اخبارگزارشهمه

 مراسم شب سوم محرم 1401 در داریون

 کوچه ها و خیابان های خیس و باران خورده فصل تابستان میهمان قدم های عزاداران حسینی بود .

یوسف بذرافکن

نماز جماعت عشا که پایان یافت عزادران حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در سومین شب از سوگواری ماه محرم از مسجد امام محمد تقی علیه السلام به راه افتادند .

امشب مقصد حسینیه حضرت ولی عصر و هیات قمر بنی هاشم بود . مردان و زنان داریونی پس از طی خیابان دکتر شریعی و بلوار کشاورز به طرف خیابان دکتر حسابی و حسینیه به راه افتادند .

شور و هیجان در شهر برپا شده بود ساکنان محله های قدیمی با شنیدن صدای نوحه خوانی به استقبال آمده بودند و اسپند روشن کرده بودند .

عزاداران به حسینه که رسیدند بزرگتر های هیات قدیمی بنی هاشم علیه السلام به پیشواز آمدند . مراسم نوحه خوانی توسط مداحان اهلبیت علیهم السلام آقایان محمد حقیقت جو. محمد حسین بذرافشان و حسین زارع انجام شد.

حیاط حسینیه مملو از جمعیت شده بود برای بانی حسینیه مرحوم حاج علی آقا شکری و پیر غلامانی که سال ها در این حسینیه عزای امام حسین علیه السلام را برپا داشته بودند مانند شیخ شکرعلی جهانی . سید فرج فرهادی ‌. سید عباس رضایی . خشنود بذرافکن و … طلب فاتحه و مغفرت شد ‌ .

مراسم با سخنرانی روحانی اسلامی راد و روضه  حضرت رقیه توسط ذاکر اهلبیت محمد حسین بذرافشان و پذیرایی و توزیع غدای نذری پایان یافت .

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا