اخبارهمه

شب ششم محرم 1400در روستای تربر لابیشه

 شب ششم محرم 1400 هیئت جانثاران حضرت ابوالفضل علیه السلام روستای تربر لابیشه .

یوسف بذرافکن

در شب ششم از محرم وارد روستای تربر لابیشه شدیم . مراسم نماز جماعت به امامت حجت الاسلام علی جوکار و قرائت زیارت پر فضیلت عاشورا در مسجد صاحب الزمان (عج) پایان یافته بود .

وقتی از هیئت عزاداری روستا سراغ گرفتیم آدرس حسینه آل محمد (ص) را دادند . خواهران برای عزاداری در حسینیه تجمع کرده بودند . آقایان هم در یک زمین وسیع در نزدیکی حسینیه مراسم داشتند .

مراسم عزاداری شامل سینه زنی و زنجیر زنی بود . تعدادی صندلی هم برای نشستن اختصاص داده بودند . مسئولیت طبل زدن با کودکان و نوجوانان بود که اتفاقا کار خود را خیلی خوب انجام می دادند .

مسئولین هیئت عبارت بودند از : آیت اله بذرافشان ، محمد حسین ارجی ، حسین ارجی ، علی ارجی ، امین ارجی ، عزیزاله طلایی و هاشم عربی . نوحه ها هم سنتی بود و هم سبک جدید ، پیشکسوتان، سنتی می خواندند و جوانان خوش صدا سبک جدید .

فرمانده پاسگاه انتظامی دودج، فرمانده حو زه مقاومت بسیج و شورای حوزه بسیج امام کاظم علیه السلام هم آمدند . ما تا پایان مراسم  هیئت حضور داشتیم و مداحان اهلبیت علیهم السلام شامل : آیت اله بذرافشان ، روح اله بذرافشان ، سعید بذرافشان ، حبیب بذرافشان ، حسن ارجی و امین ارجی نوحه خوانی کردند . در آنجا بود که متوجه شدم که در منطقه ی داریون جوانان با استعدادی در زمینه مداحی وجود دارند که در صورت حمایت ، تشویق و آموزش می توانند به مداحان موفقی تبدیل شوند.

امتیاز کاربران: 4.4 ( 2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا