اخبارهمه

گزیده خطبه های نماز جمعه این هفته منطقه داریون

نماز جمعه این هفته با حضور انبوه مردم ولایت مدار شهر و منطقه داریون، روحانیون معظم، خانواده های معزز شهدا،دانشجویان و دانشگاه هیان، دانش آموزان، فرهنگیان، مسؤلین محترم ادارات دولتی داریون، بسیجیان، نیروی انتظامی و اعضای شوراهای شهر و روستا و سایر اقشار مردم و روستا های هم جوار، به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا فخرالدین اسدی امام جمعه محترم شهر و منطقه داریون برگزار شد.

خطیب نماز جمعه در ابتدای خطبه اول نمازگزاران را سفارش به تقوای الهی کرد. و پیرو مسایل مطرح شده در هفته‌های گذشته این هفته را به ذکر نکاتی درباره مسأله ریا و و عواقب آن در اجتماع اختصاص داد.

asadi29

وی با مشرک خواندن افراد ریاکار آنان را در زمره دنیا پرستان دانست. و با استناد به آیه ۱۱۰ سوره مبارکه کهف یادآوری کرد که شریک قرار دادن برای خداوند تنها قولی و گفتاری نیست و گاه انسان با دوری از عمل صالح و تمسک به رفتار زشتی چون ریا خود را به شرک آلوده می‌کند.

حجت الاسلام اسدی ضمن بیان اثرات منفی ریا در شخصیت اجتماعی افراد، گفت: زمانی که در جامعه ‌ای ریا شیوع پیدا کند افراد آن جامعه از راه خدا دور می شوند و انسان‌های سفیه و ناکارآمد به جای انسان‌های عاقل و خداشناس در رأس امور قرار می گیرند و به دنبال آن رذائل اخلاقی در جامعه نمایان می‌شود، مشکلات اجتماع در پرده ریا محو می شوند وانسان‌ها ظاهر نگر و ظاهر پرست می‌شوند.وی خاطرنشان کرد مومنان می‌بایست همواره در اعمال خود خلوص نیت داشته‌باشند و رضای خدا را در کارهای خود موردتوجه قرار دهند.ایشان در ادامه این بیت از سعدی که:

طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست

یادآوری کرد: که مبادا اعمالی چون حضور در نمازجمعه و مساجد را برای حب ریاست انجام دهیم.چون حب دنیا و حب ریاست و گردآوردن مریدانی چند در اطراف خود، عواملی هستند که افراد را به سمت ریا سوق می دهند که مورد غضب الهی قرار می گیرند..

خطیب جمعه منطقه داریون در خطبه دوم، ضمن دعوت مجدد مردم به رعایت تقوای الهی و تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و بهورز، آن حضرت را اسوه‌ای کامل در تمامی جهات برای بانوان جهان اسلام خواند و گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس مادران و خواهران ما با تأسی از آن حضرت در راه دفاع از ایران اسلامی در مواجهه با غم از دست دادن عزیزانشان شکیبایی کردند.

وی اضافه کرد: شجاعت، تهور و شکیبایی حضرت زینب (س) در عرصه‌هایی چون ایستادگی در برابر یزید که نماینده دستگاه ظلم آن زمان بود حتی می‌تواند برای مردان نیز الگویی باشد که در میدان سیاست و دفاع از کشور سر تسلیم در برار استکبار فرود نیاورند.

در ادامه خطیب نماز جمعه با اشاره به تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۱۷ بهمن سال ۱۳۶۶ به دستور امام خمینی‌(ره) این نهاد را بازوی مشورتی برای رهبری نظام جمهوری اسلامی در شرایط مختلف خواند.

 وی همچنین با تبریک روز نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷که مصادف است با ملاقات همافران ارتش با امام خمینی (ره) در مدرسه علوی، روزی تاریخی در تقویم انقلاب و نیروی هوایی ارتس در سال ۵۷ عنوان کرد.

حجت‌السلام اسدی همچنین در واکنش به سیاست ‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشورهای مسلمان به خاک آمریکا اظهار داشت: باید تأسف خورد به حال کشوری که دم از تمدن می‌زند و در عصرحاضر چنین تصمیماتی را می گیرد که در واقع نشانگر ضعف و بی تمدنی سیاست مداران این کشور منجمله رئیس جمهور آنها است.

وی افزود:: امروز کشور ایران به برکت انقلاب اسلامی دیگر در زیر یوغ کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و شوروی سابق نیست و استقلال و قدرت خود را حفظ کرده است و در تمام عرصه‌ها رشد و پیشرفت چشمگیر داشته‌است.

خطیب نماز جمعه در پایان از تمامی مردم منطقه داریون دعوت کرد که با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمعه هفته آینده ضمن تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی افزودند با این حرکت، جواب محکم و داندان شکنی به یاوه گویان استکبار جهانی بدهید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا