اخبار

برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در داریون

یوسف بذرافکن|

مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در شهر داریون دیروز در شرایطی برگزار شد که برای این برنامه اطلاع رسانی کافی انجام نشده بود . همه ساله برای برگزاری هر چه باشکوه تر سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ( ره) از چند روز قبل با نصب پلاکارد ، بنر و اعلامیه مکان و زمان مراسم به اطلاع عموم می رسید . اما امسال از نصب پلاکارد و بنر و حتی اعلامیه همه خبری نبود و این در حالی بود که طبق سنوات قبل مراسم ارتحال امام خمینی (ره) از ساعت چهار تا شش عصر در مسجد امام محمد تقی (ع) شهر داریون برگزار می شد و دیروز هم تعدادی از شهروندان به مسجد مراجعه کرده و با درب بسته مسجد روبرو شدند .

ساعت پنج عصر از طریق دریافت یک پیام کوتاه متوجه شدم که مکان برنامه فرهنگسرا و زمان آن شش تا هشت عصر اعلام شده است . خودم را در ساعت مقرر به فرهنگسرا رساندم ،جسله خلوت بود پس از گذشت نیم ساعت کم کم سالن فرهنگسرا پر شد ،مراسم از لحاظ کیفی مطلوب بود اما با آمدن مردم روستا های اطراف، سالن ظرفیت لازم نداشت و با وجود اضافه کردن صندلی هنوز عده ای ایستاده بودند . در این مراسم حجت الاسلام احمدی به سخنرانی پیرامون زندگی امام خمینی (ره ) و شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) پرداخت و برنامه روضه خوانی و سینه زنی هم اجرا شد .هر چند برنامه خوبی بود ولی عدم اطلاع رسانی کافی باعث شده بود که عده زیادی از اقشارعادی مردم از فیض این جلسه محروم شوند .

10 دیدگاه

  1. با سلام
    با تشکر از آقای بذرافکن بابت این گزارش
    به نظر حقیر استفاده از نام واقعی مکان که مجتمع فرهنگی گلهای باغ نبوت می باشد بجای واژه فرهنگسرا بهتر می باشد .از نظر معنایی تفاوتی بین دو واژه نمی باشد.ولی حقیر از بزرگان که در دوران طاغوت و رژیم شاهنشاهی زندگی می کردند شنیده ام که از فرهنگسراها استفاده های بی ربط با فعالیت های فرهنگی می کردند و به نظر می رسد که استفاده از مجتمع فرهنگی گل های باغ نبوت وجه بهتری داشته باشد.
    با تشکر

    1. با تشکر از اقای ارج زاده
      فرهنگ سرا هم واژه ی قشنگی است و این دلیل نمیشود که چون در زمان شاه استفاده ی درستی از فرهنگسرا نمیکرده اند الان دیگر اصلا از این واژه استفاده نکنیم . مثلا در همین هتل هما در زمان شاه هزاران کار خلاف شرع میکردند پس الان دیگر باید نام هتل هما را نبریم.اصلا تمام کارهای حکومت شاه غلط و کفر آمیز بوده ولی استفاده از لغات و واژه ها فکر نکنم ربطی به زمان شاه داشته باشد !!!!!

  2. بنام خدا . امام خميني (ره )يك حقيقت هميشه زنده تاريخ است .(مقام معظم رهبري )
    مقدمه : شحصيت امام يك شخصيت جهاني و تاريخي است كه گذر زمان اين شخصيت بزرگ را به ما بيشتر مي شناساند .
    مراسم سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي امام خميني (ره ) امسال در حالي برگزار شد كه نسبت به سالهاي گذشته از كم و كيف بهتري برخوردار بود. در اين راستا نكاتي قابل ذكر است . نكته اول : اينكه تا روز 12خرداد هيچ نهاد و شخصي سوال نمي كرد كه آيا امسال مراسم سالگرد كي و كجا و توسط چه نهادي برگزار مي شود ؟ نهادي اقدام به برگزاري اين مراسم مي كند و از روز قبل از مراسم اطلاع رساني مي شود هم در مسجد امام محمد تقي (ع ) داريون هم در مساجد روستاها و هم از طريق سيستم پيامك در چندين نوبت . از يك طرف مي گوييد اطلاع رساني نشد از طرف ديگر مي گوييد جانبود
    نكته دوم در رابطه با مكان مراسم ، بايد عرض كنيم در سالهاي گذشته كه در مسجد برگزار مي شد بعضي از افراد به اين نوع مراسم بديد مجالس ختم هاي متداول نگاه مي كردند كه افرادي مي امدند چند دقيقه مي نشستند ، فاتحه اي مي خواندند و مي رفتند در صورتيكه به مراسم سالگرد امام به اين ديد نبايد نگاه كرد.بلكه به ديد يك مناسبت معنوي ، مذهبي ، اعتقادي ، اجتماعي و مهم تر اينكه سياسي نگاه كرد ، چراكه سياست ما از ديانت ما جدا نيست .و حضور افراد در اين مجالس به نفع خود فرد است .
    نكته سوم : با توجه به اينكه از همه اقشار آمده بودند اعم از مردم شهيد پرور منطقه ، روحانيت معزز و معظم ، رؤساي ادارات ، نيروهاي انتظامي ئ، دهياران و شوراههاي شهرو روستا ، اساتيد دانشگاه وغيره كه اكثريت غريب به اتفتق ابراز وو اظهار رضايت داشتند .مضافا براين كه با توجه به فصل گرما برگزاري اين مراسم و تغييربه ساعت 6عصر به بعد و مقتضاي حال و نشستن روي صندلي در سالن مجتمع همه اينها باعث همراهي كردن آنها تا اخر جلسه بود ، انهم جلسه اي كه در رابطه با شخصيت امام ، ويژگيهاي امام ، جهاني بودن امام ، معنويت امام ، سياست امام ، شجاعت امام در مقابل استكبار و طاغوت همراه با روضه خواني و سينه زني برگزار شد.
    نكته چهارم : ايا تا به حال از خود پرسيده اي كه چه نهادي بطور رسمي متولي برگزاري اين برنامه است ؟و اگر جوابي براي سوالتان نداشته باشيد چنانچه مجموعه اي (از باب اينكه امام (ره ) به گردن همه ما حق دارد وهر چه داريم از امام (ره)است )بخواهد مراسمي برگزار كند بهتر است كه نقد منصفانه داشته باشيم ، شما مگر فرمايشات مقام معظم رهبري گوش نمي دهيد در رابطه با نقد كردن .
    نقد منصفانه اين نيست كه خدمات را ناديده بگيرد و فقط به نقاط ضعف بپردازد . نقد منصفانه انست كه نقاط قوت را بيان كند و درصدد اصلاح نقاط ضعف برآيد و انصاف اين نيست كه اگر مجموعه اي اقدام به برگزاري چنين مراسمي بدون هيچ پشتوانه مالي داشته باشد بجاي تقدير و تشكر شرو ع به نقد كردن بنماييم .
    نكته پنجم : خوب بود شما اگر احساس دلسوزي نسبت به امام (ره ) و حال ديگران داشتيد از چند روز قبل از طريق سايت داريون نما اظهار نظر در رابطه با برگزاري يك مراسم خوب مي كرديد .اما با توجه به اينكه بارها نظريات شما را بررسي كرديم به اين نتيجه مي توان رسيد كه شمافقط يك منتقد هستيد و با توجه به سوابق شما برنامه هاي گذشته خود را عالي و بدون نقص مي پنداريد. و به محض اينكه برنامه اي از سوي هر نهادي برگزار شود شروع به انتقاد و سم پاشي كردن مي كنيد .
    نكته آخر : بسيار كمال تشكر و قدرداني بعمل مي آيد از هر نهادي كه اين مراسم برگزار كرد و از امام جمعه محترم و محبوب منطقه داريون كه در همه مراسمات حضور چشمگير دارندو محبوب مردم بويژه جولنان اين منطقه هستند كمال تقدير و تشكر بعمل مي آيد.

  3. برای من که از صبح پیامک آمد و مراسم را اطلاع رسانی کردند که یک پیامک از طرف شورای اسلامی و یک پیامک هم از طرف نمایندگی اموزش و پرورش امد .
    روی همرفته مراسم بسیار خوبی بود ولی مشکل کمبود جا به چشم میخورد که ان هم نشانه ی ارادت مردم منطقه ی داریون به امام خمینی بود.
    با تشکر از اقای بذرافکن

  4. سلام داریونی جان

    منتظر هستیم که پیشنهاد دهید که برای سال آینده هر طور شما گفتید همانطور اطلاع رسانی کنیم تا انشااله به نحو احسن برگزار شود .اصلا اگر زحمتتان نیست خودتان برنامه ریزی آن را بر عهده بگیرید بالاخره امام به گردن همه ی ما حق دارند و وظیفه ی همه ی ماست که در برگزاری مراسم شرکت کنیم.
    دوستان باید به این جوانانی که در برگزاری این مراسم زحمت کشیدند خسته نباشید بگویند .
    متاسفانه بعضی ها مثل شخصیت فیلم گالیور که میگفت من میدونم که موفق نمیشیم دائم بر طبل ناامیدی و انتقاد منفی و نه سازنده میکوبند.

  5. حالا چه طور شده که شما به خودتان خریده اید ؟ اتفاقا در خبرآقای بذرافکن از برنامه تعریف شده و محسنات آن هم گفته شده ، شما که همیشه نیمه پر لیوان هستی چرا خود را معرفی نمی کنی ؟ در این خبر از فرد یا نهادی خاصی گله و انتقاد نشده است ، آقای مدعی ،آقای بذرافکن در کجا از برنامه های خود تعریف کرده است ؟ مگر آفای بذرافکن رئیس کدام اداره است ؟ چطور شده که شما لسان گویای امام جمعه محترم شده اید ؟ نکند اختیار یک شهری دربست در اختیار شما است که کسی نباید حق انتقاد نداشته باشد ؟

  6. با سلام و تشکر از آقای ارح زاه حق با ایشان است ولی واژه فرهنگسرا هنوز هم به کار می روداما مجتمع گلهای باغ نبوت زیبا تر است . ولی نمی دانم که چرا این قدر به آقا یا حانم گله مند همیشه برخورد است . ؟ مثل اینکه ایشان فقط شوراها را جزء مردم محسوب می کند و بقیه را هیچ فرض می کند ؟ تمام وجود ما ، انقلاب ما و مملکت ما از برکت امام خمینی (ره ) است و هر چه برای بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهیم کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا