اخبارديندارلوهمه

گزارشی از شب هشتم محرم در هیات متوسلین به قمر بنی هاشم دیندارلو

هیات های عزاداری دیندارلو همیشه شلوغ فعال بوده است و امسال دو هیئت بزرگ در دیندارلو فعال است.که امروز گزارش یکی از هیات ها را تقدیم می کنم .

یوسف بذرافکن

هیات متوسلین به قمر بنی هاشم در حسینیه فعالیت دارد . وقتی وارد هیات شدم عزاداران حسینی در حال تجمع بودند .صدای نوحه خوان با صدای طبل ها در آمیخته بود و جوانان را به هیئت فرامی خواند.

قطره ها می آمدند تا دریا شوند و در عزای جوان سید الشهدا ، حضرت علی اکبر به عزاداری بپردازند. عده ای کنار هیات نشسته و آرام سینه می زدند .

زنان و دختران نیز در محل حسینیه تجمع کرده بود . نوحه خوان های خوش صدای هیات که تعدادشان هم زیاد بود به نوبت نوحه می خواندند و جوانان هم با شور و هیجان زنجیر می زدند.

پس از مراسم زنجیر زنی و روضه خوانی نوبت به سخنرانی امام جمعه منطقه داریون رسید . حجت الاسلام رستگار در سخنان خود در مورد فضیلت علم و نتایج جهل سخن گفت و اظهار داشت : نوحه خوانی ، سینه زنی و زنجیر زنی خوب و پسندیده است اما این شور حسینی باید با شعور و معرفت حسینی همراه شود و منبر باعث افزایش شناخت و معرفت بیشتر نسبت حضرت سید الشهدا می شود . نماینده ولی فقیه در منطقه داریون همه عزاداران حسینی را همانند گذشته به تجمع در روز عاشورا در جوار امام زاده ابراهیم علیه السلام فراخواند ‌و این تجمع را باعث اتحاد مردم متطقه داریون دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا