دودج

گزارشي از يك روستاي محروم/دودجي ها هم خواستار گازرساني شدند

گزارش: علي مختاري/

اهالی روستای دودج داریون در گفت و گو با خبرنگار داریون نما خواستار پیگیری جدی مسوولین برای  گازرسانی به این روستای محروم شدند.

 حسین زارعی کارمند یکی از ادارات دولتی گفت: تا کنون چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ولی تاکنون روستای ما از نعمت گاز بی بهره بوده و مشکلات  زیادی را به علت نداشتن گاز متحمل می شویم.

 خانم محمدی  که از قشر دانشجو است نیز بیان کرد:ما زیر نظر بخش مرکزی شیراز و در فاصله 45کیلومتری شهر شیراز قرار داریم ،لوله گاز هم از چند قدمی ما می گذرد ولی باید مثل قدیم از سیلندر گاز گرانقمیت و چراغ نفتی خطرناک برای پخت و پز و گرم شدن استفاده کنیم .

وی در ادامه صحبتهایش افزود:با توجه به زحمات دولت عدالت محور ،از مسوولین خواهشمندیم توجه جدی به این مسئله داشته باشند تا این روستای محروم که فاقد شبکه گاز کشی است هم از این نعمت بی نصیب نماند.

 پیرزن 80ساله دودجی نیز مشکل خود را چنین بیان کرد:من برای گرم کردن خود در فصل زمستان و در امان ماندن از سرما از چراغ نفتی استفاده می کنم و چون توانایی پر کردن منبع چراغ نفتی را ندارم بعضی مواقع به علت ترس از آتش سوزی ،تا صبح بدون چراغ خوابیده و از سرما می لرزم .

در اين رابطه دهیار روستای دودج به داریون نما گفت :ما از سال 90پی گیرگازکشی به این روستا بوده و در این خصوص  نیز با ادارات دولتی و مربوطه مکاتباتی داشته ایم .

 داراب سعدی در ادامه این مطلب افزود:اوایل امسال یک استشهاد محلی شامل 60امضاء از اهالی دودج و ارگانهای دولتی نظیر خانه بهداشت،پاسگاه انتظامی دودج ،مدارس و اتحادیه دامداران و شرکت تعاونی انجام داده و به اداره گاز داریون و سپس به نواحی مختلف گاز شیراز ارجا داده ایم.

 وی همچنین گفت:در صحبتهایی که با  آقای آل ابراهیمی رییس برنامه ریزی گاز استان فارس داشته ایم نیز قول داده اند که صورت جلسه را در کمیسیون طرح و برنامه ریزی مطرح کرده و به محض رسیدن بودجه تخصیصی ،گازکشی به این روستا را نیز انجام بدهند.

 قابل ذکر است که در حال حاضر عملیات اجرایی گازکشی به روستاهای کوشک مولا،تنگ قیر،ایزدخواست ،آبشور،خیرآباد و رحمت آباد هم آغاز شده است.

 روستای دودج با جمعیتی افزون بر 200خانوار در 45کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

6 دیدگاه

  1. سلام دودجی های عزیز باید سعه صدر بیشتری داشته باشند چون داریون با این جمعیت تازه یکساله گاز دار شده تازه هنوز قسمت بالای جاده داریون هم گاز ندارد .انشااله که در اینده نزدیک شاهد گاز کشی در تمام روستاهای جزو داریون باشیم

  2. مردم دودج هم به گاز احتیاج دارند ولی اول تکلیف پرداخت گاز به شهر داری را معین کنند و سریع تر عورارض خو د را بپردازند

  3. صبر کردن تا چه موقع ؟
    تاوقتی که کوشک مولا که از دودج دورتره گاز دار بشه؟
    یا وقتی که تنگ قیر گاز دار شد؟
    همین کم مونده که شهرداری بیاد عوارض بگیره!

  4. سلام من مرتضی زارعی در شهرداری مرکزی شیراز در واحد تولید مشغول به کار میباشم با توجه به استشهاد محلی های که توسط داراب سعدی جمع اوری گردیده است در شهرداری مرکزی و حومه گاز رسانی انشاالله به زودی به موافقت خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا