اخبار

حرفهای رئیس شورای حل اختلاف داریون:امکانات نداریم

یوسف بذرافکن رئیس شورای حل اختلاف داریون در نماز جمعه این هفته به بیان مسائل مربوط به شورا پرداخت .

وی گفت: هدف اصلی شوراهای حل اختلاف گسترش روحیه گذشت ، جلوگیری از افزایش کینه و عداوت و کاهش مراجعات مردم به دادگاه ها است که به شکر الهی با تلاش های پیگیر اعضای شورا و حمایت های بی دریغ حجت السلام عزیزی امام جمعه منطقه داریون اکثریت پرونده ها این شورا منجر به صلح و سازش می شود .

بذرافکن از مردم خواست با رعایت تقوا و موازین شرعی زمنیه های اختلاف را از بین ببرند و همانطور که قرآن کریم دستور داده است برای انجام معاملات و دیون مختلف نوشته رد وبدل کرده و شاهد بگیرند تا باعث اختلاف نشود.

وی در ادامه با اشاره به سابقه ده ساله ایجاد شورای حل اختلاف گفت متاسفانه در تمام این مدت شورا از داشتن یک مکان مناسب و امکانات لازم محروم بوده و هم اکنون این کمبودها با وجود پیگری ها و قول مساعد مسولین به قوت خود باقی است .

رئیس شورای حل اختلاف رسیدگی به دعاوی مالی تا پنج میلیون تومان ،تامین دلیل ،مطالبه اجاره منزل و مغازه ،نفقه همسر و فرزندان و حصر وراثت را ازجمله صلاحیت های شورا و قاضی شورا دانست .

7 دیدگاه

  1. با سلام لازم می دانم از زحمات بی دریغ اعضای محترم شورا ی حل اختلاف ،سرکار خانم مریم جهاندیده ،جناب آقای اسکند رمردانه و جناب آقای علی زارع نهایت تشکر را داشته باشم که در سرما و گرما برای حل وفصل مشکلات مردم با تمام توان کوشش می نمایند . اجرکم من الله

  2. با تشکر از برادر عزیز اقای بذرافکن
    حرفهای ایشان حرفهای دل ماست که از طرف تمام اعضای شورا ی حل اختلاف زده شد.انشااله که شورای شهر چهارم تعامل بیشتری با شورای حل اختلاف داشته باشند.واقعا وقتی پرونده ای به صلح و سازش ختم میشود انروز بهترین روز زندگی من است و احساس رضایتی میکنم که قابل بیان نیست ..اکنون که اب شورای حل اختلاف قطع شده است مسولین شهر باید همکاری بیشتری داشته باشند تا سریعتر این مسئله حل شود تا مراجعین محترم حدااقل کمی راحت باشند .شورای حل اختلاف در این هوای گرم بی سابقه کولری ندارد و مراجعین در سختی بسیاری بسر میبرند ولی دریغ و افسوس از مسولین مربوطه که بارها به انها گزارش داده ایم و متاسفانه اهمیتی نداده اند . امکانات بسیار کم و در حد ابتدایی است ولی با این امکانات اندک واقعا این شورا موفق عمل کرده است و مراجعین همه راضی هستند .امیدوارم که با دیدی بهتر به این شوراهای مهم نگاه شود و حداقل امکانات لازم که جزو ضروریات است برای انها فراهم شود نه اینکه حداقل امکانات را هم از انها بگیریم .(مسئله ی اب )در ادارات شیراز یک اتاق یک نفره که شاید در روز یک مراجعه کننده هم ندارد کولر گازی و بخاری انچنانی و ….در اتاق دیده میشود ولی در داریون و شورای حل اختلاف انگار نقطه ای خارج از محدوده میباشد که هیچکس مسولیت انرا قبول نمیکند

  3. آقای بذرافکن خداقوت کاردرشورای حل اختلاف بسیارسخت وطاقت فرساست واعصابی فولادی می خواهدبرای شماوسایرهمکارانتان درشورای حل اختلاف آرزوی موفقیت می کنیم

  4. دست ما درکارصلح وگفتگوی سازش است
    هم وغم ما همه درجستجوی سازش است
    سینه از اختلاف و کینه می گردد سیاه
    در دل آیینه ی ما آرزوی سازش است
    گفته ی مولا علی اصلاح ذات البین بود
    معنی این حرف حق راز مگوی سازش است
    جنگی در هر کجا زاییده ناسازی است
    نغمه های مهربانی از گلوی سازش است
    آنچه شورا را معطر می کند وقت حضور
    بارها بوییده ام آن را که بوی سازش است
    آشتیها باعث مهر ونزول رحمتند
    مستی ما اهل شورا از صبوی سازش است
    یک سیاست هست در شورای حل اختلاف
    اینکه از آغاز حرکتها به سوی سازش است
    اعتماد خلق را باید به خود بالا بریم
    وآن هم از این ره که شورا خاک کوی سازش است
    های وهویی اگر شنیدید، درفضای این غزل
    های وهوی اشتیاق وهای وهوی سازش است
    ساختن با بیش وکم خاصیت اهل کویر
    مردم این راهیت را خلق و خوی سازش است
    بر طریق روشن ایمان خدایا راست دار
    پای هر کس را که این جا راه پوی اهل سازش است
    عابروی اهل شورا را خداوندا مریز
    عابروی اهل شورا آب روی سازش است

    علی زارع فرهنگی داریونی

  5. با سلام ، ضمن سپاس ازاین شاعر ناشناس خوش ذوق داریونی اصل ،با این اشعار زیبا شورای حل اختلاف داریون مشهور می شود .

  6. فضیلت صلح و آشتى دادن میان مردم
    حماد گوید: «ازامام صادق علیه السلام درباره لقمان و حكمتش كه خداوند از آن یاد كرده است، سۆال كردم. امام علیه السلام فرمود: به خدا سوگند! بدان كه به دلیل برترى نژاد، زیادى مال و خاندان، نیروى بدنى و زیبایى به لقمان حكمت داده نشد، بلكه او در كار خدا محكم و استوار بود … هرگز از دو نفر نمى‏گذشت كه با هم نزاع و زد و خورد مى‏كردند، مگر آن‏كه میان‏شان آشتى مى‏داد و از آنان جدا نمى‏شد، مگر آن‏كه آن دو دوست‏دار یكدیگر مى‏شدند …» پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله فرمود: هركس در جهت آشتى گام بردارد، تا هنگام بازگشت، فرشتگان خدا بر وى درود مى‏فرستند و پاداش شب قدر به وى داده مى‏شود و هركس در جهت قطع ارتباط میان دو نفر گام بردارد، گناهش به اندازه پاداش اصلاح‏گر میان دو نفر است و لعنت خداوند براى وى نوشته مى‏شود تا وارد دوزخ شده و عذابش دو چندان شود. (منابع فقه شیعه -ترجمه جامع أحادیث الشیعة- ج‏23 / 891 / باب 2 ) امام صادق علیه السّلام روایت نموده كه امیر مۆمنان علیه السّلام مى‏فرمود: آشتى دادن میان دو نفر را از دو دینار صدقه دادن خوشتر دارم. پیامبر خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمود: سازش دادن میان مردم از یک سال نماز و روزه برتر است. (ثواب الأعمال / ترجمه حسن زاده / 339 )
    قهر کردن و دوری از برادران دینی نتیجه عداوت و کینه و یا بخل و حسد است و از افعال ذمیمه می‌باشد و خود نشانه ای از بیماری بوده و باید در پی درمان آن بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا