گزارشهمه

مدیر سایت زیر ذره بین | نظر سنجی درباره شخص اول داریون نما

جلیل زارع|

به نام خدا و با سلام…آقای داریون نما، مهدی جواد و یا مهدی بذرافکن ! نوبتی هم باشد، نوبت شماست. خیلی وقت است دلم می خواهد کاری کنم کاربران عزیز بیش تر شما را بشناسند. بدون زحمت و درد سر زیاد.

من خودم برای شناخت شما که هنوز هم شناختم از شما کامل نیست،خیلی در سایت کنکاش کردم. یادم هست، اوایل به هر جای سایت سرک می کشیدم بلکه نشانی از شما بیابم. افزون بر شناخت شما، دلم می خواست نویسنده ی مطالبی با عنوان ”نوشته های شبانه یک داریونی” را هم بشناسم. تا این که با مطلبی تحت عنوان ”نوشته های شبانه یک داریونی | سلام آقای داریون نما” که در تاریخ 7 شهریور نوشته شده بود،برخوردم. آن را با حرص و ولع خواندم. چندین بار هم خواندم. حالا دیگر می دانستم که مهدی بذرافکن پسر جواد است و مشهور به داریون نما. یعنی همان کسی که ”نوشته های شبانه یک داریونی ” را می نویسند. به این می گویند، یک تیر و دو نشان.بعد ها عکستان را هم در سایت دیده و شناساییتان کردم، بدون آن که قبلا شما را دیده باشم.


… اجازه دهید روی سخنم را به کاربران محترم داریون نما بر گردانم…اگر شما هم هنوز چهره ی او را ندیده اید، می توانید در قسمت ”گفت و گو” متن ”کارلوس کروش: در اروپا برای سفر به شیراز تبلیغ می کنم” که در تاریخ 28 بهمن ماه در سایت درج شده است را بیاورید و عکسی را که ایشان با کروش به یادبود گرفته است، ببینید و مثل من به خوش تیپی ایشان گواهی دهید.حالا دیگر اگر اتفاقی جایی او را می دیدم فورا می شناختم.ایام عید که به شیراز آمدم با قرار قبلی فقط برای پنج دقیقه او را دیدم. مثل عکسش خوش تیپ بود و البته مهربان. آخرین باری هم که به شیراز آمدم دقایقی ایشان را به اتفاق آقای کرمدار و دوستش در داریون، باز هم با قرار قبلی دیدم. چهره در چهره فقط به همین اندازه. ولی مدام به بهانه های مختلف، تلفنی مزاحم ایشان هستم. نوشته هایشان را هم عمیق تر بررسی می کنم. حالا دیگر می دانم کجا کار می کند. اوایل فکر می کردم این داریونی که شبانه نوشته هایش را در سایت درج می کند، خودش هم ساکن داریون است ولی حالا دیگر می دانم که داریونی غیر ساکن است. داریونی شیرازی. خیلی چیزهای دیگر هم از ایشان می دانم ولی هنوز هم احساس می کنم نقاط تاریک زیادی وجود دارد که برای شناخت کامل تر ایشان باید با پروژکتورهای شما کاربران روشن شود.
… اما چرا وارد این مقوله شدیم؟ جرقه ی این تصمیم را آقای بذرافشان عزیز زد که در ”دیدگاه 26 اردیبهشت 12:31 ب.ظ” خود از داریون نما خواست که یک بار هم در باره خودش نظر سنجی کند. و من هم همان موقع بلافاصله از آقای بذرافشان خواستم که یا ایشان و یا من برای این نظر سنجی دست به کار شویم و خواستم به من جواب بدهد ولی چون جواب واضح و روشنی نشنیدم خودم دست به کار شدم.
… حالا ما با یک نظر سنجی در مورد آقای داریون نما، رو به رو هستیم. چهار گزینه ای هم نیست و با یک تیک زدن کار تمام نمی شود. نظرتان را در مورد ایشان بدون رو در بایستی بنویسید. شخصیتش، کارهایش و… همه را بریزید روی دایره و در یک کلام به نقد بکشانید این منتقد داریون نما و چند سایت دیگر را . مثلا فکر می کنید چرا دست به این کار متهورانه زده است؟ راه اندازی داریون نما را می گویم. برای رضای خدا این کار را شروع کرده و بی وقفه در حال ادامه ی آن هست یا به عشق وطن و برای خدمت به همشهریانش و یا برای رسیدن به هدفی کاملا شخصی؟ مثلا می خواهد همه او را بشناسند و مشهور شود. یعنی یک چیز هایی توی مایه های شهرت طلبی. یا نه کاملا بر عکس، اصلا دوست ندارد شخصیت واقعیش شناخته شود و شاید هم چیزی بین این دو. شاید هم یک هدف غیر شخصی و عمومی و متعالی و ده ها اگر و اما و شایدهای دیگر. پس بهتر است که بیش از این حرف توی دهنتان نگذارم، قرار نیست فقط من قضاوت کنم. شما بگویید. شما نظر بدهید….

نکته:یادداشت کوتاه کسی که این مطلب درباره اوست:

سلام بر همگی، آنهایی که مرا می شناسند می دانند اهل نان قرض دادن و قرض گرفتن نیستم. چه، در رسانه هایی که کار می کنم کمتر نام و نشانی از من یافت می شود.

در این میان اما جناب جلیل زارع-که به او ارادت ویژه ای دارم- حرفی زد و درخواستی کرد که نتوانستم مانند بارهای قبل به او “نه” بگویم.

نتیجه بحث ما این شد که مطلب ارسالی این دوست درباره بنده به همراه نظرها و دیدگاه های احتمالی کاربران داریون نما(چه انتقادها و چه احیانا تعریف ها) بدون هیج کم و کاست روی خروجی سایت قرار گیرد با این شرط که من هم بتوانم همین چند سطری که شما ملاحظه می کنید را بر روی این مطلب بنویسم.

به همین سبب خدمت شما عرض می کنم برخی جملات این مطلب مانند “خوش تیپی”! و… را شما جدی نگیرید. چه، آنان که مرا دیده اند حتما می دانند که من و خوش تیپی بیگانه ترینیم!

72 دیدگاه

  1. سلام
    والله بعید می دانم که هدفشان شهرت باشد. چون اگر چنین هدفی داشتند خوب همیشه ما عکس و اسمشان را می دیدیم نه مثل الان ناشناس و با کد و آدرس!
    من شناخت زیادی از خودش ندارم چون کمتر داریون بوده است. اما می دانم از خانواده ای مذهبی و اصیل است. پدرش را همه به نیکی می شناسند.
    فعلا همین امیدوارم ایشان را کاربرانی که بیشتر می شناسند بهتر معرفی کنند تا من هم بیشتر ایشان را بشناسم.

  2. سلام جناب آقای زارعی عزیز….خدا یک در دنیا، صد در آخرت خیرتان بدهد که چراغ اول را روشن کردید. انشاءالله چراغ خانه ی دلتان همیشه روشن باشد. منتظرم ببینم چراغ دوم را چه کسی روشن می کند.

    1. سلام جناب جلیل زارع
      خوشحالیم که حواستان همه جا است ماکه به واسطه دوستی با ایشان جرات نظر خواهی برایشان نداشتیم چون خدا را شاهد می گیرم اجازه نمی دادند. درجاهایی با شخصیت های مهم فوتبالی کشور با ایشان بودیم با هیچ کدامشان عکس یادگار نمی گرفت و تنها در صورت اجبار اگر می خواست مصاحبه داشته باشد عکس مصاحبه ای می گرفت ودر جاهایی که اجبار بودند عکس خودشون در خبرها حذف می کردند.سپاسگزارم از اقا مهدی بذرافکن وتشکر از اقای زارع که مشکلات ما را کم
      می نمایند………………………………………………………………………………………………………………….

  3. باسلام
    ایشان انسانی مومن و متقی هستند و در خانواده ای مذهبی و اصیل به دنیا امدند .من با ایشان در یک مدرسه بود ه ام و کاملا ایشان را می شناسم.دارای وجدان کاری هستند.وهدف ایشان از راه اندازی این سایت هم یک تکلیف بوده و رسالتی را بر روی دوش خود احساس کرده که این کار را انجام داه است . وگرنه راههای دیگری هم برای کسب شهرت و درامد هست که خیلی هم راحت تر میباشد.امیدوارم در راهی که انتخاب کرده اند همیشه موفق باشند و ما بر خود وظیفه میدانیم که از داریون نما حمایت کنیم نه به خاطر مهدی بذرافکن بلکه به خاطر هدف ایشان و راهی که انتخاب کرده اند.
    سایت داریون نما رفته رفته در تمام خانه ها در حال ورود میباشد و به زودی شاهد موفقیت بیشتر این سایت خواهیم بودداریون نما رسالتی دارد که بر تمام مردم منطقه داریون واجب است که از ان حمایت کنند .این سایت صدای مردم محروم منطقه میباشد که در جهان طنین انداز شده است.
    به امید موفقیت داریون نما و سلامتی مدیر محترم ان

  4. افای داریون نما سلام
    من از همان ابتدای راه اندازی سایت ایشان را میشناختم
    ایشان یک داریونی دلسوز و اصیل است
    به نظر من اصالت تنها به زاده بودن یک و اقامت داشتن در یک شهر نیست
    این که اگر به بالاترین درجه و مقام ومنسب رسیدی
    باز هم خود را شهر و روستای خود بدانی
    و نسبت به شهر و روستای خود احساس دین و تکلیف کنی این یعنی اصالت

    که من این را در اقای داریون نما واستاد جلیل زارع دیدم

    البته متذکر میشوم که ما داریونی ها انسان های قدر نشناس
    و به قول معروف خود با خود بدی هستیم
    و چشم دیدن پیشرفت همشهریان خود را نداریم

    باهمه این تفاسیر انسان های که در این جو واقعا به فکر شهر خود هستند
    و برای این مردم تلاش میکنند جای تقدیر و تشکر بسسسسسسسسسسسسسسیییییییییییار دارد

    1. با سلام
      من میخواستم از واژه ای صحبت کنم که متاسفانه شهروندان عزیز داریونی زیاد از آن در صحبت ها و نوشته هاشان اسم می برند.” اصیل”اگر منظورشون از اصالت بومی داریونه ایرادی نیست اما اگر خدای ناکرده به معنای برتری نژادی بر نژاد یا طایفه ای دیگر باشد! یاد بیاوریم سخن پیامبر(ص) : ” هیچ کس بر دیگری برتری ندارد مگر بر تقوا”

  5. سلام من فکر میکنم عکسشون رو دیدم از اون بچه مثبتا میخورن باشه که البته هست همون بچه مثبت ها که فقط میخوان خوب باشند همه بهش میگن افرین به این میگن بچه خوب البته کاری بزرگی انجام دادن دستشون درد نکنه ولی با نظرهای ما زیاد موافق نیست چون همهشو رو سایت نمیزاره این هری پاتر داریون نما

  6. سلام به اقای داریون نما
    من اصلا ایشون رو نمیشناسم ولی پدرم همیشه از ایشون وخانواده محترمشون تعریف میکنه از شما واقعا ممنونیم که این سایت رو راندازی کردید تا همه ما هر روز و هر شب ساعتی از وقتمان را با داریونیهای عزیز بگذرانیم

  7. سلام
    اول از همه میخوام از آقای زارع بخاطر این پستی که زدن تشکر کنم.چقدر خوبه توی زندگی برای تشویق کسانی که توی یه راه خیر پش قدم میشن، ازشون کمتر تعریف کنیم و سعی کنیم که بیشتر حمایتشون کنیم چون به عقیده شخص بنده تعریف کردن از شخص اون هم در مقابل خودش،به طور کاملا ناخواسته اثر سوء میزاره .که البته تاکید میکنم در مورد همه صدق نمیکنه.به قولی، آقای داریون نما شما هم بدونین که نه تنها مورد حمایت بنده حقیر بلکه از حمایت همه داریونی های عزیز برخوردار هستی.
    بی شک در زمان جاویدان خواهی ماند…

    1. سلام راسپوتین
      شما همکلاسی من نبوده ای ؟!
      تو کلاس یه بنده خدایی بود بهش می گفتن راسپوتین خودش هم از این لقب خوشش می اومد

        1. سلام
          دوست عزیز راسپوتین برای من کلمه جالبی بود ولی چیزی در موردش نمیدانستم .کنجکاو شدم و در اینترنت نگاه کردم ، اقا خیلی وحشتناک بود با عرض معذرت به نظر میرسد یک توهین باشد اگر به کسی بگویند.
          کامنتهای شما را هم نگاه کردم دیدم اصلا شخصیت شما با راسپوتین جور نیست .برادر عزیز اسم بد رو از روی خودت بردار !!!

  8. با سلام
    بچه مسجدیها اگر قدر خودشون را بدانند عاقبت به خیر می شوند
    تا اونجا که یادمه ایشون بچه مسجدی بودند
    قطعا کار ایشون عمل به یک تکلیف مهم و دلسوزانه هست و انشاء الله برکات وثمرات زیادی داشته و خواهد داشت یکی همین نزدیک کردن و ارتباط بین نیروهای نخبه و تحصیلکرده داریون هست هرجای ایران و این کره خاکی که باشند
    و همین اظهار نظرها و … که خودش باعث رشد فکری و فرهنگی و … است
    از برکت این سایت بنده و جناب محمود مهری هم هفته قبل در حرم حضرت معصومه س برای اولین بار همدیگر را ملاقات کردیم
    خلاصه اینکه خوشیپی را هم قبول ندارید ولی قطعا تو دل برو هستید اقای بذرافکن
    موفق وموید باشید

  9. به هر حال ما داریونی ها همدیگر را می شناسیم. هرجا که باشیم. شاید تا پدر جد هم را بشناسیم و این برای شهرنسبتا کوچکی مانند داریون حرفی به گزاف نیست.
    بنده مدیر سایت داریون نما را از قبل می شناختم. همان زمانهایی که به جهت کار خبری اش به استادیوم حافظیه می آمد.
    البته خیلی همدیگر را تحویل نمی گرفتیم! نه او گرم می گرفت و نه من. شاید هرکداممان فکر می کردیم دیگری باید پا پیش بگذارد.
    جالب است دو سه سال بر همین منوال گذشت و ما فقط هفته ای یک بار در حد یک سلام و علیک سرد همدیگر را می دیدیم و تمام.
    اوضاع همینگونه بود تا اینکه یک روز خودش زنگ زد. ظاهرا می خواست یک گزارش تصویری از ورزشگاه حافظیه تهیه کند.
    آن زمان قرار بود فینال مسابقات جام حذفی فوتبال ایران در حافظیه برگزار شود و او آمده بود تا برای سایت خبرآنلاین یک گزارش جنجالی تهیه کند و احیانا شهر را به هم بریزد!

    اتفاقا او این کار را کرد. من هماهنگی اش را انجام دادم. او کار خودش را کرد و در آستانه برگزاری فینال جام حذفی رفت تیتر زد که :”می خواهند چمن حافظیه را رنگ کنند”. اشاره او به وضعیت خراب چمن ورزشگاه حافظیه بود و اینکه می خواهند با رنگ زدن این چمن بر خرابی آن سرپوش گذارند.
    خلاصه از آنجا بود که دوستی بین ما ایجاد شد تا رسید به سایت داریون نما.
    یک روز گفت که می خواهد مرا-به عنوان یک داریونی موفق-در سایت داریون نما معرفی کند. ابتدا مخالفت کردم چون واقعا خود را شایسته چنین عنوانی نمی دانستم و اکنون هم چنین است. اما وقتی با اصرار او روبرو شدم قبول کردم و بعدا هرچه زمان می گذشت ارتباط ما بیشتر و بیشتر می شد.
    حالا اما کار به جایی رسیده که اگر یک روز به هم زنگ نزنیم کارمان نمی شود.
    حقیقتش می خواهم بگویم به او عادت کرده ام. شاید او هم به من عادت کرده و این به خاطر وجود سایت داریون نما بوده است.
    در این مدت توانستیم در بعد فرهنگی ورزشی کارهای خوبی با راهنمایی های حجت الاسلام عزیزی امام جمعه منطقه داریون انجام دهیم.
    می خواهم بگویم ادامه و استمرار دوستی ما به خاطر یک تفکر بالا و معنوی که همان تفکر ولایت فقیه است مسجل شده.
    حالا به واسطه سایت داریون نما من دوستان خوبی در شهر و منطقه خودم دارم. از امام جمعه محترم منطقه گرفته تا یوسف بذرافکن و برادران ظهرابی و اهالی مسجد و عزیزان ورزشی منطقه داریون وتازگی هم دردسرهای استاد عزیز جلیل زارع….
    همین جا این نکته را هم عرض کنم که مدتی به خاطر مشغله کاری از نوشتن برای داریون نما دور بودم اما خدا شاهد است هر روز به فکرش هستم و نقطه نظراتم را با مدیر سایت در میان می گذارم. خوب است بدانید شاید من بزرگترین منتقد او باشم و شدیدترین انتقادها را من از او انجام دهم. اما خوبی او به این است که انتقاد پذیر است و در هر شرایطی سعی می کند راضی ات کند.
    ان شالله داریون نما برای داریونی های عزیز همیشه برقرار و بر دوام باشد. من هم به یاری خدا همیشه همراه دوستانم در این سایت هستم.
    حق یارتان

  10. با سلام به عقیده من اقای داریون نما
    در کارشان خبره هستند ،هم به لحاظ فنی و اصول خبر پردازی و هم در مدیریت سایت .
    از لحاظ شخصیتی هم (با وجودیکه ایشان را هیچوقت ملاقات نکرده ام ) فکر میکنم شخصیتی پخته و آرام دارند ، احساساتی هم برخورد نمیکنند وبرای خودشان اصولی دارند که این از نقاط قوت سایت است.
    به نظر بنده کسی که برای اولین بار یک کار فرهنگی را شروع کرده که میتواند زیر بنای بسیاری از اقدامات سازنده فردا باشد ، با جدیت ادامه میدهد و برای او نه تنها سود ندارد بلکه هزینه هایی هم دارد( حداقل آن صرف وقت زیاد ) شایان تقدیر است .
    من خودم در مدت کوتاهی که کاربر سایت هستم در گفتمان کاربران وادبیاتی که بکار میبرند تغییر قابل ملاحظه ای مشاهده کرده ام .
    اجرشان به خدا وخدا حافظ خودش وخانواده محترمشان

  11. من هم میشناسمش بیشتر از بقیه دوستان – آدم خوبی هم نیست ولی من بخاط اینکه کسی دوستش نداشت باهاش دوست شدم

  12. با سلام دوست داریون نما
    این شعر را خودم سروده ام و به کاربران داریون نما تقدیم میکنم .

    داریون دیرکهن ، مام وطن ————— اسمی قشنگ، مثل تو، پیدا نمي شود
    آهنگ قلب وغزل های من تویی —————- حیف که به این ترانه پروا نمی شود.
    رویای شیرین همت مردمی نجیب ————- لیکن بدون تلاش وسعی معنا نمی شود
    یاد عزیر تو حک شده در خاطرات من ———— خواستم پاک کنم آن را اما نمی شود
    وادی ایمن وآزادی پرواز من تویی ———– این حقیقتی است که حاشا نمی شود
    نماد عشقی و شهیدان سر فراز ———— شهد شهادت به این اخلاص پیدا نمی شود
    نازنین دل خوشی من آبادی تو است ———— نفرین بر کسی که بگوید نمی شود
    من آغازگر تنهای این سروده ام ———— ادامه این کار بدون وجود شما نمی شود.
    اگرچه داریون نام، دیندارلو دروازه است ———— شهر که بدون دروازه وا نمی شود

  13. تابستان 1372 اولين باري كه با آقاي بذرافكن از نزديك روبرو شدم. قبل از آن، هر از گاهي با معلمان عزيز آقايان يوسف بذرافكن و عليرضا كشاورز بعد از پايان يافتن جلسات فرهنگي شبانه در شب‌هاي بلند تابستان سري به آقاي غلامرضا بذرافكن در كافه فالوده بستني مي‌زديم و ديداري تازه مي‌كرديم. ليكن دوستي ما به آقا غلامرضا محدود مي‌شد و توفيق زيارت آقا مهدي را نداشتم. در سال 1372 كانون فرهنگي مسجد امام محمد تقي (ع) داريون فعاليت‌هاي فرهنگي، ورزشي و مذهبي گسترده‌اي را براي پر كردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ترتيب داده بود و هر روز شاهد حضور تعداد زيادي از نوجوانان داريوني و ثبت‌نام آنها در كانون بوديم. يك شب بعد از نماز مغرب و عشاء آقاي بذرافكن به همراه آقاي ارجي براي ثبت‌نام به كانون مراجعه كردند. مصطفي بذرافكن عزيز نيز مطابق آن روزها بعد از بازگشت از شيراز مستقيم به مسجد آمده بود و با خط خوش مشغول تهيه پلاكاردها و پوسترهاي كانون بود. زماني كه داشتم مقدمات ثبت نام آنها را آماده مي‌كردم ناگهان برق رفت و فرآيند ثبت‌نام ناقص ماند. آقايان ارجي و بذرافكن نيز قصد داشتند تا ثبت‌نام را نيمه كاره رها كرده و ادامه آنرا به شبي ديگر موكول كنند. من كه دوست نداشتم حتي يك نفر از كاروان فعال مسجد جا بماند اصرار كردم كه اگر مدتي صبر كنند ممكن است برق بيايد و بتوانيم ثبت‌نام آنها را تكميل كنيم. در اين حال مصطفي بذرافكن به شوخي يا جدي گفت اگر اين دوستان ما طالب باشند، رفتن برق و ناقص ماندن فرآيند ثبت‌نام خللي در اراده آنها ايجاد نمي‌كند و همچنان شب‌هاي آتي نيز به كانون مراجعه خواهند كرد. پيش‌بيني مصطفي درست بود و از آن شب به بعد همواره شاهد حضور پر شور آقا مهدي بوديم. از آن روز به بعد در كنار ساير دوستان عزيزي همچون مصطفي بذرافكن، محمود مهري، ابراهيم مهري، وحيد خيرانديش، محمد شيرواني، ابراهيم عزيزي، اسماعيل ابراهيمي، حميد شعباني و سايرين، مهدي بذرافكن نيز رقم‌زننده روزهايي بسيار خوش براي من بود. اراده و اعتماد به نفس مهدي هميشه براي من درس بوده است و چند سال قبل پس از آنكه پس از سال‌ها فهميدم كه او نقشي كليدي در مهمترين نشريه جنوب كشور بر عهده دارد و يكي از خبرنگاران برتر شيراز به شمار مي‌رود، بسيار خوشحال شدم چرا كه مي‌دانستم كه او به هر جايگاهي كه دست يافته است حاصل تلاش و كوشش و استمرار حركت‌هاي خلاقانه‌اش بوده است. اميدوارم آينده‌اي بسيار درخشان پيش روي وي و داريون‌نما باشد.

  14. باسلام
    از سنین نوجوانی افتخار آشنایی با دوست خوبم آقا مهدی را داشته ام او دارای قلبی رئوف و اخلاقی نیکو است همیشه از خودنمایی پرهیز میکند در این مدتی که سایت داریون نما را مدیریت میکند حتی یکبار هم نامی از اودر این سایت ندیده ام چطور میتوان تصور کرد که برای شهرت یا منفعتی اینکار را انجام میدهد؟
    بواسطه اندک همکاری و ارتباطی که با وی دارم اطمینان کامل دارم ومی دانم که آقا مهدی بخاطر علاقه و تعصب به همشهریانش وپیشرفت سطح علمی و فرهنگی و انجام تکلیف و ادای دین به مردم داریون متقبل این زحمات و مشکلات شده است .
    بارها عینا مشاهده کرده ام که وی از وقت و زندگی شخصی و کاری خود صرف بروزرسانی و انعکاس هر چه بهتر مطالب و اخبار داریون در این این سایت میکند و شاید خود او هم راضی به گفتن این مسائل نباشد ولی علاوه بر هزینه های مالی که اکثر دوستان از آن بی اطلاعند مدیریت اینچنین سایتهایی بسیار وقت گیر و مستلزم علاقه و عزم واراده ای فولادین است واما وی همچنان با علاقه و جدیت تمام مصمم به خدمت و توسعه فرهنگی و مذهبی زادگاهمان داریون است.
    برای او و همه عزیزانی که به نوعی فکر،زحمت و دغدغه داریون را دارند آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

      1. منم تا حدودی بانظرت موافقم البته نمیشه به همین راحتی هم قضاوت کرد به نظر من بهتره دلیل این کار از خود ایشان سوال گردد. بهتره از اینگونه تفکرات بیایم بیرون که حالا من دنبال شهرت نیستم و از این جور حرفا به نظر من بهتره کاربران بدونن و ریا هم نمیشه و اتفاق خاصی هم نمیفته تو این مملکت خیلی ها هستند که خیلی کارای مهمتر میکنن و کسی هم نمیدونه به نظر من اینجور مسائل خیلی پیش پا افتاده است و نباید این همه در بارش صحبت بشه

  15. گاهی یادتون میبره این سایت متعلق به منطقه داریون است نه فقط داریون ، لازم دونستم یادآوری کنم که کاربران همه داریونی نیستند پس اگه میخواهید همه باشیم سایت مخصوص چند نفر نشه که اهل داریون هستند لطف کنید زیاد داریونیش نکنید .

    1. سلام
      تا حالا کسی پیدا نشده که تو این سایت یا هرجای دیگه بگه سایت مال داریون یا هرجای دیگست، یکی از کاراهای خیلی خوبی که انجام شده اینه که توی سربرگ سایت ذکر شده (منطقه داریون) این یک،یکی دیگه هم اینکه هرکسی که بخواد میتونه توی سایت نظر خودش رو اعلام کنه و توی بحث ها مشارکت داشته باشه. دلیل اینکه اینجا اسم چند نفر رو بیشتر از همه میبینی بخاطر مشارکت و فعالیت بیشتر واسه پیشرفت سایت و به تبع اون همین منطقه داریونه پس دانشمند عزیز لطفا یکم منطقی باش واحساسی برخورد نکن.
      با تشکر

  16. با سلام و عرض ادب
    آفرین به شما و همتتان و ممنون از آقای مهندس زارع که شما رو به ما معرفی کردن. گرچه شنیده بودم که آقای داریون نما شما هستید ولی مطمئن نبودم. شما دوست برادرم بودید و مادرم هم با مادرتون سلام علیک داشتن، همچنین زمان کودکی از کافه بستنی شما خرید می کردیم طعم فالوده هاش بینظیر بود و حالا هم دستپخت شما بینظیره . مخصوصا تو محیطهای کوچیک باید دلت دریا باشه تا ازپسش بربیاین. بازم احسنت و خدا قوت.

  17. سلام دانشمند عزیز… هر چند حق با شماست و گاهی یادمون میره، ولی در کل، یادمون نرفته. اگه حضور ذهن داشته باشید، در تاریخ 13 اسفند 91 ساعت 12:35 ب. ظ، در قسمت “دیدگاه ها” در مطلبی تحت عنوان “فراخوان عمومی داریون نما برای منطقه ی داریون”جناب آقای احمد رضا ارج زاده هم همین حرف را زدند و خواستند که به جای واژه ی داریون از منطقه ی داریون استفاده شود و من هم ضمن تایید حرف ایشان، بلافاصله برای مدیر محترم داریون نما پیام فرستادم که داریون را به منطقه ی داریون تبدیل کند و این اتفاق هم افتاد. بعد از آن، همه جا یا از منطقه ی داریون سخن به میان آوردم یا اگر به عللی مجبور بودم داریون را بنویسم، رو به روی آن در پرانتز منطقه ی داریون را ذکر کردم. چند مورد را در سایت بیابید و ملاحظه بفرمایید تا شاهدی بر مدعای من باشد. مگر آن که موضوعی صرفا در مورد داریون بود. مثل موضوعاتی که صرفا به دیندارلو، دودج ،تربر، خیر آباد، ایزد خواست و… مربوط می شود. در مورد داریونی های موفق هم بارها تذکر داده ام که در حرف و عمل به منطقه ی داریونی های موفق تغییر یابد و از غیر داریونی ها هم خواسته ایم موفق های خود را معرفی کنند که متاسفانه تا حالا کسی این کار را نکرده است. حتی فعالیت های آموزشی در قالب موسسه ی رزمندگان را هم برای کل منطقه در نظر گرفته ایم. ولی قبول دارم به این اندازه کافی نیست. باید مدیر، اعضای تحریریه، خبرنگاران، تصویر بردارن و کاربران محترم داریون نما، همه و همه بیش تر از این امر تبعیت کنند. ولی عزیز دل برادر… باید کل منطقه نه فقط در حرف که در عمل خودشان در این امر شرکت فعال داشته باشند. که انصافا خیلی از دست اندر کاران سایت و کاربران فعال نیز غیر داریونی یا بهتر بگویم منطقه ی داریونی هستند. مثل آقایان مختاری،ارج زاده، خورشیدی و…ممنون از تذکر به جا و منطقی و سازنده اتان.

  18. سلام خدمت استاد زارع و تمام کاربران محترم داریون نما و مدیر محترم سایت تحلیلی خبری داریون نما
    با اجازه آقای بذرافکن مدیر محترم سایت
    از آنجا که من از کلاس اول ابتدای با آقا مهدی همکلاس بوده ام و خیلی خاطرات با هم داریم به صورت تیتر وار مطالبی را به اطلاع دیگر کاربران محترم برسانم
    1-معلمهای دوران ابتدای ایشان-(کلاس اول خانم شاه امیری-دوم خانم باقری-سوم خانم ربانی-چهارم آقای سفید بخش و کلاس بنجم هم آقای بذرافکن)بوده اند و دوران راهنمایی هم که زیاد است فقط یادی از آقای کارگر معلم فارسی
    2-در دوران تحصیل فوق العاده درس خوان بود و بین 5دانش آموز رتبه اول قرار داشت
    3-همیشه تکالیف را اول وقت انجام می داد و از همان موقع قلم توانایی داشت
    4-در مواقع فوتبال بیشتر دفاع بازی میکرد
    5-من حتی یکبار ندیدم با کسی حتی مشاجره لفظی داشته باشد در رفاقت هم نمرش 200

    اگر بخواهم قسمتی از بیو گرافی الان ایشان را بگویم

    1-دبیر سرویس جوان روزنامه خبر جنوب
    2-دبیر تحریریه هفته نامه بین المللی سیاحت وتجارت (به 3 زبان فارسی -عربی و انگلیسی)
    3-مدیریت چند سایت دیگر هم بر عهده دارد
    4-دبیر بزرگترین تحریریه جوان روزنامه نگاری ایران در روزنامه خبر جنوب
    5-از بارزترین صفات ایشان بدون تعارف این است اصلا وام دار کسی نیست و دوست ندارد باشد ودر کار اهل تعارف نیست
    6- استاد جوابیه دادن در موارد خبری هستن.

    با اجازه آقا مهدی به قسمت توضیحات خانوادگی رسیدیم
    1-متولد 20 مردادماه 1358
    2- دارای یک دختر بسیار زیبا و با مزه به نام “پانته آ” که مرداد ماه یکساله می شود از نکات قابل توجه این است دختر ماهش دارای 2 وبلاگ هم است

    اگر بخواهیم از خوش تیبی بگویم که نگو

    البته قلم من توانایی ارائه این مطالب را آنچنان که باید نداشت در حد بضاعت کمی که داشتیم انشاءالله کاربران محترم و دوست عزیزم آقا مهدی حلال بفرمایند.

  19. با سلام خدمت مهدي عزيز
    از قبل شناختي از شما نداشتم ولي كامنتهاي دوستان خلوص نيت شما را برايم نمايان كرد.
    با ارزوي سلامتي و موفقيت روزافزون براي شمادوست عزيز

    1. یادتان هست یک روز میگفتید مدیر همه ی سایت های مطرح مانند فیس بوک و… هم شناخته شده هستند و خودشان را معرفی میکنند حال چرا مدیر سایت داریون نما ناشناس است ؟؟؟

        1. نازنین خانم … من هم بفهمی نفهمی یه چیزایی دستگیرم شد… کاش بیش تر توضیح میدادی همه متوجه بشیم نه فقط داریون نما…

          1. سلام جناب مهندس زارع
            قضییه نازنین خانم برمیگرده به دعوت اینجانب ازمدیرمحترم داریون نما به تهران جهت تهیه گزارش ازبازی تیم فوتبال ایران وکره جنوبی که مدیرسایت داریون نما عکس خودشان رادرگزارش حذف نمودندوشما میتوانیدباجستجو در سایت داریون نماهم اصل ماجرا راوهم دیدگاه نازنین خانم ببینید……………………..
            نام مطلب…گزارش داریون نما ازیک بازی بزرگ وبه یادماندنی جای همه شما خالی……………………..
            البته فکر کنم ایشان اولین خواهری باشند که طلسم ورود بانوان را به سایت داریون نما شکست .براشون ارزوی موفقیت دارم…

  20. من فکر میکنم زیاد سایت داریونی شده عزیزان به نظر من فقط داریون نما نام منطقه ی داریون را یدک میکشد در عمل زیاد چیزی نمیبینیم به سبب جمعیت و نوع تفکرمان که همیشه وطن دوست بودیم دور از دسترس نبود اما متاسفانه خبرهای از روستاهای اطراف زیاد مورد استقبال قرار نمیگیردو کاربران داریونی علاقه به نظر دادن در مورد آنها نشان نمیدهند وما دقیقا برعکس شما وارد هر موضوعی میشویم و با توجه به شناخت ودرک موضوع به ارایه نظر میپردازیم امیدوارم این رویه تغییر کند و ما در داریون نما احساس غریبی نکنیم ومثل شما خانه ما هم باشدالبته جناب زارع ما وهمه کاربران شما را پدر سایت داریون نما میدانیم واحترام شما همیشه برما واجب میباشد

  21. بابا قبول بر منکرشم لعنت که اقای داریون نما خوب هستند اما شما که میشناسینش یعنی یه نقطه منفی هم نداره که یکی اشاره کنه بنده خدا چقدر این روزا بهش خوش میگذره باور کنید همش عکسشو میزاره روبروش میگه به به دیگه زیادیش نکنید که خودشو چشم بزنه یه منفی هم بگید حداقل ازیه نواختی دربیاد

    1. سلام سپیده خانم…. همه نقطه ی منفی دارند جز معصومین(ع)…. داریون نما هم از این قاعده مستثنی نیست… من یکی که نقاط منفیش رو گذاشتم وقتی چپ و چولش کردم بگم….

    2. باصدمن عسل نمیشه خوردش…..خیلی جدی و بداخلاقه….من فقط تومجالس رسمی باهاش میرم….
      اما خیلی مرداست….عاشق منطقه داریون ومردمانشه…..ماهم دوستش داریم باکمی لبخند….

  22. مجددا سلام همیشه دانشمند…. سعی می کنم درد دل صادقانه ی شما را بیش از پیش آویزه ی گوشم کنم و یادم نرود که منطقه ی داریون را در عمل هم باید اثبات کرد…

  23. باور کنید این خودش یه روش به شهرت رسیدن هستش. بعضی ها کمبود دارن این طوری خودشونو مطرح می کنن. داریون نما هم یکیشون

  24. باسلام به تمامی همشهریان عزیز
    موردی بود که از نظر شرعی برخود واجب دانستم تمامی شما را از حقیقتی تلخ اما واقعی آگاه سازم بسیاری از افراد هستند که سالیان درازی با عوام فریبی و چهره ای موجه مردم را فریب داده و از این راه به مقاصد شوم خود می رسند که یکی از آنها همین آقای داریون نما می باشد که قبل از آن که داریون نما باشد خود نما بوده و تنها تعداد کمی از افراد ماهیت واقعی او را می شناسند خدا نکند با کسی لج کند و آزرده شود دودمان او را در یک لحظه بر باد می دهد زبانی گزنده تر از نیش عقرب دارد و مار کبری گاهی برای خرید زهر به سراغ او می رود حلوای تن تناهی تا نخوری ندانی
    اما در مورد خوش تیپی او من نیز اعتراف می کنم و به درستی آن شهادت می دهم دلیل این مدعا همین بس که تا وقتی که در داریون بود هر وقت از درب خانه خارج می شد و در خیابان به راه می افتاد حداقل روزی ده پیرزن مات او می شدند و یا غفلتا در جوی آب می افتادند و یا به افراد در حال حرکت و یا ماشین های پارک شده برخورد می کردند و پدر ایشان از بس هر روز مورد اعتراض اهالی واقع می شد مجبور شد اجبارا او را به شیراز راهی کند خوشبختانه با این ترفند این بلا از سر داریون رفع شد اما شهر بزرگ شیراز به آن مبتلا گردیده و بیشترین گلایه را پزشکان بیمارستان های چمران و . . . دارند همین که قیافه اش را نمی بینید خدا را شکر کنید و صدقه بدهید که این بلا از سر شما رفع شده است

    1. سلام دوست من
      خدا راشکر که در ادبیات خود رعایت شعونات شرعی را کردید……………………………………………………………….
      خیلی مارا ترساندی شاید بروم در دوستی خودم تجدید نظر کنم…………………………………………………………….
      فقط چون شرعی وارد شدیدشرعی هم گوش دهیم که فرموده …ان اکرمکم عندا…اتقاکم………………………………….

  25. با سلام آقای مهدی بذرافکن هر طوری که هست فقط یکی است .تنها یک نفر را در منطقه داریون می شناسم که این طوری است ، خوب یا بد است کاری ندارم ما از صمیم قلب دوستش می داریم ،به وجودش افتحار می کنیم .ما معلم ها با نمره ارزشیابی می کنیم : آقای مهدی بذرافکن داریونی 20 آفرین .

  26. اقا مهدی حالا خودتم قبول داری که چقدر پیشرفت کردی؟
    بهترین کار ممکن رو در حال حاضر داری انجام میدی و قضاوت کردن در مورد بعضی حرفها رو سپردی به خود کاربران عزیز.
    و بدون که هرگاه دشمن یا بدگو پیدا کردی این خودش نشون از پیشرفتیه که توی کارت داشتی.پس خدا قوت.

  27. آقای داریون نما از حرفهای بعضی ها ناراحت نشو آخه مگه نمی دونی توی داریون همیشه مرغ همسایه غازه….

  28. با سلام
    آقا مهدی را از دوران راهنمائی می شناسم .با ایشان و دوستان دیگر دوران پر خاطره ای را در مسجد امام محمد تقی (ع)گذرانده ایم .ایشان از لحاظ اخلاقی دارای شخصیتی آرام و طبعی شوخ هستند.هنوز نحوه راکت پینگ پنگ گرفتنش در تنیس روی میز که به مدل چینی دست می گرفت در ذهنم هست ! زمین کشاورزیشان کنار دامداری پدرم بود و بعضی وقتها که در آبیاری کمک پدرشان می داد بهش سری می زدم .بعضی وقتها هم به کافه اشان می رفتم و فالوده بستنی می خوردیم . هرچند که این روزها با آقای کی روش و دیگر بزرگان نشست و برخاست می کند و افتخار مصاحبت باهاش رو ندارم!
    اما اگر در مورد سایت بخواهم بگویم خدائیش کار طاقت فرسائی است چرا که شما روزی چند مرتبه خارج از ساعات کاری باید از وقت خود و خانواده ات بزنی و کارهای سایت را انجام بدهی .البته اگر هدف الهی و خدمت باشد که هست اینکار آسان می شود .در جائی که شهدای ما از جانشان که شیرین تر از آن نیست گذشتند پس تصور اینکه کسانی پیدا شونددر راه اعتلای وطن و رضای خدا از وقتشان بگذرند آسان است.هر چند که خدمت کردن طرق دیگر هم دارد.
    خوشبختانه محتوای سایت روز بروز بهتر می شود. ازجمله ایراداتی که بنظر بنده به سایت وارد بود درج خبرهای سیاسی بود که از یک خبرگزاری روی سایت قرار می گرفت و نظر همگان را تامین نمی کرد چرا که سلایق سیاسی مختلف می باشد و البته گذاشتن لینک بعضی از خبرگزاریها در پیوندها تاحدودی نیاز مسائل سیاسی را جبران می کند و انشاءالله این روند ادامه داشته باشد.
    به امید موفقیت آقامهدی عزیز یا بهتر بگویم آقای داریون نما در تمام مراحل زندگی

  29. باز هم سلام…. اگر می خواهید عکس آقای داریون نما را واضح تر و خوش تیپ تر و محجوب تر و کمی تا قسمتی خجالتی، ببینید، می توانید تشریف ببرید به مطلبی تحت عنوان “ویژه هفته دفاع مقدس/گفت و گو با تک خوان سرود معروف: مادر برام قصه بگو/با یک خاطره…” در قسمت “گفت و گو”
    عکس دوم که جفتی گرفته اند را ببینید، تا به حرف من برسید….

  30. سلام آقای زارع
    یه عکس خوب هم من ازشون گیر آوردم اگر خواستید تا براتون بفرستم
    فقط نپرسید کجا

  31. با سلام و عرض تبریک فرخنده میلاد یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف
    در طول زندگانی خود نعمات بیشماری را از خزانه الهی دریافت نموده ام و طعم عشق الهی را به واسطه ی افراد بیشماری چشیده ام . بعضی برای یک بار ، بعضی چندین بار و بعضی چون چشمه ای جوشان همیشه مرا از لطف و محبت خود سیراب مینمایند . و آقا مهدی برای من همیشگی بوده وخواهد بود و من همیشه خداوند را به خاطر چنین نعمتهایی شاکرم .

  32. تعریف شما را شنیده ام امکانش هست برای ما در فرهنگسرای بافقی کلاس خبرنگاری بگذارید؟

    1. سلام شیرازی جان…. چرا امکانش نباشه ؟ آقای داریون نما حتی قراره تشریف بیاره پایتخت برای من و آقای عیسایی و … هم کلاس بذاره. قراره با آقای کرمدار عزیز بیان ! با زانتیای معروفشون !

  33. سلام بر کاربران عزیز داریون نما…. فکر میکنم با ورود به سومین سال تولد داریون نما بد نباشه بازم مدیر محترم سایت رو بذاریم زیر ذره بین، ببینیم این بار زیر ذره بین چه شکلی میشه ! پس دست به کار شید عزیزان دل برادر. آقای داریون نما آماده ای بری زیر ذره بین کاربرا…… بسم الله.

  34. سلام بر کاربران عزیز داریون نما….
    دیشب، ساعت 2و 18 دقیقه ی بامداد از آقای داریون نما کسب تکلیف کردم و ایشان نیز با بزرگواری به بنده اذن دادند تا برای ” داریون نما تفالی داشته باشیم بر دیوان خواجه ی شیراز. البته بی کلک و واقعی ! و من هم همین کار را کردم. بد نیست شما نیز با خواجه ی شیراز همراه شوید در این تفال. عین غزل باز شده را در دیدگاه دیگر می آورم به این امید که همه حظ وافر برند.

    و اما از باب یاد آوری می گویم که:
    نیت کننده فال، معمولاً در هنگام تفأل از دیوان حافظ، او را به عزیزترین کسانش یعنی به خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم می دهد. این قسم معمولاً به این شکل ادا می شود: ای خواجه حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم ( برای فلانی) آشکار و آرزوی مرا ( فلانی را ) برآورده سازی. ضمن اینکه شاید بهتر باشد برای شادی روح حافظ، صلوات یا فاتحه ای نثار نماییم!

  35. این هم تفالی بر دیوان حافظ برای داریون نما
    گفتند خلایق که تویی یوسف ثانی
    چون نیک بدیدم به حقیقت به از آنی

    شیرین تر از آنی به شکرخنده که گویم
    ای خسرو خوبان که تو شیرین زمانی

    تشبیه دهانت نتوان کرد به غنچه
    هرگز نبود غنچه بدین تنگ دهانی

    صد بار بگفتی که دهم زان دهنت کام
    چون سوسن آزاده چرا جمله زبانی

    گویی بدهم کامت و جانت بستانم
    ترسم ندهی کامم و جانم بستانی

    چشم تو خدنگ از سپر جان گذراند
    بیمار که دیده‌ست بدین سخت کمانی

    چون اشک بیندازیش از دیده مردم
    آن را که دمی از نظر خویش برانی

    در راه تو حافظ چو قلم کرد ز سر پای
    چون نامه چرا یک دمش از لطف نخوانی !؟

  36. سلام
    با این مطالبی که از مدیر سایت شما دیدم و خوندم باید آدم جالبی باشند. درسته؟
    بچه مثبت؟
    و…

  37. سلام میگویند که زمین می‌چرخد، اما در عمل ما این را نمی‌بینیم و آسوده زندگی‌مان را می‌کنیم، چون زمینی که رویش ورجه وورجه می‌کنیم، نمی‌جنبد. بچه مثبت بودن آقای مدیر سایت هم میگن ولی ما کامنت خودمونو مینویسیم گاهی حذف میشه ویا نمیشه ؟و هیچ طوری نمیشه چیزی حس نمیکنیم از مثبت یا منفی ؟

  38. سلام سروش
    با نظر شما مخالفم
    در دنیا هیچ عملی بدون عکس العمل نیست .
    البته منظور من مدیر سایت نیست و جسارت نمیکنم .
    ادوارد لورنز فرضیه ای را بیان کرد که بعدها ” اثر پروانه ای” نام گرفت.
    “یک پروانه می تواند بالهایش را بهم بزند و مولکولهای هوا را به گردش در بیاورد، آن مولکول به نوبه ی خودش می تواند مولکولهای دیگر هوا را به حرکت درآورد، در نتیجه مولکولهای بیشتری در هوا به حرکت در می آید و در نهایت قادر است طوفانی در طرف دیگر سیاره ایجاد کند.”
    بیش از سی سال بعد امکانش توسط دانشمندان فیزیک تایید شد. آنها به این نتیجه رسیدند که اثر پروانه ای واقعی، درست و عملی است.
    هر کاری که شما انجام می دهید مهم است.
    هر حرکتی که می کنید، هر عملکردتان … مهم است .
    از کتاب دیدگاهی نو برای تحول در زندگی

  39. آن شنیدستی که در داریون نما
    تیز می کردند تیغ سانسورا

    گفت تیغ تیز مهدی جواد
    می برد کامنت جمله کاربرا

  40. من نمی گویم که کامنتم نبر
    زود ببر راحت شوم کم کم نبر

    تیغ تو گرگ و کامنتم بره است
    خوب جدا کن، جمله را در هم نبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا