دفترچه خاطراتهمه

یاد نیکان قسمت دوازدهم|مرحوم علی هوشمند

یوسف بذرافکن|
نیکی و احسان به مردم و نیکوکاری در حق خلق خدا باعث سعادت دنیا و آخرت خواهد شد .در روزگاری که فقر و کمبود بر زندگی مردم سایه می اندازد و زمانه سخت می گیرد افرادی هستند که دست دیگران را می گیرند و به آنها کمک و مساعدت می کنند .

یکی از کسانی که همه مردم داریون به سبب نیکو کاری و یاری محرومان از او به نیکی یاد می کنند مرحوم علی هوشمند (پدر شهید کورش هوشمند ) است .

علی هوشمند معروف به علی عبدالله در زمانی که مردم داریون از لحاظ معیشت سخت در تنگنا بودند آنها را تنها نگذاشت . آنطور که مردم نقل می کنند هرکس همسر و فرزندش بیمار می شد ،هرکس می خواست فرزندش را به خانه بخت بفرستد ، هرکس می خواست زمین یا مسکن و شغلی فراهم کند سراغ ایشان می رفت و آن مرحوم دست او را می گرفت . آن مرد نیک اندیش و نیکو کار زمینه تحصیل ، اشتغال ، ازواج و مسکن مردم را فراهم می کرد .

کمتر کسی است که ازآن مرحوم خاطره خوشی نداشته باشد یا حداقل از پدر و مادرش نشنیده باشد . ایشان با سرمایه و ثروت خود به حمایت از مردم محروم می پرداخت و غرور دارایی او را فرانگرفته بود ، با مردم خوش برخورد و خوش سخن بود ، نمازش را در مسجد روبروی منزلش ( مسجد سید عباس ) می خواند .

با وجود تمکن مالی فراوان مثل اشراف زندگی نمی کرد ، در خانه اش همیشه برروی همه مردم باز بود ، میهمان نواز و مهربان بود ،به یتیمان و مستمندان کمک می کرد ، قالی بافی و کسب و کار را رونق داده بود ،به مال و منال دنیا دل نبسته بود ،مومنین را احترام می کرد و در مجالس مذهبی شرکت می نمود ،در کنار آن مرحوم همسر با وفای ایشان مرحومه بذرافکن هم کمتر از او نبود .پدر و مادر شهید کورش هوشمند بسیار متواضع بودند، زندگیشان برای مردم باعث برکت و آسایش بود .

شاید در روزگار ما کمتر کسی را مانند آنها بتوان یافت . خدمت های مرحوم هوشمند مختص مردم داریون نبود مردم همه منطقه داریون و روستا های اطراف از بردج گرفته تا خیر آباد و رحمت آباد و آبشور همه با ایشان اتباط و خرید و فروش داشتند . خداوند این پدر و مادر شهید را با فرزند شهید شان و ابرار و نیکان محشور فرماید .

1 دیدگاه

  1. واقعا مرحوم هوشمند انسان بسیار خیری بوده و ما وصف ایشان را از پدران و مادرانمان زیاد شنیده ایم اخلاق خوب .عدم غرور ..بزرگ منشی .کمک به دیگران .عبادت و تقوا و…از محسنات این انسان بزرگ میباشدامروز اقای داریوش هوشمند هم انسان بسیار خوبی هستند که در داریون سوپر مارکت دارد و دست کمی از پدر بزرگوارشان ندارند متواضع مومن و….
    خدا رحمت کند مرحوم علی هوشمند و فرزند برومندش شهید کوروش هوشمند را
    پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش نخوانش پسر
    با تشکر از اقای بذرافکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا