دفترچه خاطرات

دفترچه خاطرات/يادي از يك بازي تاريخي:عقاب داريون -نفت آبادان

بهرام كرمدار/

چند روز  پیش حقیر عکسی را از تیم امید داریون خدمت سایت داریون نما ارسال نمودم که این کار ما را یاد خاطرات گذشته فوتبال داریون انداخت و دوستان در قسمت نظرخواهی علاقه مندی خود را در خصوص دوران قدیم فوتبال داریون ابراز داشته و ما را تشویق  و  دلگرم کردند تا وقایعی جالبی از فوتبال داریون خدمت دوستان عزیز ارائه نماییم که انشاالله در فرصت های آتی به کمک پیشکسوتان فوتبال داریون تاریخچه ای از فوتبال این شهر در اختیار علاقمندان عزیز داریونی قرار دهیم .

لذا در ذهن خود دنبال مطالب جالب و افتخارات فوتبال داریون بودم تا اینکه در شلوغی مسابقه استقلال و شاهین بوشهر در ورزشگاه حافظیه یکی از بازیکنان سابق تیم عقاب داریون آقای بهزاد بذرافکن را زیارت نمودم. با وجود شلوغی مسابقه ذهنم ناخودآگاه به یاد دیدار تیم های صنعت نفت آبادان و عقاب داریون افتاد و چند عکس قدیمی تیم عقاب در خواست کردم که وي هم زحمت این کار را کشیدند.

این مسابقه که در سال 64-65برگزار شد از افتخارات فوتبال داریون محسوب می شود و خاطره ای در بین جوانان آن زمان داریون از خود به جای گذاشته است. تیم فوتبال عقاب داریون از ترکیب تیمهای کارگر، شاهین و دیگر تیم های آن زمان مثل دبیرستانها در سال 59 تشکیل شد. در شروع جنگ تحمیلی به دلیل وصلت قبلی تعدادی از مردم داریون با مردم آبادان، جمعی از خانواده های آبادانی که خانه و کاشانه خود را از دست داده بودند به عنوان مهاجر به داریون عزیمت نمودند که در بین این عزیزان افرادی علاقه مند به فوتبال همچون کیامرث سامانی(آن زمان مربی تیم شد)، یدالله علیزاده(بازیکن تیم) و مسعود علیزاده(بازیکن تیم) حضور داشتند که دو بازیکن پس از ازدواج با خانواده های داریونی هم اکنون از شهروندان داریون محسوب مي شوند.

علت مسابقه دوستانه بین تیم عقاب داریون و صنعت نفت آبادان احتمالا رایزنی های همین دوستان با تیم صنعت نفت آبادان بود. در آن بازی دو گل محمد فتوح آبادی و یک گل ناصر شرفی (جوان ترین بازیکن زمین) باعث شد نتیجه 3-3 رقم بخورد که هنوز شیرینی آن لحظات در زمین فوتبال داریون یا قول بعضی ها جا خرمنی قدیم!به یادگار مانده است.

حاشیه دیدار: از جمله نکات حائز اهمیت آن بازی حضور بازیکن معروف کشور عبدالرضا برزگری (بازیکنان وقت تیم ملی ایران) در میدان و دروازه بان معروف آن زمان گلاب زاده درون دروازه بود.

خبرنگاران صدا و سیما جهت ضبط این دیدار با یک ژیان قراضه!در کنار زمین حضور یافته بودند. اخبار این دیدار دوستانه توسط مرحوم کاشفی به روزنامه  خبر جنوب ارسال و چاپ شد. اخبار صدا و سيماي استان فارس نیز نتیجه این دیدار را اعلام نمود.

اعضای تیم عقاب(پیراهن آبی) در عکس مشترک با تیم صنعت نفت

ایستاده از راست: محمد حقیقت جو- داریوش نصیر زاده- شهید کورش هوشمند- اباذر جهانی- غلامرضا جوکار- یدالله علیزاده- مراد رستمی- سروش نصیر زاده- داریوش بذرافکن- عبدالرضا شکری- محمد فتوح آبادی

*****

اعضای تیم عقاب در عکس دسته جمعی این تیم

ایستاده از راست: غلامرضا جوکار- اردوان دریانی- منوچهر صالحی- احد چمن آرا- دانش نصیرزاده- فرهاد زارع(بعد از رفتن کیامرث سامانی، سالها به عنوان مربی تیم سکان دار تیم بود)- یدالله علیزاده- مرحوم حمید بذرافکن- بهزاد بذرافکن

نشسته از راست: محمد فتوح آبادی(کاپیتان)- رضا اسدی- محمد حقیقت جو- اردوان یلمه ای – جعفر رستمی سروش نصیر زاده

****

عبدالرضا برزگري گرفتار سه مدافع عقاب

در این عکس زمین فوتبال داریون را مشاهده می کنید که فاقد هر گونه حصار کشی است و وجود گندم زارها در کنار آن است که به خوبی تداعی کننده نام آن یعنی جا خرمنی است! در وسط عکس عبدالرضا برزگری را ملاحظه می كنيد که در کمند سه تن از مدافعان تیم عقاب داریون (بهزاد بذرافکن، محمد حقیقت جو و داریوش بذرافکن) گرفتار شده است.

4 دیدگاه

  1. با سلام خدمت دوست بسیار گرامی مدیریت سایت داریون نما
    اولا بسیار خوشحالم که دوستی مانند شما این سایت را جهت معرفی داریون به همه ایران و بلکه همه جهان است واقعا خسته نباشید از شما کمال تشکر و قدردانی دارم
    ثانیا ما را یاد فوتبال قدیم داریون انداختید از اینکه عکس های قدیمی در سایت استفاده کرده اید تشکر می نمایم لطفا با پیش کسوتان ورزش داریون نیز مصاحبه کنید و از تیم های قدیمی داریون یادی کنید.

    1. سلام دوست عزيز ممنون از حضور شما در سايت داريون نما
      پيشنهاد خوبي داده ايد. ان شا الله به زودي در خدمت پيشكسوتان داريوني خواهيم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا