اخبارهمه

انتقاد امام جمعه داریون از بدقولی مسوولین

خبرنگار:احمدرضا ارج زاده|

مسئولان شهرستان و منطقه به مصوبات گذشته در ارتباط با آرامستان احمدی رسیدگی کنند.
نماز عبادی – سیاسی جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین عزیزی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه داریون  با حضور پرشکوه اهالی مؤمن و ولایتمدار منطقه در مصلای نماز جمعه شهر داریون اقامه شد.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته، خود و همه مؤمنین نمازگزار را به تقوای الهی و دوری از محرمات دعوت کرد.
عزیزی با اشاره به خصوصیات افراد با تقوا تأکید کرد : انسانهای با تقوا سعی دارند در جامعه ویژگی ها و محسنات اخلاقی را داشته باشند، انسانهای باتقوا انسانهای نیکوکاری هستند و یکی از ویژگی های انسانهای نیکوکار گذشت و عفو کردن است.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ادامه داد : یکی از مشکلات و نابسامانی های خانواده ها در جوامع امروزی نبود گذشت در برابر خطاهای سر زده از افراد است.


نماینده ولی فقیه در منطقه داریون با اشاره به احادیث و روایات از ائمه اطهار در ارتباط با صله رحم تأکید کرد : به کسی صله رحم کن که از تو بریده است، حتی با دادن یک لیوان آب یا دادن یک سلام صله رحم را بجا بیاورید.
عزیزی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته و پس از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از محرمات گفت : از جمله مناسبات این هفته بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی در روز میلاد پیامبر وحدت حضرت محمد مصطفی (ص) بود که این سخنرانی شامل چند محور اصلی است.
امام جمعه منطقه داریون در این باره ادامه داد : مقام معظم رهبری در این سخنرانی و پس از تحلیل بعثت پیامبر اکرم(ص) و نقش پیامبر در نجات بشر آن زمان به وظایف امروز ما در قبال حضرت ختم مرتبت پیامبر اعظم (ص) پرداختند.
حجت الاسلام عزیزی اظهار داشت : معظم له به نقشه های استکبار در جهت صدمه زدن به راه بیداری اسلامی پرداختند و در این زمینه به صدمه خطرناک جریان های تکفیری که در خدمت استکبار علیه وحدت اسلامی عمل می کنند پرداختند.
نماینده ولی فقیه درمنطقه داریون درارتباط با جریانات تکفیری تصریح کرد: جریان تکفیری همچون جریان خوارج در صدر اسلام است همانطور که از نام این گروه مشخص است تکفیری به گروه هایی گفته می شود که مابقی مسلمانان را کافر می دانند و تنها خودشان را مسلمان می دانند.
عزیزی تأکید کرد:جریانات تکفیری تنها به کافر دانستن مسلمان اکتفا نمی کنند و اعتقاد دارند که باید مسلمانانی که از نظر آنها کافر هستند را بکشند و تا به وظیفه شرعی باطل خود یعنی جهاد عمل کرده باشند.
وی به دولت های حمایت کننده گروه های تکفیری اشاره کرد و گفت: این گروه های تکفیری نزدیکی خاصی به جریان وهابی و سلفی دارند وتحت حمایت مستقیم کشورهایی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و به صورت غیر مستقیم تحت حمایت کشور های عربستان سعودی و قطر هستند.
امام جمعه منطقه داریون در ارتباط با توافقنامه ژنو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در صبح روز دوشنبه 30 دیماه گام های نخست در ارتباط با توافقنامه ژنو برداشته است . در این توافق جمهوری اسلامی ایران و 5+1 متعهد شده اند که اقدامات خود را بیش از این گسترش ندهند یعنی اینکه ایران به ظرفیت هسته ای اضافه نکند و غربی ها هم به تحریم ها نیفزایند.
وی با بیان اینکه نشست ژنو2 پیرامون مسایل سوریه بی نتیجه است تأکید کرد: آمریکا و شرکای غربیش تلاشی دارند تا بشار اسد ونظام اسلامی را در سوریه از بین ببرند و حکومت انتقالی بدون بشار اسد را راه اندازی کنند و کشورها جمهوری اسلامی ایران ، چین و روسیه زیر بار این تصمیم نمی روند و این رویه به بی اعتباری آمریکا می افزاید.
عزیزی در ارتباط با حضور نداشتن جمهوری اسلامی ایران در این نشست افزود:کشور ایران در این منطقه کشوری تأثیر گذار می باشد و آمریکایی ها از این رویه هراس دارند و از حضور ایران درمجالس و نشست های بین المللی می هراسند.
حجت الاسلام عزیزی در پایان با بیان اینکه مسئولان استان و شهرستان به تعهدات و مصوبات خود درقبال احداث آرامستان احمدی در منطقه داریون و دادن امکانات به این منطقه عمل نکرده اند تأکید کرد: همانطور که مستحضر هستید منطقه ما در 35کیلومتری مرکز استان قرار دارد وآرامستان احمدی در منطقه داریون احداث شده است و در ابتدای اجرای این پروژه به علت نارضایتی مردم از احداث این پروژه در منطقه مسئولان وقت (شورای داریون) یکسری مصوبات در مکان فرمانداری شیراز داشته اند که هیچگاه اجرا نشده است .
نماینده ولی فقیه درمنطقه داریون با اشاره به بعضی از مصوبات اجرا نشده تصریح کرد : این مصوبات دارای چند بند است که به چند تای آن اشاره میکنم : 1-(بند7مصوبات) شهرداری شیراز نسبت به اختصاص جایگاه حمل مسافر به منطقه داریون اقدام کند که اجرا نشده است.2- (بند10 مصوبات) در وا گذاری امور خدماتی آرامستان شهرداری اولویت را برای افراد بومی منطقه در نظر بگیرد.
وی در این باره افزود : از مسولان شهرستان و شورای اسلامی شهر داریون این دوره و دوره های گذشته سؤال می کنم که نسبت به این مصوبات چه اقداماتی انجام داده اند؟
عزیزی ادامه داد : ما در این منطقه کارخانه که نداریم و هیچگونه اشتغال زایی نداریم وجوانان بیکار هستند. آیا کارهای خدماتی این آرامستان حق مردم این منطقه نیست ؟ هر روزه جوانان تحصیل کرده زیادی هستند که به دفتر حقیر رجوع می کنند که ما حاضریم با وجود اینکه مدرک دانشگاهی داریم برای کسب درآمد,کارهای خدماتی انجام دهیم .
امام جمعه منطقه داریون تأکید کرد : مردم و جوانان این نظام, رهبر و روحانیت را دوست دارند و از مسولان می خواهند که بین آنها تبعیض قائل نشوند و این موضوع را پیگیری و به آن رسیدگی کنند.

4 دیدگاه

  1. با سلام خدمت کاربران محترم سایت داریون نما و تشکر از حاج آقا عزیزی امام جمعه محترم شهر داریون که به شدت مسائل و مشکلات شهر داریون را پیگیری می کنند، چند روز پیش و دقیقا روز ولادت نبی مکرم اسلام(ص)و امام جمعفر صادق(ع) در محل دفتر امام جمعه بودم که یکی از هالی شهر داریون به دفتر آمد و مصوباتی که در چند سال پیش به تایید مسئولان وقت فرمانداری شیراز و شهرداری و مسئولان آرامستان رسیده بود به اطلاع حاج آقا عزیزی رسانید و ایشان بسیار ناراحت شدند و گفتند بنده مدت 4 سال است در داریون به عنوان امام جمعه هستم و از این مصوبات بی خبرم چرا تا حالا و بعد از گذشت این مدت طولانی قریب به 5 الی 6 سال کسی این مصوبات را پیگیری نکرده؟ از جمله این مصوبات دراختیار قراردادن مکان جهت ترمینال مسافربری در شیراز برای مسافران داریونی و همچنین واگذار نمودن کار های خدماتی و … آرامستان به اهالی منطقه داریون که تاکنون هیچ کدام محقق نشده . مصوبات فوق الذکر موجود می باشد و به زودی همه مصوبات در سایت داریون نما منتشر خواهد شد عباس نوروزی

  2. با سلام و خدا قوت :
    خدا حاج آقا عزیزی را خیر بدهد که علاوه بر امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در منطقه ، پیگیر اموراتی است که وظیفه شورا و مسئولین است و خوشبختانه با تذکرات خود و اعلان مشکلات منطقه باعث رفع خیلی از مشکلات و پشتوانه قوی برای شوراها بوده و هستند . لذا پیشنهاد می شود چون صورتجلسه مذکور و مشکل آرامستان برای همه منطقه می باشد کارگروهی از شوراها و افراد ذی نفوذ تشکیل و به منظور پیگیری و اجرای مصوبات هماهنگی لازم بعمل آورند. با تشکر از همه دلسوزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا