اخبار

برداشت سیب زمینی از مزارع منطقه داریون آغاز شد

یوسف بذرافکن|
از چند روز قبل برداشت سیب زمینی از مزارع منطقه داریون شروع شده است . در دشت حاصلخیز داریون محصولات متنوع کشاورزی کشت می رود یکی از این محصولات کشت سیب زمینی است که به علت احتیاج به آب شیرین اغلب در مزارع داریون ، دیندارلو ، کوشک مولا و تاحدودی تربر کشت می شود . امسال قیمت سیب زمینی در بازار عرضه مناسب است و امید می رود سیب زمینی کاران از فروش آن در آمد خوبی بدست آورند . البته چند سالی است که از سطح زیر کشت سیب زمینی و گندم کاسته شد و بیشترین سطح کشت به یونجه اختصاص یافته است اگر به کشاورزی در دشت سرسبز داریون توجه شده و مشکل آب مورد نیاز بخش کشاورزی حل شود شاهد رونق و پیشرفت منطقه و کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود .

12 دیدگاه

  1. امسال از برکت بارانهای خوب سال زراعی جاری، کشاورزان منطقه خالد آباد پس از سالها موفق به برداشت جو دیم از مزارغ خود شده اند . این در حالی است که در سنوات قبل به علت کمی بارش مزارع جو این منطقه به چرای دام اختصاص داده می شد . بحمد لله امسال نزول رحمت الهی باعث افزایش در آمد کشاورزان منطقه داریون شده است و قیمت محصولات کشاورزی هم خوب است .حدارا شکر .

  2. با تشکر از اقای بذرافکن
    انشااله که خداوند باری تعالی به کشاورزان برکت عنایت فرماید.
    خدا را شکر که دوباره این محصول بعد از گذشت چندین سال که کمتر کشت میشد در حال افزایش کشت میباشد.
    انشااله که در سالهای اینده شاهد افزایش تولید همه نوع محصول کشاورزی باشیم
    به برکت صلوات بر محمد وال محمد(ص)

  3. آقای زارع عزیز کجای کاری ؟ وقتی سیب زمینی کیلو یی 2500 تومان باشد خود ارباب الو پسکی می کند و برای کسی باقی نمی گذارد .

  4. سلا م استاد جان
    مدتها بود این واژه ی زیبا را نشنیده بودم چه برسد املای ان!!!
    فکر نکنم دیگر کسی الو پسکی برود زیرا جوانان امروز اینقدر با کلاس شده اند که فکر انر ا هم نمیکنند.
    اینکارها مال ما قدیمیهاست
    خارج از شوخی بخاطر خشکسالیهای اخیر چون سطح زیر کشت این محصول پایین امده بود به ندرت الویی باقی می ماند که کسی پسکی برود!!

  5. علی جان…فقط یک شوخی: انشاءالله کاندیداهای جوان دوباره شغل “آلو پسکی “را زنده می کنند !نه آن ها پیرند و نه خدا بخیل !

  6. گفت: قربون چشم های بادومیت برم…گفت: من بادوم میخوام… بازم ما یه چیزی گفتیم و این کشاورز عزیز دهنش آب افتاد و دستش دراز برای قاپیدن این آرزوی دور از واقعیت…. نمیدونم آقای کشاورز عزیز، اهل شوخی هست که ما باهاش هج و نج می کنیم!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا