داريوني هاي موفقهمه

بردبار بدون کنکور دانشجوی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف شد

علی زارع|

محمد رضا بردبار فرزند زین العابدین متولد سال 1368 شهر داریون است که دوران کودکی را در کوچه های خاکی داریون گذراند.او دوران ابتدایی در مدرسه حقیقت جو داریون جزو بهترین دانش آموزان و رتبه اول بود تا اینکه پس از اتمام تحصیلات ابتدایی وارد مدرسه ی راهنمایی هاتف اصفهانی (شهید خوش نژاد فعلی) شد. بردبار در این مدرسه همواره جزو بهترین دانش آموزان از نظر درسی و اخلاقی بود و دوره ی سه ساله راهنمایی یکی از بهترین شاگردان بنده بود و همواره علاقمندی خود را به تحصیل در رشته های دانشگاهی خوب و عالی نشان می داد مخصوصا در دروس ریاضی و فیزیک (علوم تجربی )از نوابغ به حساب می آمد .

در سال سوم راهنمایی در ازمون ورودی مدارس نمونه دولتی ثبت نام کرد و جزو نفرات اول برگزیده شده بود و در  دبیرستان نمونه ی رازی قبول شد و دوران دبیرستان را در این مدرسه گذرانید تا اینکه در کنکور سال 1388 در رشته فیزیک اتمی دانشگاه شیراز در مقطع کارشناسی پذیرفته شد.دوران دانشگاه همواره از دانشجویان نمونه بود و چندین مقام را کسب کرد .

در سال گذشته که آخرین ترم دانشگاه را می گذرانید نمره اول شد و به همین دلیل از طرف دانشگاه صنعتی شریف برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پذیرفته شد.دانشگاه صنعتی شریف از دانشگاههای کشور رتبه اولها را انتخاب و بدون کنکور پذیرش می کند که از دانشگاه شیراز این جوان سرافراز داریونی انتخاب شده است.

برای وی آرزوی موفقیت داریم .محمدرضا بردبار یک از افتخارات و نوابغ داریون است که ثابت کرد در محیطی کوچک و بدون امکانات مثل داریون هم می توان مدارج علمی را طی کرد و به موفقیت رسید .

امیدواریم تمام دانش آموزان منطقه ی داریون وی را الگو قرار داده و درس بخوانند و هرگز از یاد خدا غافل نشوندو مطمئن باشند که اگر اراده داشته باشند میتوانند موفق شوند.

58 دیدگاه

  1. من نیز به عنوان یک داریونی این موفقیت را به این جوان نابغه و با هوش و خانواده ی محترمشان و مردم خوب منطقه ی داریون تبریک و تهنیت عرض می کنم. امیدوارم سایر استعدادهای درخشان این منطقه نیز شکوفا و بارور شود.

  2. چهارمین نقد:سلام چه خوب فکر نمی کردم چنین کسی باشه اما از افتخارات داریونه که این چنین دانش اموزانی داره
    زنده باد مهد شهید پرور داریون

  3. وقتی کار نیست چه فرق میکنه مسقیم بری بالا یا غیر مسقیم؟

    از وقتی یه بنده خدایی بهم گفته یک خدمتکاری جدید توی اداره خودشون دیده که مهندس متالوژی بوده وخیلی با ادب وخوش تیپ نگران شده ام

    1. اون درست گفته عزیز… چون کار خالصانه تو هر پست و مقامی خدمته و همه ی ما باید در هر پستی خدمتکار این مردم باشیم… این طوریهاست دیگه…

  4. من هم به نوبه خودم آرزوی موفقیت روزافزان برای این همشهری عزیز دارم.امیدوارم به مدارج بالاتر علمی در زمینه تحصیلی برسه.

  5. با سلام
    باعث بسی خوشحالی و مباهات. آقا محمدرضا به شما و خانواده ی محترمتان تبریک عرض می کنم و از خداوند سلامتی و موفقیت روز افزون شما را خواستارم

  6. صمیمانه این موفقیت بزرگ را خدمت همشهری ونابغه شهرمان وهمچنین خانواده محترم بردبار تبریک عرض میکنم و آرزوی پیشرفت و موفقیت روز افزون را برای این بزرگوار از درگاه الهی خواستارم.

  7. ان شاالله که ایشان درتمامی مراحل زندگی موفق باشندمن هم ازشنیدن این خبربسیارخوشحال شدم .باعرض تبریک به این دوست عزیزوخانواده محترمشان

  8. امیدوارم در همه مقاطع ایشون موفق باشند و روز به روز بر تعداد این حوانان در منطقه افزوده شود.ولی عجیب خط اول این مطلب من رو یاد نحوه معرفی یه فوتبالیست انداخت…

  9. با سلام و تبریک به آقای بردبار و خانواده گرامشان و تما م مردم داریون ،آقای بردبار را از دبستان حقیقت جو و مدرسه راهنمایی و کانون فرهنگی و تربیتی وحدت به خوبی می شناسم ،عضوفعال کتابخانه بود از همان کودکی روحیه پرسشگری داشت ولی سوالات خود رابا نهایت ادب مطرح می کرد ، یک سال در مدرسه راهنمایی برای همه معلمان لوح سپاس و هدیه تهیه کرد .ایشان را بعنوان فردی مودب ،خوش اخلاق ،متواضع و با استعدا د می شناسم ،برخی از افراد آن قدر کم ظرفیت هستند که تا دو کلاس سواد پیدا کردند دیگر خدا را بنده نیستند ،اما انسانهای فرزانه را حتی از کودکی می توان شناخت ،یادم است که حاج آقا حقیری(اما م جماعت سال هشتاد و یک داریون) فرزندی به نام عبداله داشت که در سنین کودکی رفتار یک فرد بزرگ را داشت . همیشه گفته ام که داریون سرزمین استعدادهای ناشناخته و شکوفا نشده ای است که اگر فرصت شکوفایی پیدا کنند نظیر آن را نمی توان یافت ،بچه های داریون نه تنها در درس و عمل دارای استعدا د فراوان هستند بلکه درفرهنگ و هنر ،ادبیات ،صنعت ،کشاورزی ،ورزش و همه زمینه ها توانایی های زیادی دارند و چشمه های از آنها را دردهه هفتاد با تمام وجودم دیدم ،آن چیزی که مرا شدیدا رنج می دهداین است که در داریون فرصت شکوفایی استعداد ها نیست وآنهایی که از داریون خارج می شوند به ندرت به داریون باز می گردند ،دراین بیست و هشت سال کودکان و نوجوانانی را دیدم که اگر فرصت شکوفایی می یافتندچه بسا علماء بزرگی می شدند، اما وضعیت تا سف بار کنونی که گوشه هایی از آن در همین داریون نما با عناوین مختلف بیان کرده ام فرصت های طلایی را از نوجوانان و جوانان ما گرفته است ، وضعیت فعلی وضعیت مطلوبی نیست و تعداد آنهایی که در وادی فرهنگ ، ادب و هنر گام برمی دارند و برای نسل آینده تلاش می کنندرا می توان با انگشتان دست شمرد ،اکنون هیچ برنامه مدون و چشم انداز جامعی برای پیشرفت علمی و فرهنگی داریون تدوین نشده و گاهی فقط در حد وعده و شعار باقی مانده است . شاهد ماجرا کانون فرهنگی و تربیتی وحدت است که پس از بیست و دو سال هنوز فاقد ساختمان و امکانات لازم است هر چند مراکز دیگری هم در این ارتباط فعالیت می کنند اما آنها هم از یک چشم انداز حساب و کتاب شده برخوردانیستند ،البته توجه به آموزش زبان انگلیسی در سالهای اخیر روبه رشد است اما منظور اصلی من این است که اکنون یک مهندسی فکری در کار نیست وبرنامه های شهر مقطعی و غیر هدفمند است .

    1. ضمن عرض تبریک به اقای بردبار من ایشونو از دوران دبیرستان می شناسم البته دوسال کوچتکر از بنده هستند ولی یادمه همون موقع هم فعال بودن و توی المپیاد فیزیک پذیرفته شدن.انشالله اومدن تهران هر کمکی از دستم بر میاد براشون انجام میدم.
      جا داره اینجا از زحمات آقای یوسف بذرافکن تشکر کنم که انصاقا حق بزرگی بر گردن ماها دارند تشکر کنم . من یادمه دوران راهنمایی که راهنمایی رازی درس میخوندم بااینکه ارتباط کمی با داریون داشتم ایشون بدون هیچ چشم داشتی منو دعوت کردن تا عربی یادم بدن و چندین جلسه پیش ایشون درس یاد گرفتم.انشالله همیشه سالم وتندرست باشند و بچه های داریون رو راهنمایی کنند .

  10. سلام خدمت تمام کاربران
    اقای بردبار اصلا راضی به این گزارش و انتشار خبر نبودند و حتی در روز اخر هم به من گفتند که اقای زارع نیازی نیست من کاری نکرده ام . باور کنید ایشان را با هزار مکافات راضی کردم تا این گزارش منتشر شود و عکس و … را برای من بفرستد .اصلا قبول نمیکردند که این نشانه ی فروتنی ایشان و عدم غرور و خودبزرگ بینی او میباشد .باور کنید چند بار پدرش و اقای داریوش هوشمند را واسطه کردم تا راضی شدند.فکر کنم آخرش هم در رودربایستی گیر کردند و روی حرف معلم سابقش نتوانست حرفی بزند .از هدفمان در انتشار این گزارش گفتیم تا بالاخره راضی شدند.
    به هر حال این را گفتم تا ایشان و روحیاتشان را بهتر بشناسید .
    با تشکر از ایشان و خانواده ی محترمشان
    ارزوی موفقیت برای ایشان دارم .

  11. سلام
    آقاي علي زارع
    ضمن تبريك به آقاي بردبار و خانواده ايشان
    دست شما درد نكند ارسال اين گونه گزارشها باعث ايجاد انگيزه در بين دانش آموزران ديگر خواهد شد به اميد روزي كه شاهد موفقيت تك تك داريونيهاي عزيز باشيم

  12. سلام اقای روح اله قربانی عزیز
    خواهش میکنم انشااله که هم شما و هم تمامی عزیزانی که در داریون نما فعالیت میکنند در هدفی که در پیش گرفته اند موفق باشند
    با تشکر از دیدگاهتان

  13. با سلام بهتر بود این خبر و عکس ایشان رسانه ای نشود. بنده برای ایشان آرزوی موفقیت دارم. و همچنین برای تمامی فرزندان این مرز وبوم.

  14. سلام
    آرزوی موفقیت برای ایشان و کسب مدارج بالاتر برای این هم ولایتی عزیز
    انشالله دانشگاه شریف سکوی پرتاب این دوست عزیزمان در بهترین دانشگاههای دنیا باشد .

    ارادت ویژه هم خدمت معلم عزیزم آقای یوسف بذرافکن که خیلی از موفقیت های نسل بچه های انقلاب مرهون راهنمایی های این معلم عزیز می باشد .

  15. تعدادی استاد دانشگاه رو دعوت کردند به فرودگاه و اونا رو توی یک هواپیما نشوندند. وقتی درهای هواپیما رو بستند از بلندگو بهشون اعلام کردند که: “این هواپیما ساخت دانشجوهای شماست ..”وقتی اساتید محترم این خبرو شنیدند همه از دم اقدام به فرار کردند! همه رفتند به سمت در خروجی, جز یک استاد که خیلی آرام نشسته بود . همه از این استادپرسیدند : چرا نشستی؟ نگو که نمی ترسی!!استاد با خونسردی گفت :اگه این هواپیما ساخت دانشجوهای منه عمرا پرواز بکنه! تـــــــــــــــــازه اگـــه روشن بشه!!!!

    1. مدیر محترم سایت داریون نما، احتراما همانطور که مستحضرید مطالبی که بر خلاف شئون اسلامی و ملی می باشد می بایست در سایت نمایش داده نشود جناب سروش با ارسال این مطلب به همه ی داتشگاهیان توهین نموده اند خواهشمنداست این مطلب از سایت برداشته شود

      1. سلام دوست عزیز
        با تشکر از شما به جهت حضور در سایت داریون نما باید خدمت شما عرض کنیم که کامنت آقای سروش به هیچ وجه بر خلاف شئون اسلامی و ملی نیست.
        کامنت ایشان صرفا جنبه طنز دارد ضمن اینکه وی در کامنتش هیچ اشاره ای به این که منظور از این طنز دانشجوها و اساتید ایران بوده اند نکرده است این کامنت طنز می تواند برای هر کشوری مثال آورده شود مانند سایر مطالب طنز دیگر.
        با این حال سپاس از حضور شما در سایت خودتان داریون نما.

  16. داریون نمای عزیز این مطلب طنز در خبر شما در ارتباط با یک داریونی موفق که از دانشجویان عزیز می باشد نوشته شده است، خواهشمند است از ما نخواهید که فکر کنیم این کاربر عزیز شما نخواسته دانشجویان این مرز و بوم را به سخره بگیرد.! در ثانی به اعتقاد بنده این گونه توهین ها به جامعه ی علمی ما باعث کاهش آمار بازدید از سایت محبوب و دوست داشتنی داریون نما می باشد، بنده را عفو بفرمایید…

    1. سلام و سپاس مجدد
      نظر ما همان نظر قبلی است که گفتیم.
      دوست عزیز توهینی نبوده. خیالتان راحت. منتظر مطالب شما برای سایت خودتان داریون نما هستیم.

    2. حالا شما هم كوتاه بيا ! مثل اينكه توي روزنامه هاي پر تيرا‍ژ طنز اس ام اس مي دهم جواب نمدي رو براي رئس جمهور كه فردي حقيقي وحقوقي هست ميزارن ، انوقت شما گير دادي به يه جوك مودبانه و بامعني !
      در مورد پايتخت فرهنگي هم
      آن خشت بود كه پر توان زد

  17. چهار دانشجو شب امتحان به جای درس خواندن به مهمونی وخوش گذرونی رفته بودند و هیچ آمادگی امتحانشون رو نداشتند.

    روز امتحان به فکر چاره افتادند وحقه ای سوارکردند به این صورت که سر و رو شون رو کثیف کردند ومقداری هم با پاره کردن لباس هاشون در ظاهرشون تغییراتی بوجود آوردند.

    سپس عزم رفتن به دانشگاه نمودندویک راست به پیش استاد رفتند.

    مسئله رو با استاد اینطور مطرح کردند:

    که دیشب به یک مراسم عروسی خارج ازشهر رفته بودندو در راه برگشت از شانس بد یکی از لاستیک های ماشین پنچرمیشه و اونا با هزار زحمت و هل دادن ماشین به یه جایی رسوندنش واین بوده که به آمادگی لازم برای امتحان نرسیدند کلی از اینها اصرار و از استاد انکار، آخر سر قرار میشه سه روز دیگه یک امتحان اختصاصی برای این ۴ نفرازطرف استاد برگزار بشه،

    آنها هم بشکن زنان از این موفقیت بزرگ، سه روز تمام به درس خوندن مشغول میشن و روز امتحان با اعتماد به نفس بالا به اتاق استاد میرن تا اعلام آمادگی خودشون رو ابراز کنند

    استاد عنوان می کنه بدلیل خاص بودن و خارج از نوبت بودن این امتحان باید هر کدوم از دانشجوها توی یک کلاس بنشینند و امتحان بدن که آنها به خاطر داشتن وقت کافی وآمادگی لازم باکمال میل قبول می کنند.

    امتحان حاوی دو سوال و بارم بندی از نمره بیست بود:

    ۱ ) نام و نام خانوادگی؟ ۲ نمره

    ۲ ) کدام لاستیک پنچر شده بود؟ ۱۸ نمره

    الف) لاستیک سمت راست جلو
    ب) لاستیک سمت چپ جلو
    ج) لاستیک سمت راست عقب
    د) لاستیک سمت چپ عقب

    1. سلام شیوا خانم ببخشیداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا… یکی هم ک درس میخونه ب جایی میرسه بگید فلان و بیسار

  18. مدعي فرهنگي بودن و برنتابيدن يك لطيفه خيلي ضد ونقيض است !!!!
    مشك ان است كه خود ببويد نه ان كه عطار بگويد!

    1. دانشجوی مدیریت با سلام، بنده مدعی فرهنگ نیستم ، و اما اینکه با این لطیفه مخالف بودم به خاطر این است که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد عزیز دل برادر، جای این لطیفه و طنز در خبر یک دانشجوی موفق داریونی نبوده است با تشکر

  19. سلام دوستان
    اين بنده خدا ي نماينده فرهنگي ! از جو داشگاه كاملا بي اطلاع هستند. برادر من يه كم بيشتر مطالعه كنيد و سري به نشريات و روزنامه ها بزنيد و بعد با امادگي نماينده فرهنگي شويد!!!؟؟

    1. محمدرضا جان بنده نماینده ی فرهنگی نیستم، هر کاربری در فضای مجازی می تواند نامی را برای خود برگزیند، در ارتباط با بی اطلاع بودن از فضای دانشجویی باید به عرض برسانم اینجانب کارشنای ارشد روابط بین الملل هستم، و در ارتباط با پیشنهادتان مبنی بر مطالعه چشم حتما مطالعات خود را بیشتر خواهم کرد…

      1. آقا یا خانم “دودج پایتخت فرهنگی منطقه” البته که دودج یک روستای قدیمی با مردمانی خونگرم و مهمان نواز است. اما به نظرم نباید شما که می فرمایید کارشناس ارشد روابط بین الملل دارید اینگونه به دودج یا هر جای دیگری عنوان دهید.
        این کار شما باعث ناراحتی ساکنان سایر روستاها و مناطق داریون می شود.
        معمولا اگر یک شخصیت مهم مذهبی فرهنگی به جایی چنین عنوانی را بدهند رسمیت دارد. مانند شیراز سومین حرم اهل بیت که مقام معظم رهبری این عنوان را درباره شیراز بیان کردند.
        با احترام به شما از من به عنوان یک فردی که بیشتر از 50 سال از سنم گذشته قبول بفرمایید که نه من و نه شما در جایگاهی نیستیم که چنین عناوینی را اعطا کنیم.
        درباره کامنت سروش هم هرچند دغدغه شما قابل احترام است اما به نظر من به عنوان یک مدرس دانشگاه توهینی به کسی نشده.
        پایدار باشید و بر دوام.

  20. استاد عزیز و مدرس دانشگاه قصد بنده با نطرح کردن دودج به عنوان پایتخت فرهنگی منطقه به هیچ وجه توهین به سایر اهالی این منطقه غزیز نیست،بنده به همه ی اهالی این منطقه احترام می گذارم ولی با این وجود بنده با نام دودج،فرهنگ، ادب و مذهب از مخاطبین اصلی این سایت خواهم بود…

  21. واقعا عجب اسمی انتخاب کردید مرسی با احترام به همه ی منطقه داریون خیلی خوشحالم از روستای دودج کاربران زیادی در سایت حضور دارند وبسیار با سواد وبا فرهنگ هستند واقعا در عمل نشان دادیم تو فرهنگ سواد یکی از بهترین ها هستیم
    البته من هم دودجی هم داریونی حساب میشم ولی باور کنید دودج قلب مذهب فرهنگ این منطقه است
    زنده باد منطقه ی داریون زنده باد دژ محکم واستوار دودژیا همون دوده خودمون

    1. با سلام دودوج نماد فرهنگ، قدمت ادب و مذهب است این را همه می دانند انشالله بتوانیم در عمل نیز همانگونه که می گوییم باشیم…

  22. ما ندرتاً درباره آنچه که داريم فکر مي کنيم ، درحاليکه پيوسته در انديشه چيزهايي هستيم که نداريم . شوپنهاور

  23. گر خاموش بنشيني تا ديگران به سخنت آورند ، بهتر از آنست كه سخن بگويي و خاموشت كنند .
    سقراط

  24. ::

    زندگی کن به شیوه خودت . . .
    با قوانین خودت . . . !
    با باورها و ایمان قلبی خودت . . .
    مردم دلشان می خواهد موضوعی برای گفتگو داشته باشند . . .
    برایشان فرقی نمی کند چگونه هستی !
    هر جور که باشی ، حرفی برای گفتن دارند . . .

  25. عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
    که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

    من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
    هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

    همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست
    همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت

    سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت

    ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل
    تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت

  26. الهی همه از تو ؛ تو می خواهند و من از تو حقیقت تو را…
    حقیقتت را نشانم ده….

  27. انتخاب شده از الهی نامه ی خودم است که گهگاهی با خدای خویش نجوا می کنم…

  28. سلام وخسته نباشیدخدمت دوستان عزیز آقارضا همسایه ماست وبسیاربااد ب وبامعرفت و بافرهنگ است ازهمان دوران راهنمایی هوش وزکاوت بسیارعالی داشت وهمیشه تلاش میکرد وبه خواسته اش رسیدوخدایی حقش میباشد این موفقیت روبه دوست عزیزمان آقارضا وخانواده محترم وداریونی های عزیز تبرک میگم همیشه موفق وسرافرازباشی رضا

  29. سلام بر مردم شریف زادگاهم داریون سلام بر خاطرات شیرین دوران کودکی ام در ان دیار صفا وبزرگواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا