گزارشهمه

امروز 24 تيرماه سالگرد تولد رهبر معظم انقلاب است/شب هايى اتفاق مى افتاد که در منزل ما شام نبود

« يک نفر را مثل آقاى خامنه ای پيدا بکنيد که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر اين باشد که به اين ملت خدمت کند، پيدا نمى کنـيد، ايشان را من سالهاى طولانى مى شناسم،.»
امام خمينى «قدس سره»

رهبر عاليقدر حضرت آيت الله سيد على خامنه ای فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد جواد حسينى خامنه ای ، در روز 24 تيرماه 1318 برابر با 28 صفر 1358 قمرى در مشهد مقدس چشم به دنيا گشود.

ايشان دومين پسر خانواده هستند. زندگى سيد جواد خامنه ای مانند بيشتر روحانيون و مدرسّان علوم دينى، بسيار ساده بود. همسر و فرزندانش نيز معناى عميق قناعت و ساده زيستى را از او ياد گرفته بودند و با آن خو داشتند.


رهبر بزرگوار در ضمن بيان نخستين خاطره هاى زندگى خود از وضع و حال زندگى خانواده شان چنين مى گويند:
«پدرم روحانى معروفى بود، امّا خيلى پارسا و گوشه گير… زندگى ما به سختى مى گذشت. من يادم هست شب هايى اتفاق مى افتاد که در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت براى ما شام تهيّه مى کرد و… آن شام هم نان و کشمش بود.»
امّا خانه اى را که خانواده سيّد جواد در آن زندگى مى کردند، رهبر انقلاب چنين توصيف مى کنند:
«منزل پدرى من که در آن متولد شده ام ـ تا چهارـ پنج سالگى من ـ يک خانه 60 ـ 70 مترى در محّله فقير نشين مشهد بود که فقط يک اتاق داشت و يک زير زمين تاريک و خفه اى! هنگامى که براى پدرم ميهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر اين که روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت) همه ما بايد به زير زمين مى رفتيم تا مهمان برود. بعد عدّه اى که به پدر ارادتى داشتند، زمين کوچکى را کنار اين منزل خريده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شديم.»


رهبرانقلاب از دوران کودکى در خانواده اى فقير امّا روحانى و روحانى پرور و پاک و صميمي، اينگونه پرورش يافت و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگش سيد محمد به مکتب سپرده شد تا الفبا و قرآن را ياد بگيرند. سپس، دو برادر دوران تحصيل ابتدايى را در مدرسه تازه تأسيس اسلامى «دارالتعّليم ديانتى» گذراندند.
متن‮ ‬کامل‮ ‬زندگی‮ ‬نامه‮ ‬رهبر‮ ‬معظم‮ ‬انقلاب‮ ‬را‮ ‬اینجا‮ ‬بخوانید.

4 دیدگاه

  1. این نمونه ها را فقط در زندگی حضرات معصومین علیهم السلام در حد اعلا ء و در مراحل بعد در زندگی مراجع بزرگ و امام خمینی (ره) می توان دید ای کاش همه ی مسولین در همه ی سطوح به ایشان تاسی می کردند و چشم بر زرق و برق و چرب و شیرین این دنیای فانی می بستند . مسلما کسی می تواند رهبر محرومین باشد که خود درد محرومیت را چشیده باشد. خداوند رهبر انقلاب را حفظ فرماید

  2. گر حنجره هاي سابقون خاموش است
    خون جگر بسيجيان در جوش است
    تا هست بسيج و حضرت خامنه اي
    اي پير جماران علمت بر دوش است.

  3. ایشان ستون انقلاب و نظام هستند و نمونه کامل یک انسان کامل هستند که دیانت و سیاست را در وجود خود دارا هستند و تا ایشان هستند هیچ یک از دشمنان اسلام نمیتوانند به انقلاب اسیبی برسانند تولد 73سالگی ایشان بر تمام ولایت مداران مبارک باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا