اخبارهمه

امام جمعه داریون تشریح کرد؛کاندیداهای خائن چه کسانی هستند؟

خبرنگار:خلیل اسدی|

نماز جمعه این هفته با حضور انبوه مردم ولایت مدار شهر و منطقه داریون، روحانیون معظم، خانواده های معزز شهدا،دانشجویان و دانشگاه هیان، دانش آموزان، فرهنگیان، مسؤلین محترم ادارات دولتی داریون، بسیجیان، نیروی انتظامی و اعضای شوراهای شهر و روستا و سایر اقشار مردم و روستا های هم جوار، به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا فخرالدین اسدی امام جمعه محترم شهر و منطقه داریون برگزار شد.

خطیب جمعه در ابتدای خطبه اول نماز گزاران را ضمن دعوت به تقوی الهی و دوری از محرمات و تبریک سال نو به نماز گزاران با استفاده از آیات و قرآن کریم و روایات معصومین (ع) ، دنیا و اهل دنیا و استفاده صحیح و درست از دنیا را برای نماز گزاران تشریح کرد.

hajaghaasadi11

حاج آقا اسدی دنیا را فانی و به دریایی توصیف نمود که هرچه از آن بنویسیم ، هیچ تشنگی را برطرف نمی کند ، بلکه موجب هلاکت انسان می شود . و بنا به فرمایش امام صادق(ع) دنیا سرآمد و رأس هر گناه و خطایی که از انسان سر می زند است.

وی نشانه دنیا پرستی و دنیا دوستی را حب شهوت پرستی ، حب ریاست ، غیبت ، تهمت ، افترا ، رشوه خواری ، ریا خواری ، خواند و افزود : کسانی که چنین صفاتی داشته باشند اعتقادی به ایمان و آخرت ندارند و زود هلاک می شوند و ذهن و آرزویشان کوچک است  و باید مراقب باشیم که در معرض خطر دنیا پرستی قرار نگیریم . وی اظهار داشت : حضور ما در نماز جمعه بخاطر حب دنیا و ریا نباشد و دنیا مقدمه و پلی برای آخرت باشد . و از زینت ها و نعمت هایی که خداوند برای ما قرار داده است درست استفاده کنیم . خطیب محترم جمعه اشاره ای هم به ایام اعتکاف نمود و در این رابطه فرمود : اعتکاف فرصت خوبی برای دنیا پرستان می باشد که 3 روز از دنیا دور باشند .

امام جمعه داریون در ادامه با استفاده از حدیثی از رساله حقوق امام سجاد(ع) گفت : آقا امام سجاد (ع) می فرماید : در آخرالزمان شیطان از ابزارهایی که به نفع مردم و برای مردم است از همان طریق مردم را منحرف می کند .

وی به تشریح این حدیث نورانی پرداخت و گفت : متأسفانه امروزه یکی از بلاهایی که گرفتار خانواده ها شده است گوشی های همراه و فضا های مجازی و ماهواره ها ست . و خانواده ها نیز غافل هستند و بعضی ها حاضر هستند خانواده هایشان متلاشی شود ولی از فضای مجازی جدا نشوند و این یکی از نشانه های دنیا پرستی و شهوات دنیایی است.

حاج آقا اسدی به کسانی که تارک الدنیا شده اند و حقوق خانواده را رعایت نمی کنند و به خانواده سخت می گیرند گفت : این شیوه زندگی در قرآن و آئین و روایات ما منفور می باشد .

امام جمعه داریون در پایان خطبفه اول نماز گزاران را توصیه کرد که پست ها ، لباس ها ، فضاهای مجازی ، ماهواره ه و پولهای مفت ما را از یاد خدا غافل نکند . و حب دنیا پرستی را از خانواده ها بیرون کنیم و محبت را در خانواده ها ترویج نمائیم و از رزق  حلال و طیب استفاده نمائیم .

خطیب جمعه در خطبه دوم نمازگزاران را مجدداً توصیه به تقوی الهی و استغفار در ماه رجب نمود و به مناسبت 18 فروردین ماه و روز سلامتی اظهار داشت : بدن و نفس ، پیش ما امانت است و باید مراقب باشیم و بهداشت ، بدنی و فیزیکی و روانی را انجام بدهیم تا دچار امراض نشویم .

حاج آقا اسدی میلاد با سعادت امام محمد تقی(ع) را به تمامی شیعیان و نمازگزران تبیرک و تهنیت گفته و به تشریح زندگی پر برکت این امام همام پرداخت . خطیب جمعه به مناسبت 20 فروردین 1359 سالروز قطع رابطه سیاسی با آمریکا گفت : آمریکایی ها بعد از تسخیر لانه جاسوسی دست به توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی زدند از جمله کودتای طبس ، کودتای نوژه و در آخر عراق و صدام را تحریک کردند و جنگ 8 ساله علیه ایران به راه انداختند .

وی همچنین با اشاره به 20 فروردین 1385 و دست یافتن ایران به دانش صلح آمیز هسته ای گفت : کشوری که دانش هسته ای داشته باشد در آینده می تواند به کشورهای دیگر انرژی صادر کند و وابستگی به نفت و گاز پیدا نمی کند و در دانش پزشکی ، نانو ، ساختمان ، ذرات و غیره مستقل باشد؛ آمریکایی ها فتنه 88 را برپا کردند و نیروهای امنیتی ما نیز درگیر فتنه 88 شده بودند و آمریکایی ها از این فتنه که خودشان برپا کرده بودند استفاده و با شناسایی دانشمندان هسته ای ما نمودند و نیروهای برجسته و دانشمندان هسته ای ما را شهید کردند .

امام جمعه داریون گفت : آمریکا قابل اعتماد نیست و ارتباط با آمریکا ارتباط با شیطان و ارتباط با شیان یعنی نابودی کشور .

حاج آقا اسدی سالروز شهادن شهیدان مرتضی آوینی روایتگر دفاع مقدس و سپهبد شهید صیاد شیرازی را تسلیت و برای آنها علو درجات از خداوند مسئلت نمود .

خطیب جمعه به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و تبریک این روز به نماز گزاران افزود : احترام به پدر را نگه دارید تا در زمره ولایت امیرالمومنین قرار بگیرید . و در این روز به دیدار یکدیگر بروید و کدورت را کنار بگذارید . و برای پدرانی که به رحمت الهی پیوسته اند غفران و رحمت الهی مسئلت کرد . وی همچنین سالروز وفات حضرت زینب را تسلیت و رشادتهای این بانوی بزرگوار را تحسین بر انگیز خواند.

خطیب جمعه اشاره ای هم به انتخابات پیش رو کرد و به استاد از سخنان مقام معظم رهبری گفت : “یک کشور نیاز به مدیر کارآمد ، متدین و انقلابی دارد و انتخابات باید در شأن ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی برگزار شود . و انتخابات باید با نظام و دو ر از هلهله و شادی ، دروغ و دمکراسی مدرن نظام اسلامی را به دنیا دیکته کنیم . ایشان فرمودند به کسانی رأی بدهید که کارآمد ، متدین انقلابی و خدمتگزار مردم و در صحن نظام باشند . “

حاج آقا اسدی در ادامه گفت : کاندیدهایی که ظاهر و باطنشان فرق می کنند و انقلابی نیستند و به ظاهر خود را انقلابی و ولایتی می دانند اما در درون انقلاب را قبول ندارند . اینها آدمهای خائنی هستند که به درد نمی خورند و فاقد صلاحیت هستند.

 وی افزود: سابقه افراد را ببینید و بشناسید و طایفه ای عمل نکنید . و اعضای شورا  باید در درون مردم باشد و درد مردم را بداند و با مردم مهربان یاشد و دفتر مستقل و مراجعات مردمی داشته باشد .

وی همچنین گفت : باید به جوانان پست بدهیم و به آنها اعتماد کنیم و آنها را وارد عرصه انتخابات کنیم که اینها مدیران آینده کشور خواهند بود .

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا