اخبار

جلسه ستاد احیا زکات منطقه داریون برگزار شد

خبرنگار:رضا رستمی|
جلسه ستاد احياء زكات منطقه داريون روز سه شنبه این هفته در دفتر امام جمعه منطقه داريون تشكيل شد.
به گزارش داریون نما در ابتدای این جلسه امام جمعه منطقه كه مسئوليت ستاد احياء زكات منطقه را بر عهده دارند ، ضمن خوش آمد گویی در باره اهميت زكات صحبت کرد .
در ادامه گزارشی در مورد فعاليتهاي ستاد احياء زكات منطقه داريون و مبلغ جمع اوري شده در سال 91 ارائه شد سپس در مورد روشهاي تبليغ و رفع مشكلات  پيش رو بحث وگفتگو شد.
در اين جلسه روحانيون  مبلغ زكات ، ريیس كميته امداد منطقه يك شراز ، مسوول ستاد احيا زكات كميته امداد شهرستان شيراز ، شوراهاو دهياران منطقه و مديران عامل شركتهاي تعاوني حضور داشتند .

2 دیدگاه

  1. باسلام
    به امید احیاءکامل این فریضه الهی .
    درحدیثی از حضت علی (ع)آمده است:خداوند سبحان خوراک تهیدستان را در اموال توانگران قرار داده، هیچ فقیری گرسنه نمی ماند مگر به واسطه اینکه ثروتمندی از حق او بهره مند شده و خدا تعالی در این باره از آنان بازخواست می کند.
    نهج البلاغه،حکمت 328
    همچنین در حدیثی دیگر از امام صادق (ع)آمده است:به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستمى نشد كه بتواند تلافى كند، اما خويشتندارى نمود مگر اين كه خداوند بجاى آن به او عزت بخشيد و هيچ بنده‏ اى درِ خواهشى را به روى خود نگشود مگر اين كه درى از فقر به رويش باز شد.

    بحارالأنوار، ج78، ص209، ح79

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا