اخبارديندارلوهمه

شب عاشورا در هیات حضرت امام حسین علیه السلام دیندارلو

الحمدلله دیندارلو چندین هیئت فعال دارد .در شب عاشورا توفیق داشتم از اول تا آخر در هیئت حضرت امام حسین علیه السلام حضور داشته باشم .

یوسف بذرافکن

هر هیئتی رنگ و بوی خود را دارد .فرقی ندارد کدام هیئت باشد . هرجا که عزای سید الشهدا خالصانه برگزار شود محترم و مقدس است . در عزای عظمی حضرت اباالله الحسین علیه السلام همه از ‌ پیر و جوان . کودک و نوجوان ؛ زن و مرد .شرکت می کنند . اولین بار بودکه توفیق داشتم در این هیئت شرکت می کردم . جای هیات را هم بلد نبودم . پرسان پرسان خود را به کوچه شهید شیدایی رساندم . اما در عین حال بزرگواری که بعد فهمیدم مسئول هیئت است به استقبالم آمد . عزای هیئت عصر امروز را حسابی زنجیر زنی کرده بودند اما انگار عزادارسید الشهدا خستگی نمی شناسد . پیش کسوتان و پبر غلامان امام حسین علیه همچون حبیب ابن مظاهر آمده ودند که پس از هزار و چهارصد سال دوباره امام غریب و مظلومشان را یاری کنند . مسئول هیئت که بی ریا جلو ایستاد بقیه پشت سرش صف کشدید . جوانان و نوجوانان هم صف جداگانه ای را تشکیل دادند.
نوحه خوان ها هم از پیشکسواتان بودند . زنان هم در گوشه ای از محل هیئت که مکانی مسقف بود نشسته بودند .چند نسل دز کنار هم در شب عاشورای حسینی عزاداری می کردند . مراسم شب عاشورا تا ساعت یازده ادامه داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا