اخبار

قابل توجه اهالی منطقه داریون/شربت گل های ناز شیراز غیربهداشتی و فاقد مجوز است

خبرنگار:علی مختاری|

رئیس اتحادیه صنف عرقیات و شربت آلات استان فارس گفت: شربت گل های ناز شیراز که درحال حاضر در سطح وسیعی از شیراز به فروش می رسد فاقد مجوز وغیر بهداشتی است و با تولید کنندگان آن برخورد شدید خواهد شد.

82458424-71470579

محمد حمید پورآصف افزود: شربت گل های ناز شیراز موجود در بازار با رنگ ها و طعم های مختلف مانند نسترن،به لیمو، سکنجبین ، بیدمشک،نعنا و صفرابر غیربهداشتی است چون در مکان های غیربهداشتی تولید و توزیع می شود. وی ادامه داد: مردم از شربت های رنگی غیر بهداشتی که به عنوان خوراکی عرضه می شوند و فاقد هرگونه علائم استاندارد، آدرس کارخانه یا کارگاه محل تولید،تاریخ تولید ،انقضا و شماره ثبت هستند جدا خودداری کنند و موارد مشکوک را سریعا و از طریق شماره تلفن های 32233528 و 32231372 اطلاع دهند.

وی به ایرنا گفت: این اتحادیه در حال حاضر دارای 16نفر بازرس است که 4 الی 5 نفر آنها در اختیار بازرسی و نظارت شیراز هستند که به محض مشاهده مورد مشکوک سریعا برای پیگیری به ما گزارش می کنند. این مقام مسئول با قبول برخی از نارسایی ها اضافه کرد: با توجه به اینکه شیرازیک شهر گردشگری با جاذبه های توریستی و مذهبی متنوع است سعی ما بر این است که در ایام نوروز نظارت و بازرسی های مستمرخود را به صورت 24ساعته انجام بدهیم . پورآصف اظهار کرد: این اتحادیه در شهرستان های این استان اصلا بازرس ندارد و اگر هم مورد مشکوکی مشاهده شود بلافاصله به شیراز ارجاع داده می شود تا پس تحقیق و بررسی مورد، نتیجه از طریق تیم های کارشناسی اعلام شود.

رئیس اتحادیه صنف عرقیات و شربت آلات استان فارس گفت: تیم های بازرسی بر تمام واحدهای مربوط نظارت دارند و شکایت های مردمی که پیش می آید کارشناسی می کنند و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی برای سیرمراحل قانونی ارجاع داده می شود. وی بیان داشت: متاسفانه در ایام نوروز برخی از واحدهای صنفی که شغل دیگر و پروانه کسب دیگری دارند،مکان خود را به صورت اجاره ای در اختیار افراد فرصت طلب و سودجو قرار می دهند تا به توزیع و عرضه شربت های غیر استاندارد اقدام کنند. رئیس اتحادیه صنف عرقیات و شربت آلات شیراز بیان کرد: از سایر نهادهای نظارتی مرتبط تقاضا داریم تا با این مجموعه تعامل و همکاری موثری داشته باشند تا بتوانیم وظیفه خود را به انحو احسن و مطلوب انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا