اخباربوي بهشتهمه

با شهدای منطقه داریون | پاسدار شهید وفادار دیندارلو

… پیشگامان ره عشق بودند و ایستادگان بر ستیغ سترگ ایمان. شهدا را می گویم. آنان که قدم زدند و خورشیدها پراکندند؛ خوش به ناز رفتند و در نقاط خلوت هستی کهکشان ها کاشتند؛ بی آن که غرور، مظلومیت خاکی دستانشان را بیالاید.

به کوشش: جلیل زارع

… تازگی ها به تپه ی نورالشهدا سرزده اید؟ باید خاک مزارشان را توتیای چشم کنیم و نگذاریم غریب بمانند. شاید چشمان منتظر مادرانی، خیره به قدم های ما باشد تا از فرزندانشان دیدن کنیم و گرد غربت را از خاک مزارشان پاک نماییم. از خانواده های جاوید الاثر ها چه طور ؟ مادرانی، سالیان سال چشم انتظار فرزندانشان هستند. به دیدنشان برویم تا قلبشان مطمئن تر شود که اگر جگر گوشه اشان کنارشان نیست، ما تنهایشان نمی گذاریم و عروج ملکوتی آنان را ارج می نهیم.

… گلزار شهدا چه طور ؟ آخرین بار، کی بر مزار شهدای گلگون کفن منطقه داریون حاضر شدید ؟ توجه کرده اید خانواده های شهدا هنوز هم پس از گذشت سال ها، طوری بر مزار شهیدانشان سوگواری می کنند و اشک می ریزند که گویی همین دیروز و امروز شهید شده اند؟ از خانواده های شهدا دیدن می کنید؟ سرکشی ما، مرهمی است بر زخم دل آن ها. پای درد دلشان بنشینیم و نگذاریم احساس تنهایی کنند. نگذاریم احساس کنند خود و عزیزانشان فراموش شده اند.

… این که بر مزار پاک و مطهر شهدا حاضر شویم و از خانواده های معززشان سرکشی کنیم، بسیار پسندیده است که اگر چنین نکنیم نمک خورده ایم و نمکدان شکسته ایم. آخر مگر نه این است که امنیت و آسایش امروزمان را مدیون جانفشانی آنان هستیم؟

… ولی رسالت ما به همین مقدار ختم نمی شود. آیا پاسدار و حافظ خون شهدا بوده ایم؟ زادگاهشان را رها کردند و رفتند که دین و میهن و عزت و شرف و ناموسمان در گرو این رفتن بود. در غیاب آنان که صد البته حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند، برای حفظ شعائر و فرهنگ و آبادی و عمران منطقه امان و محرومیت و مظلومیت زدایی از مردمان زادگاهمان چه کرده ایم؟

… نکند خدای ناکرده دست روی دست بگذاریم تا آن چه را زمانی دشمن نتوانست با ما بکند، با دست خودمان بر خودمان نازل کنیم؟ امروز، عزت و سربلندی و رفاه زادگاهمان در دستان ماست و هرگونه قصور و کوتاهی و دست روی دست گذاشتن و به تماشا نشستن، نمک خوردن و نمکدان شکستن دیگری است که اگر چنین شود، روزی در پیشگاه خداوند و در برابر دیدگان بینای همین شهدا، حرفی جز ندامت و سرافکندگی نخواهیم داشت !

… شهدا، از فرش بر عرش شدند و از خاک بر افلاک و شهید وفادار دیندارلو، یکی از این افلاکیان است. پاسدار شهید وفادار دیندارلو. شهیدی از منطقه ی داریون (دیندارلو)

●وصیت نامه، شهادت نامه و عکس های شهید وفادار دیندارلو، ارسالی از علی رعیتی، خواهر زاده شهید:

دیدار امام جمعه محترم منطقه داریون و دیگر مسئولین با مادر شهید وفادار دیندارلو، ارسالی از علی رعیتی، خواهرزاده شهید

 

امتیاز کاربران: 4.3 ( 3 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا