نوشته هاي شبانه يك داريوني

نوشته های شبانه یک داریونی/رازوجود “مداد و مدادپاکن” دربعضی از تاکسی های داریون!

نوشته بيست و چهارم:این روزها ستون ” نوشته های شبانه یک داریونی” خیلی پرکار شده که البته علت هم دارد. اصلا مگر می شود مسافر خط داریون-شیراز باشی و سوژه نداشته باشی؟!

بنده هم که تا آخر این هفته میهمان بروبچه های این خطم و صبح و شب با آنها سرکار می روم و به خانه بر می گردم از این فرصت سوء استفاده! کرده و به سوژه های مورد نظر می پردازم.

دیروز که می خواستم از سمت اداره به داریون حرکت کنم. کلبه(چهار راه پیرنیا) پیاده شدم و در آنجا بود که به ناگاه یک همشهری عزیز داریونی که با یک خودرو پراید آنجا ایستاده بود دستم را گرفت و گفت :”آقای فلانی بیا الان می رویم. فقط سه مسافر دیگر بیاید می رویم.”!

بعدش سرم را آنچنان به حرف گرفت که خیال عزیمت به ایستگاه اصلی تاکسی داران داریون(آرامگاه سعدی) را نکنم. خوب به هر حال این هم سیاستشان است که با تو گرم می گیرند وحرف می زنند که گذر زمان را متوجه نشوی! ناقلاها!

من هم دور از جان شما خودم را زدم به بی خیالی که یعنی نفهمیده ام که عمدا سرم را به حرف گرفته اي.

خلاصه نیم ساعتی گذشت دریغ از یک مسافر.

بعد از اینکه چندبار نگاهی به ساعتم انداختم جناب راننده متوجه شد که دیگر حوصله ام سر رفته و خودش پیشنهاد داد به آرامگاه برویم.

در آنجا یکی از تاکسی داران، بنده خدا گیر یک مسافر بود که برود و من را که دید گل از گلش شکفت و استارت ماشین را زد و حرکت کردیم.

اما سوژه امروز من در همین تاکسی رخ داد.

جناب راننده تاکسی در خلال رانندگی و در مسیر، نکته ای را برایم(با سند) تعریف کرد که بدجور مرا به تفکر واداشت!

او می گفت اگر ما تاکسی داران بخواهیم برای هر بار رفت و برگشت به داریون هزار تومان پرداخت کنیم که سودی برایمان ندارد. در نتیجه یک قبض صورت حساب را صبح از ترمینال می گیریم و بعدا با استفاده از مداد و مداد پاکن ساعت هایش را تغییر می دهیم!

راننده تاکسی می گفت در اکثر تاکسی های خط داریون-شیراز یک مداد و مدادپاکن هست و همه ما دیگر وارد شده ایم و جوری قبض صورت حساب را تغییر می دهیم که هیچ کس متوجه نمی شود!

البته من اصلا نمی خواهم بگویم همه تاکسی داران داریون این کار را انجام می دهند که مطمئنم اگر چنین افرادی هم باشند قطعا افرادی انگشت شمار هستند مانند همان راننده محترم که جلو خودم این کار را انجام داد.

اما به راستی چند نفر از تاکسی داران داریون کار قانونی انجام می دهند و برای هر نوبت جابجایی مسافر قبض صورت حساب تهیه می کنند؟

اگر کسی از تاکسی داران محترم داریون به این مطلب معترض است. ما آمادگی داریم تا با استعلام از سازمان پایانه های استان فارس نشان دهیم که مثلا فلان راننده تاکسی داریونی در طول دو هفته گذشته چند بار قبض صورت حساب گرفته است.

حتی می شود از روی قبض ها تشخیص داد که دستکاری شده اند یا نه.

آن وقت است که مشخص می شود کدام رانندگان تماما قانون را رعایت کرده و کدامشان ناقض قانون بوده اند. خودشان هم باید پاسخگو باشند.

به هر حال اگر یکی از همین تاکسی داران که یا قبض صورت حساب را دست کاری کرده و یا اصلا قبض صورت حساب و بیمه مسافر را از پایانه کاراندیش نگرفته باشد خدایی ناکرده، خدایی ناکرده در جاده شیراز-داریون دچار سانحه شود چه کسی پاسخگو خواهد بود. آن وقت است که دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت.

خدا کند همه ما همیشه به قانون پایبند باشیم.

1 دیدگاه

  1. خلاصه حسابی گیر دادید به خط داریون .واقعا اگر خدای نکرده اتفاقی در این جاده بیافتد چه کسی باید پاسخگو باشد .واقعا راننده های عزیز برای فرار از پرداخت نکردن یک قبض هزار تومانی  میفهمند که اگر یک نفر جانش را از دست بدهد تمام زندگیش را بدهد دیگر جان ان عزیز بر نمیگردد .پس به نظر من کار بسیار اشتباهی انجام میدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا