ديدگاههمه

لزوم هماهنگی و انسجام بیشتر هیئت های عزاداری در داریون

یوسف بذرافکن|

هیأت های مذهبی از قدیمی ترین نهادهای مردمی ، مذهبی و اجتماعی بوده که براساس حب اهل بیت علیهم السلام و تعظیم شعائر دینی به خصوص بزرگداشت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت می کنند.

صد البته اصلی ترین رسالت هیأت های مذهبی اقامه عزاداری و سوگواری و ذکر مصیبت در شهادت حضرت سید الشهدا و احیاء فرهنگ پرشور و شعور و بالنده ی عاشورا و تعظیم شعائر مذهبی و دینی است.

ashora95-10

در منطقه داریون از زمان های قدیم هیئت های مذهبی و عزاداری با اخلاص تمام به اقامه عزاداری سید الشهداء علیه السلام اهتمام داشته و دارند اما با افزایش جمعیت و تعدد هیئت های عزاداری لزوم ایجاد هماهنگی و انسجام بین آنها بیشتر ضرورت دارد .

در یکی ، دوسال اخیر متاسفانه این هماهنگی و انسجام کمتر شده است به گونه ای که این عدم برنامه ریزی و هماهنگی مسئولین هیئت های شهر داریون باعث شده است اقامه عزاداری امام حسین علیه السلام با تاخیر صورت گیرد .

قبلا سابقه نداشت که فعالیت ها هیئت ها ازاول ماه محرم به تاخیر بیفتد .اما متاسفانه اکنون شاهد هستیم که برخی از هیئت ها از اولین شب های محرم کار خود را آغاز نمی کنند و حتی خود مسئولین هیئت ها در محل تجمع و استقرار هیئت حاضر نمی شوند .

هرچند تعدد هیئت ها فی نفسه کار نکوهیده ای نیست اما تعدد بیش از حد هیئت ها اگر باعث خلوتی هیئت ها و تاخیر در اقامه عزای حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام شود قابل پذیرش نیست .

چیزی که ضرورت آن کاملا مشهود است این است که هیئت ها عزاداری باید قبل از شروع ماه محرم با تشکیل جلسه به برنامه ریزی بهتر و دقیق تر بپردازند . برخی از مسئولین و دست اندر کاران هیئت ها به رحمت ایزدی پیوسته یا با بیماری و کهولت سن روبرو شده اند که باید افراد توانمند جایگزین آنها شده و ساختار هیئت امنای ، هیئت های مذهبی باز سازی شوند .

در این بین اعضا هیات امنا دسته های عزاداری در کنار نیروهای با تجربه باید از نیروهای جوان ،توانمند و خلاق استفاده شود تا هئیت های عزاداری تقویت شده و برکمیت و کیفیت برنامه ها افزدوه شود.انشا ء الله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا