ديدگاههمه

نظری سریع بر قالب جدید داریون نما

جلیل زارع|

سلام بر مدیر محترم داریون نما و سلام بر کاربران همیشه همراه….

خسته نباشید ! هر چند به توصیه شما، سعی کردیم خیلی هم عجله نکنیم و صبور باشیم ولی خیلی زودتر از آن چه انتظار می رفت، قالب جدید، رونمایی شد و این، ما هیئت تحریریه، خبرنگاران، عکاسان و به ویژه کاربران را بیش از پیش ملزم به رعایت قول و قرارهایمان می کند.

برای اظهار نظر و دیدن محاسن و معایب احتمالی قالب جدید در مقایسه با قالب قدیم، هنوز زود است ولی این قالب، آن قدر چشم گیر و کاراست که همین الان هم می شود بر برخی از محاسن آن واقف شد. اظهار نظر بیش تر باشد برای تامل و تفکر و جست و جوی کاربردی بیش تر بر قالب جدید. ولی در حال حاضر و در این زمان اندک پس از رونمایی، بر خود لازم می دانم به پاس قدردانی هم که شده، آن چه به نظرم می رسد را قلم زنم.

*قبل از هر چیز بگویم که ” تصویر روز”، ابتکار جالبی است.
*تقویم روز شمار و ساعت شمار فوق العاده است.
*کادر “ادامه مطلب”، کاربر را وسوسه می کند که بر روی آن کلیک کندو….
*تذکر محفوظ بودن حقوق و استفاده از مطالب با ذکر منبع، تکلیف جا به جایی و استفاده از مطالب برای منظورهای مختلف مثل انتشار در سایت های دیگر را روشن کرده است.
*زیر نویس تیتر آخرین مطالب، بسیار چشم گیر است و در یک نگاه می توان در جریان آخرین مطالب قرار گرفت.
*آشکار شدن بیش ترین بازدیدها، آن هم با مشخص بودن تعداد بازدیدها در هر لحظه، یک حسن بزرگ و کارآمد است. زیرا خیلی از بازدید کنندگان هرگز دیدگاه درج نمی کنند. من حالا دیگر می دانم که کدام مطالب مورد استقبال بیش تر عموم بازدید کنندگان است.

*هر چند تعداد آخرین دیدگاه ها کم تر از قبل است ولی محسنات فراوان دیگر، این نقص نه چندان مهم را می پوشاند.

*در قالب قبلی، به جز چهار مطلب که در قسمت “همه” در صدر صفحه ی اصلی نمایان و چشم گیر بود و تعداد بسیار محدود و معدودی از دسته ها و مطالب اخیر که در صفحه ی اول ظاهر می شد، بقیه مطالب در دل “دسته ها” پنهان بود و با یک نظر نمی شد دریافت که در هر دسته چه مطالبی نهفته است و جست و جو در صفحات هر دسته نیز وقت گیر و خسته کننده بود. ولی حالا در یک نگاه می شود عنوان دسته ها و برخی از مطالب آن را بر صفحه ی اصلی دید و بر روی مطلب مورد نظر کلیک کرد و ….

*به جای آن که کل متن مطالب اخیر نمایان شود و فضای صفحه ی اصلی را اشغال کند، مطالب اخیر بیش تری ، آن هم به صورت یک جا در برابر دید کاربر خواهد بود که با کلیک بر آن می تواند کل متن را در اختیار داشته باشد.

*پیش از این، برای ورق زدن صفحات، باید ترتیب و توالی اضافی یا نقصانی را مراعات می کردیم و من شخصا برای دسترسی به مطالب صفحات میانی مشکل داشتم. برای مثال برای مراجعه به صفحه ی بیست، باید به ترتیب صفحات اول تا بیستم را باز و بسته می کردم که کاری وقت گیر و خسته کننده بود.ولی حالا مراجعه سریع به صفحات بیش تر، گسترده تر و راحت تر است.

*و اما ضمن تشکر مجدد از مدیر محترم سایت و افراد دیگری که احتمالا در طراحی این قالب جدید و کارآمد او را یاری کردند، از این که در نوشتن این متن دست پاچگی و عجله آشکار است، عذر خواهی می کنم. راستش فعلا بیش تر نیتم بیان آن چه فی البداهه به ذهنم می رسد و تشکر سریع از دست اندرکاران قالب جدید است.

پویایی و پایایی روزافزون و مضاعف را برای همگان آرزومندم و پیشاپیش طولانی ترین شب سال را به شما عزیزان تبریک و تهنیت می گویم…

22 دیدگاه

  1. با سلام وخسته نباشید.اصلا فکر نمیکردم این همه تغییر قرار است در قالب داریون نما ایجاد شود. خیلی خیلی زیباست.وتغییرات همه جانبه واساسیست. باز هم مثل همیشه آقای زارع پیش دستی کردند وهرآنچه باید گفته شود را گفتند. آفرین بر این دقت ویسرعتشان .فقط دو نکته هست!اول: “نوار عنوان موضوعات مندرج در سایت که به رنگ سرمه ای یا آبی تیره هست” سطر دوم آن زیر نوار تاریخ وزمان پنهان است.ودوم اینکه قسمت تماس با داریون نما را ندارد.برای فرستادن مطلب چه باید کرد؟

    1. سلام دوست عزیز. قسمت تماس با داریون نما بالای لوگو بعد از گزینه “خانه” قرار دارد.کمی دقت لطفا!
      بخش دوم هم که فرمودید اصلاح شده است. ممنون.

      1. آقای داریون نما1..ممنوم.
        2. گزینه خانه را هر چه گشتم پیدا نکردم! یعنی واقعا اینقدر بی دقتم!!؟
        3.حسن دیگر قالب جدید اینکه روزهای پنج شنبه وجمعه هم ظاهرا قرار است فعال باشد. چون قبلا این دو روز نیمه فعال بود.
        4. الان که اومدم دیدگاه ها را بخونم میبینم نصف دیدگاهها پنهان میشه یا ایراد از اینترنت است یا مشکل دیگر که شما میتوانید برطرف کنید.بازم ممنون.

        1. سلام مجدد
          لوگوی داریون نما کجاست؟ بالای لوگو.
          دیدگاه ها مشکلی ندارد و به صورت کامل نمایش داده می شود.
          مرورگرتان چیست؟ اگر از مروزگر اکسپلوره استفاده می کنید آن را به روز کنید.

  2. سلام ایلماه…تشکر از دقت نظرتان.

    1) اگر می بینید در مواردی من پیش دستی می کنم برای این است که می دانم مدیر محترم داریون نما با همه ی مشغله هایی که دارد، از خواب و استراحت خود می زند و به راست و ریس کردن امور جاری و ساری سایت می پردازد. وقتی احساس می کنم این عزیز دل برادر تا پاسی از شب بیدار است و مشغول خانه تکانی و رفت و روب این فضای مجازی ، چه طور می توانم تنهایش بگذارم و بروم و هفت پادشاه را در خواب ببینم !؟

    در این طور مواقع این کم ترین کاری است که به عنوان یک کاربر از دست من بر می آید. پس اگر امثال زارع، برای این که لااقل ایشان احساس تنهایی بیش تر نکنند و با انرژی بیش تری به این کار طاقت فرسا بپردازند، گاهی پا به پایشان بیدار می مانیم و گپ و گفتی با او داریم فقط از سر این است که شاید مستمع صاحب سخن را بیشتر بر سر ذوق آورد و اندکی خستگی را از تنش بگیرد و این حس را در او تقویت نماید که عزیز دل برادر ! هم چنان برای اعتلای فرهنگ داریون یکه تاز باش و بدان که هیچ گاه تنهایت نمی گذاریم. و پر واضح است که در چنین مواقعی زارع فقط نمادی از کاربر داریون نماست.

    حتی اگر فقط پا به پایش در این فضای مجازی بمانیم اثر شگرفی دارد مثل تماشاگران استادیوم که حضورشان، ورزشکاران را به جنب و جوش بیش تر وا می دارد و انرژی مضائف می بخشد.

    2 و شاید 3 هم باشد برای دیدگاهی دیگر…

    1. سلام وتشکر .من هم نخواستم بگم قالب جدید ایراد اساسی داره ومطمئنم که با یه حرکت وجا به جایی مسله برطرف میشه واتفاقا خیلی هم برنامه ریزی دقیق و خوش سلیقه ای آقای داریون نما در این کار مشخص است.اگر نظری دادم چون احساس کردم وظیفه است.

      1. سلام. ..
        وقتی زارع و ایلماه و… به دیدگاهی پاسخ می دهند، توضیحشان برای همه است، گرنه من هم مطمئنم که شما بهتر از من این چیزها را می دانید. اگر از فحوای کلام چنین برداشتی می شود، عفو بفرمایید.

        مدتی مسلما به علت مشغله هایتان حضورتان کم رنگ شده بود. همین طور حضور خیلی های دیگر. خوشحالم که باز هم پر رنگ و پر انرژی حضور خود را در اولین ساعات رونمایی قالب جدید تیک زدید.

        هم چنان پویا و پایا باشید.

  3. باز هم سلام ایلماه…

    2) این قالب تازه رو نمایی شده است و بروز چنین مواردی بدیهی است. اصل قالب بی ایراد است. نبودن یک یا چند عنوان هر چند مهم است و ذکر یکی از آن ها دقت نظر شما را می رساند، ولی جزئیات است و با یک حرکت و جا به جایی، اصلاح می شود. قالب نه تنها برای عناوین دسته های از قلم افتاده کارا است که با فرض افزایش دسته های دیگر هم جای مانور زیاد دارد.

    من این طور مواقع می گویم: درس که کامل و البته جامع و مانع باشد، هر چند مثال و تمرین را که بخواهیم می توانیم بر آن بیفزاییم.

    3) شما و سایر کاربران هم مثل من فرز و سریع هستید ولی مشکلات دسترسی به اینترنت و… برای من فراهم تر است. می دانم که شما ساکنین زادگاهم گاه برای متصل شدن به اینترنت چه عذابی می کشید که من اصلا حس و درکش نمی کنم. پس به شما باید بیش از زارع آفرین گفت. خسته نباشید و پویا و پایا باشید.

  4. سلام ایلماه جان. خیلی خوشحالم که می بینم مثل همیشه شما در بین خواهران پیشتاز هستید. من هم آمدم. امیدوارم سایر خواهران مثل نازنین و سپیده و شیوا و زهرا و یاسمن و آزاده و سحر و سپیده داریانی و نازگل و بقیه هم سریع خودشان را به قالب جدید برسانند.

    1. سلام ستاره جان
      خوش اومدی عزیزم،ببخشید من الان ،یعنی حدود 10 شب دیدگاه شما را دیدم. ممنون

  5. با سلام
    قالب جدید نسبت به قالب قبلی خیلی کاراتر و کاملتر است من هم به نوبه خودم از کسانی که در طراحی این قالب سهیم بوده اند کمال تشکر را دارم.

  6. با سلام
    خداییش بیسته
    دست مریزاد
    از آقای زارع هم به خاطر این مطلب متشکرم

  7. با تشکر از آقای داریون نما.الان من از یک سیستم دیگر” داریون نما “را باز کردم ودیدم که در بالای لوگو ،چندین گزینه هست که در بین آنها گزینه ت”ماس با داریون نما” هم هست.پس متوجه شدم که ایراد از مرورگر من بوده .چون فقط دو گزینه را نمایش میدهد،یکی تبلیغات ودومی درباره ما .

  8. سلام قالب نو مبارک ، دست وسر وچشم شما درد نکند . من یک فال برای قالب نو گرفتم که این غزل از حافظ آمد
    دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
    واندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند
    بیخود از شعشعه پرتو ذاتم کردند
    باده از جام تجلی صفاتم دادند
    چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی
    آن شب قدر که این تازه براتم دادند
    بعد از این روی من و آینه وصف جمال
    که در آن جا خبر از جلوه ذاتم دادند
    من اگر کامروا گشتم و خوشدل چه عجب
    مستحق بودم و این‌ها به زکاتم دادند
    هاتف آن روز به من مژده این دولت داد
    که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند
    این همه شهد و شکر کز سخنم می‌ریزد
    اجر صبریست کز آن شاخ نباتم دادند
    همت حافظ و انفاس سحرخیزان بود
    که ز بند غم ایام نجاتم دادند

  9. با سلام به مدیر سایت و همه ی کاربران و دوستان.امیدوارم لحظات خوبی رو در سایت جدید داریون نما که شکیل وزیبا و آگاهی دهنده است ، سپری کنید.

  10. با سلام واحترام از دست اند کاران سایت که زحمات فراوانی را متحمل می شوند بسیار ممنون هستم . اجرکم من الله

  11. با سلام خدمت دست اندرکاران سایت وزین و زیبای داریون نما ، به حق که زحمات شما دوستان در خور وشآن مردم فهیم وبا محبت داریون می باشد ،نمای زیبای سایت داریون نما ، نمایی از پاکی و زلا لی مردم منطقه داریون است که شما آن را به بهترین وجه ممکن به نمایش گذاشته اید . درود تان باد

  12. داریون نما من اولا سلام مکنم دوما تشکر می کنم بخاطر این سایت اگر چه انجا زندگی نمی کنم خیلی خوشحال هستم دست شما درد نکند

    1. سلام و تشکر از کهن عزیز که الحق و الانصاف آغاز پر رنگی را در سایت خودشون دارند.

      هم چنان جاری و ساری باشید عزیز دل برادر….

  13. داریون نما سلام لطف کنیدبه گوش مسولین داریون برسانید به فکر جوانان باشند مخصوصا دیندارلو چون هیچگونه امکاناتی ندارند البته امکانات ورزشی وتفریحی .درضمن در قسمت یادها یادی کنید از مرحوم قام کاشفی که فکر نکنم هیچ داریونی که دهه 60 بوده اورافراموش کرده باشد .شاید هم شما یادکرده اید من ندیده ام.موفق باشید انشاالله

  14. سلام کهن عزیز …

    در ارتباط با به گوش مسئولین رساندن صدای جوانان منطقه داریون که دیندارلو هم جزو داریون و منطقه است، سایت داریون نما پر است از فریاد ! اگر می خواهید فریاد جمعی کاربران را هم ببینید کافی است ” فراخوان عمومی داریون نما برای منطقه داریون” را جست و جو کنید.

    مسئولین نیز خودشان از فریادهای گاه و بی گاه ما مطلعند. به گمانم دیدگاه شما را هم خواهند دید. ولی ما باز هم از دریچه ی داریون نما، گاه تر و بی گاه تر فریاد می زنیم و می گوییم آن چه را باید گفت ! انتظار داریم مسئولین خودشان پاسخ گوی پرسش شما باشند.

    و اما در مورد مرحوم قاسم کاشفی :
    در تاریخ های 17 مهر، 5 بهمن و نهایتا 14 بهمن ماه سال 92 در پست ” دفترچه خاطرات”، مطالب زیر در مورد این انسان شریف و خودساخته که خدایش بیامرزد، قلم زده شده است. می توانید این مطالب را جست و جو و مطالعه نمایید:

    1- دفترچه خاطرات با یادی از مرحوم قاسم کاشفی
    2- یاد نیکان (قسمت سوم) مرحوم قاسم کاشفی
    3- یادی از قاسم کاشفی اولین خبرنگار داریون

    پویا و پایا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا