ديدگاه

پيشنهاد داريون نما به مسوولين داريوني: همایش توانمندسازی داريون را برگزار كنيد

يكي از پديده هاي منفي كه داريون طي سالهاي اخير با آن روبرو بوده است مهاجرت داريوني ها از اين شهر به شيراز است.

اين پديده اما دلايلي دارد كه مهمترين آن مي تواند خشكسالي اين منطقه باشد . منطقه اي كه روزي يكي از قطب هاي اصلي كشاورزي استان به حساب مي آمد.

با رشد روز افزون جمعیت شهرهای بزرگ که محل تجمع امکانات زندگی است، معضلات شهری همچون مشکل مسکن، بیکاری، حاشیه نشینی و مشکلات حمل و نقل نمود شگفت انگیزی داشته است، در ضمن اینکه این پدیده منجر به عقب ماندگی شهرهای میانی و کوچک گردیده و رکود و توقف را برای آنها در پی داشته است.
از آنجا که جاری ساختن راهکارهای اقتصادی در شهرهای بزرگ قادر به رفع این مشکلات نبوده، عده ای از محققان و تحلیلگران مسائل شهری توجه خود را به توسعه شهرهای کوچک به عنوان یک راه حل اساسی برای مقابله با عدم تعادل و توازن ناشی از رشد نخست شهرها معطوف کرده اند.

بسیاری از آنها براین باورند پویاسازی شهرهای کوچک با ایجاد امکانات شغلی، آموزشی، تفریحی و اجتماعی می تواند عامل جلوگیری کننده از مهاجرت به شهرهای بزرگ باشد و مولد توسعه در دیگر مناطق کشور. علاوه بر این، شهرهای کوچک بدلیل داشتن نقش توزیع کننده بازار تولیدات کشاورزی حوزه های روستایی در روابط اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.
بر پایه نقش پر اهمیت شهرهای کوچک در تعادل بخشی حوزه های بزرگي مانند شيراز سايت داريون نما به شوراي اسلامي شهر داريون پيشنهاد مي كند همايشي با محوريت توانمند سازي داريون برگزار كند.

اين همايش مي تواند در محورهاي زير باشد:

1-نقش ارتقاء دانش و آگاهی مدیران شهری در اداره امور شهر و جلب مشارکت شهروندان
2-جایگاه ایجاد شبکه شهرهای همکار و برنامه ریزی منطقه ای در توانمندسازی
3-معرفی الگوهای عملی احیاءبافت های فرسوده و نقش آنها در توانمندسازی
4-جایگاه زمینه های قومیتی و هویتی در توانمندسازی روشهای استفاده از زمینه های بومی و منطقه ای در توانمندسازی اقتصادی شهرها
5-نقش کالبد شهر در توانمندسازی آن
اين دومين پيشنهادي بود كه سايت داريون نما به مردم و البته مسوولين داريوني براي بهبود وضعيت اين شهر ارايه مي دهد. همين جا اعلام مي كنيم آمادگي اين را داريم تا در صورت خواست مسوولين داريون هميار آنها در باره پيشنهادات خود باشيم.

***********************************

توجه: آن دسته از بینندگان سایت “داریون نما” که می خواهند در قسمت نظرات-پایان مطلب- نظرات و حرفهای خود را برای ما ارسال کنند اما آدرس “ایمیل” ندارند می توانند در قسمت آدرس ایمیل از این آدرس استفاده کنند: daryonnama@yahoo.com

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا