اخبارهمه

هشدار حجت الاسلام اسدی:منطقه داریون زمانی قطب تولید گندم بود اما حالا دچار بحران شدید کم آبی شده است

نماز جمعه این هفته با حضور انبوه مردم ولایت مدار شهر و منطقه داریون، روحانیون معظم، خانواده های معزز شهدا،دانشجویان و دانشگاه هیان، دانش آموزان، فرهنگیان، مسؤلین محترم ادارات دولتی داریون، بسیجیان، نیروی انتظامی و اعضای شوراهای شهر و روستا و سایر اقشار مردم و روستا های هم جوار، به امامت حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین اسدی امام جمعه منطقه داریون برگزار شد.

خطبه اول:

خطیب محترم جمعه در ابتدای خطبه اول ضمن دعوت و سفارش به رعایت تقوی و دوری نماز گزاران از محرمات، این خطبه را با تشریح حرمت رشوه در آیات قرآن منجمله آیه ۲۹سوره مبارکه نساء”یا ایها الذین ءامنوا لا تأکلوا اموالکم بینکم بالباطل الا ان تکون تجاره ان تراض منکم……..” و روایت نبوی”انه قال لعن الله الراشی و المرتشی و من بینهما یمشی”.. شروع کرد و در این زمینه گفت: کسانی که رشوه می دهند و می گیرند و سنت حسنه کار و تلاش و خدمت رسانی صادقانه به مردم را به حاشیه می برند وبا عث ترویج و بدعت ناروای این پدیده شوم می شوند؛ مصداق بارز اکل مال بالباطل و خوردن مال حرام است که مورد لعن خداوند قرار می گیرند.

asadi29

 خطیب جمعه در ادامه افزود : اگر در جامعه ای رشوه ترویج شود اثرات سوء و زیان باری منجمله: عدم خدمت رسانی صادقانه، حذف عدالت اجتماعی، یأس و نامیدی در میان ضعفا، جرأت و جسارت اقویا و اغنیای جامعه، فساد و تباهی در میان کارکنان دولتی، نا امنی، کلاهبرداری، عدم رونق کار و تولید و اشتغال، فاصله طبقاتی، و ترویج فساد و فحشا و فقر درجامعه را به ارمغان می آورد که قابل جبران نیست. وبا عناوین قصدیه ای نظیر: پول چای، شیرینی، تحفه، چشم روشنی، هدیه، انعام، حق حساب و غیره حرمت آن برداشته نمی شود.

خطبه دوم:

خطیب جمعه منطقه داریون در خطبه دوم، ضمن دعوت مجدد مردم به رعایت تقوای الهی و تسلیت به مناسبت شهادت مأموران آتش نشانی، در این خصوص با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی شهادت مأموران آتش نشانی تهران در حادثه ساختمان پلاسکو، گفت : این شهدای والامقام، با اهدای جانشان به دشمنان ایران اسلامی ثابت کردند که هنوز فرهنگ ایثار و شهادت زنده است و هستند مردانی که با نثار جانشان همچون شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس، حافظ جان سایر اقشار جامعه باشند در واقع وقتی حادثه ای مشابه رخ می دهد هرکس در صدد نجات جان خویش است اما آتشنشانان عزیز به دل حادثه و آتش می زنند تا جان دیگران را نجات دهند؛ لذا صبر جمیل برای بازماندگانشان و علو درجات را از درگاه خداوند متعال برای آنها مسئلت میکنیم انشاالله با شهدا و امام شهدا محشور شوند…

حجت الاسلام اسدی در ادامه با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر اظهار داشت: با ورد امام راحل به میهن اسلامی طلیعه بهار پیروزی نیز در این سرزمین به منصه ظهور رسید.

.امام جمعه منطقه داریون در بعد مسائل منطقه ای، با اشاره به معضل خشکسالی و عدم بارندگی در فصل پاییز وماه اول زمستان گفت:استفاده های ناصحیح از آب های زیر زمینی در بعد کشاورزی مزید بر علت شده است که در مرز هشدار و بحران کم آبی در منطقه قرار بگیریم.

حجت الاسلام اسدی اضافه کرد:منطقه داریون زمانی قطب تولید گندم در استان فارس و کشور بود و تولیدات گندم این منطقه با چند استان کشور برابری می کرد اما متاسفانه اکنون به دلیل کم آبی و بحران آب دیگر از آن روزهای طلایی کشاورزی خبری نیست و جا دارد مسوولان امر فکری اساسی به حال این مشکل کنند.

 وی افزود: آب حیاتی ترین و تنها ترین، منبع انرژی برای بشر وسایر جانداران است که در مواقع بحران هیچ گونه جایگزینی  ندارد، اما سایر منابع انرژی نظیر: برق و گاز و انواع سوخت های فصیلی جایگزین دارند؛ لذا این نعمت الهی بصورت امانت در اختیار ما قرار گرفته است که با مصرف بهینه و اصلاح الگوی مصرف، این ودیعه الهی را برای نسلهای بعدی محافظت کنیم؛ بنابراین لازم است هنگام طهارت، وضوء، استحمام و سایر موارد شست و شو، از هرگونه اسراف و تبذیر پرهیز شود که هم مرضای خداوند و مخلوقات خداوند است.

 حجت الاسلام اسدی در پایان ابراز امیدواری کرد شورا و شهرداری محترم با همکاری اداره آبفای منطقه در این خصوص اقدامات لازمه را در دستور کار خود قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا