دل نوشته ها

مطالب داريون نما،ويژه هفته معلم

  اي معلم،اي ترنم بهار…

يوسف بذرافكن

وقتی که نخستین بار تو را دیدم و لبخندی بر لبهای تو ای معلم مهربان نقش بسته بود معنای صفا و عطوفت را فهمیدم معصوم و پاک خود را به دست توانای تو دادم تا در مزرعه قلب کوچکم جوانه علم و ایمان را بنشانی. وقتی با هم کلاسی هایم به سوی کلاس روانه شدم و در پشت میزهای چوبی کلاس اندکی آرام گرفتم و بر من وارد شدی اولین کلامت سلام بود ، با نام خداوند آغاز کردی و آغاز کلاس و درس را به من تبریک گفتی .

ای معلم ای کانون عشق و محبت ،ای ترنم بهار ، ای بهار علم و ایمان ، از وجود و هستی خود نهال وجود مرا بارور ساختی پس دوستت دارم .

 ای معلم عزیز ای یار صمیمی من از کلامت صداقت را آموختم ، از رفتارت ایمان وپاکی درس گرفتم ،ای معلم ای دیباچه پاکی و مهربانی ،ای مظهر عطوفت و صفا هر چه نمی دانستم از تو آموختم و امروز که روز معلم است یک شاخه گل زیبا را به تو تقدیم می کنم تا محبتم را به تو نشان داده باشم.

****

 قدیم به روح پاک و مطهر معلم بسیجی شهید نادر خوش نژاد به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

پاره اي از عشق…

 مهمان ضيافت خطر هیچ نداشت

هنگامی که می رفت سفر هیچ نداشت

 گمنام ترین شهید عشق را آوردند

 جز پاره ای از عشق دگر ، هیچ نداشت

***

نادر اي ياور حسين…

نادرم ، نادرم ای که پیش حق رفته

 پر کشیده از این جهان رسته

نادر ای خوانده درس مکتب عشق

 جان فدا در ره خدا گشته

نادرای عاشق خدای جلیل

 نشد ی در طریق حق خسته

 نادر ای یاور حسین شهید

 همچو مولا حسین ، لب تشنه

 نادرای در و گوهر نایاب

 سالها در کنار شط خفته

 نادرای پیرو بزرگ خمین

 یا حسین به وقت رزم گفته

 نادرای قامتت به خون رنگین

 بر مزار تو نقش بسته

 تهنیت باد بر تو این خلعت

 شد شهادت به قامتت طلعت

 وه چه زیباست خاطر شادت

 مصطفی شعر گفته در یادت

 *شعرها از: مصطفي بذرافكن

****

جايگاه بالاي معلم فراموش شده است

يوسف بذرافكن

آن گاه که انسان اوراق زندگی خود را ورق می زند خود را رهین کسانی می بیند که اگر آنان نبودند چه بسا مسیر زندگیشان به گونه ای دیگر رقم می خورد.

 کسانی که حتی گاهی با یک جمله سرنوشت آنها را تغییر داده اند ، البته انسان معمولا موفقیتها را به خود و نا کا می هایش را به دیگران نسبت می دهد ، اما اگر لحظه ای به ندای وجدان خود گوش فرا دهد تا ابد خود را مدیون کسانی خواهد دانست که برای آنها صادقانه و عاشقانه خیر خواهی کرده اند.

از پدر و مادر و نزدیکان که بگذریم بدون شک معلمین بیشترین تاثیر را در زندگی ما داشته اند ، هر چند این به آن معنا نیست که فقط این قشر در موفقیتهای ما نقش داشته اند اما تاثیر معلمان دلسوز غیر قابل انکار است ، ولی متاسفانه انسان به فرمایش قرآن کریم کفور و ناسپاس است و گاهی خداوند مهربان را که تمام هستی اش را آفریده فراموش می کند تاچه برسد به دیگران .

 امام سجاد علیه السلام آن قدر به حق و حقوق دیگران توجه دارد که در رساله حقوق خویش آنها را بر شمرده و مومنین را به رعایت این حقوق فرا می خواند .

جای تاسف دارد که ما خیلی زود حق داران را فراموش کرده و از آنها یاد نمی کنیم در حالی که خداوند در کتاب آسمانی خود می فرماید :” آیا جزای نیکی جز نیکی است ؟” ( سوره الرحمن) امروزه جایگاه معلمین در جامعه ما تقریبا فراموش شده و همین موضوع جایگاه علم و دانش و فضیلت را به خطر انداخته است.

تکریم و بزر گداشت مقام معلم تکریم علم و ایمان است . در جوامعی که معلمین از منزلت و جایگاه واقعی خود بر خوردارند و به آنها به دیده تکریم نگریسته می شود علم و دانش نیز از منزلت ومقام بیشتری بر خوردار است . پیامبر نور و رحمت حضرت محمد ( ص) فرمود ند : “من اکرم عالما فقد اکرمنی “. هر کس که عالمی را اکرام کند من را اکرام نموده است .

 مولای متقیان علی علیه السلام که خود در شهر علم است فرمود : “هر کس من را کلمه ای بیاموزد مرا بنده خویش نموده است “.

در زندگی حقیر هم معلمین بزرگواري نقش فراوان داشته اند که تعداد آنها فراوان است ولی هیچ گاه آنان را فراموش نمی کنم و بر دستا نشان بوسه می زنم از جمله آنها ، آقایان : بیضایی ، ستایشی ، توکلی ، عدل لو ، ابراهیم بذرافکن ، منصور آبادی، استخر، حجازی ، امین اله فاضل ، …و خانم بلند اقبال هر چند حافظه من نام برخی از آنها را از یاد برده است اما قلب من هیچ گاه آنها را فراموش نخواهد كرد و همچنین آنهایی که برای فرزندانم زحمت کشیده اند ، از همه آنها ممنونم و تا عمر دارم دعا گوی آنان هستم .

****

پايگاه خبري -تحليلي داريون نما هفته معلم را به تمام معلمان عزيز و زحمت كش خصوصا معلمان دلسوز داريوني تبريك مي گويد.

10 دیدگاه

  1. من هم این روز را به تمام معلمین عزیز تبریک میگویم و از معلمین خودم که نام تعدادی از انها عبارتند از اقایان یوسف بذرافکن علیرضا کشاورز .جهانبخش محجوبی مسعود کاظمی صدراله امیدوار صابر فتوح ابادی درودگر دهقان زاهدی چهره نگار خواجه امیری خانم ایوبی معلم کلاس اول ابتدایی .مرحوم قاسم کاشفی رضا کاشفی عباداله قلندری و…. ودست تمامی انها را میبوسم و همینجا میگویم که مرا حلال کنید.همچنین این روز را به تمام همکاران عزیز اقایان بهرام هوشیار ناصر شرفی علی خورشیدی شهاب رویین تن قادر بذرافشان حیدر و هوشیار و علمدار بهمن پور و….تبریک میگویم روزتان مبارک زنده باشید

  2. روزها میگذرد ویادو نامت در سایه سایه ی ذهن وجانم باقی است وجودت وهمه فداکاریهایت در پیکره ی وجودم نقشی جاودان بسته ,گرچه همه روزها از برای نفسهایت گلباران است ,

    امروز سپاس
    ,تشکر واین تحفه

    ناقابل را پذیرا باشید”روز معلم رابه تمامی معلمین دلسوز وزحمتکش داریون تبریک عرض میکنم”

  3. عارفان علـم عاشـق می شوند / بهـترین مردم معلـم می شـوند
    عشق با دانش متمم می شود / هر که عاشق شد معلم می شود
    روز معلم را به تمامی معلمان عزیز شهر و منطقه داریون تبریک عرض می نمایم و از عزیزانی که سعادت شاگردی آنها را داشته ودارم صمیمانه سپاسگزارم

  4. با سلام این روز را به تمام کسانی که به امر تعلیم تربیت فعالیت دارند را تبریک میگویم و امیدوارم مزد کارهای خود را از خداوند سبحان بگیرند.جا دارد از تعدادی از معلمان دیروز و همکاران امروز تشکر کنم.خانم صابر خانم مددبور.خانم رحمدانی اقای کاشفی اقای ناجی زاده و اقایان لطفی هوشیار بهمن بور رو یین تن امیدوار طاهری قربانی خورشیدی بذرافشان بذرافکن زارع …..و تمام عزیزان دیگر از این جا دست تک تک انه را میبوسم و ارزوی سلامتی برای انها دارم.

  5. دست تمامی معلمین را می بوسم و آرزوی موفقیت برای همه آن ها دارم ،در اینجا جادارد از زحمات خواهران فرهنگی نیز یادی کنیم و روز رو به همه اون ها تبریک میگم.آرزوی هرمعلمی دیدن موفقیت شاگردانش است

    . از دوست عزیز وخوش ذوق جناب آقای زارع ممنون وسپاسگزاریم این روز برشما دوست عزیز وبرادرگرامیتان نیزر تبریک می گویم.

  6. معلمین باز نشسته را که در جا های دیگر آنها پیشکسوت می گویند متاسفانه بعد از سی سال خدمت دیگر کسی از آنها یاد نمی کند ، حتی در روز معلم هم کسی سراغ آنها نمی رود و اداره آموزش و پرورش هم آنها را یاد نمی کند ، آقای جهانی یکی از آنها است ، ایشان برای پیگری احداث ساختمان جدید مدرسه شهید خوش نزاد و همچنین در سمت مدیریت آن سالها زحمت کشید و فراموش شد و این سرانجام تلخ همه ی ما معلمین است

  7. از نمایندگی محترم داریون که در هفته بزرگداشت مقام معلم از بازنشستگان یاد کرد قبل از باز نشست شدنم تشکر می کنم غلام همت آنم که کار خیر بی روی و ریا کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا