گزارشهمه

مشروح گزارش جلسه شوراي اداري شهرستان شيراز در داريون؛فرماندار شيراز درباره مشكلات داريون از مسوولين مربوطه توضيح خواست

خبرنگار:مجتبي ظهرابي/عكس ها: روح الله قرباني|

جلسه شورای اداری شهرستان شیراز به مناسبت 5مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور روز 27 تیرماه در سالن فرهنگسرای گلهای باغ نبوت داریون برگزار شد.
به گزارش داريون نما این جلسه با حضور زرین کلاه (فرماندار شیراز)اسماعیلی (معاون امور عمرانی فرمانداری شیراز)حجت الاسلام والمسلمین عزیزی (امام جمعه منطقه داریون)وشماری از مسولین شهرستان شیراز، شهرداریون وروستاهای اطراف با محوریت طرح وحل مشکلات منطقه داریون انجام پذیرفت.


امام جمعه منطقه داریون اهم مشکلات ریز و درشت داریون را مطرح کرد: وي ابتدا ضمن خیر مقدم وخوش آمد گویی به فرماندار شیراز وسایر حاضرین در جلسه گفت:جادارد از همه کسانی که در احداث این سالن واین مجموعه فرهنگی زحمت کشیده  ومساعدت نموده اند بالاخص فرماندار وقت، تشکر ویژه ای داشته باشیم واز آنان قدر دانی کنیم.
امام جمعه داريون درادامه افزود :منطقه داریون با جمعیتی بالغ بر 20هزار نفر کمبود ها ومشکلات فراوانی دارد وحتی از نام محروم هم محروم مانده است.
نماينده ولي فقيه در داريون مسایل فرهنگی ورزشی ،زمین ها و منازل فاقد سند در داریون که به اداره اوقاف برمی گرددوهمچنین کمبود مسجد باوجود داشتن سه زمین مسجد در این شهر را از مشکلات بزرگ برشمرد و گفت:با وجود مکاتبات و گزارشهای فراوان در این زمینه ها به نهاد های مربوطه متاسفانه نتیجه ای حاصل نشده است.


امام جمعه داریون مشکلات مخابراتی و ارتباطی وکمبود تلفنهای ثابت ونقص در خدمات تلفنهای همراه،ضعف شبکه اینترنتی داریون ،نقص در خدمات شبکه آبرسانی،گازرسانی و برق را نیز از دیگر مشکلات داریون عنوان کرد و افزود:حتی بعضی از محله های خود شهر داریون نیز فاقد امکانات گاز رسانی ومخابراتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام عزیزی در ادامه کمبود فضای ورزشی و آموزشی،نبود کلانتری ،وضعیت وخیم جاده شیراز داریون،بحث بخش شدن ونبود خانه عالم در داریون وروستاهای اطراف را از مشکلات و مسلیل قابل بحث و پی گیری دیگر داریون برشمرد.
به گزارش داريون نما در ادامه شهردار داریون نیز ضمن خیر مقدم به مسوولین و حاضرین در جلسه نبود درآمد پایدار،کمبود ساخت وساز ودرآمد پایین عمرانی در شهر و مشکل پمپ بنزین را از مشکلات بزرگ شهرداری برشمرد وگفت:با واگذاری پمپ بنزین وعدم پرداخت هزینه پمپ بنزین توسط خریداران متاسفانه شهرداری به حق وحقوق خود نرسیده است وبا وجود دستگیری متخلفين آنان توانسته اند با قید سند آزاد شوند که این خود به مشکل بزرگی تبدیل شده است .

زارع با اشاره به ساخت میدان ورودی شهر داریون و ادامه بلوار امام خمینی(ره)تا دانشگاه آزاد گفت:علی رغم زیرسازی این بلوار با دستگاه ها وامکانات شهرداری متاسفانه تامین آسفالت این مقدار از بلوار برای شهرداری امکان پذیر نیست که در صورت امکان از فرمانداری تقاضای مساعدت داریم .
در ادامه افتخار رييس دانشگاه آزاد داريون با ارایه گزارشی از عملکرد اين دانشگاه و خدمات متعددی که این دانشگاه به منطقه داریون داشته است گفت : این دانشگاه اولین دانشگاهی است که مسجد آن همزمان با ساختمان آموزشی آن افتتاح می شود ولی دارای مشکلاتی از قبیل گاز رسانی به این پروژه,مشكلات مخابراتی واینترنتی و بلوار کشی داریون به سمت این دانشگاه است که علی رغم مراجعه به ادارات ذیربط متاسفانه تصور می شود که وضعیت مالی واعتباری این دانشگاه در حدی است که می تواند به تنهایی تمام مشکلات را بر طرف نماید در حالی که درآمد این دانشگاه از هزینه های آن نیز کمتر است وبا تمهیدات و راه حل های مختلف می توانیم آن را مدیریت کنیم.


در ادامه اين جلسه ناصر شرفی ريیس شورای اسلامی شهر داریون  با اشاره به مشکلات متعدد داریون از قبیل مسکن مهر ,خطوط ارتباطی ومخابراتی ,تبد یل تلمبه های گازوییلی کشاورزی به برقی , وهزینه های توسعه شبکه آبرسانی که به عهده خود مردم است وتجهیز درمانگاه داریون خواستار کمک در این زمینه ها شد .
وی در ادامه افزود تکمیل زمین چمن فوتبال، تجهیز کتابخانه مجتمع فرهنگی ،عدم پوشش شبکه های تلویزیونی در قسمت جنوبی شهر در دامنه کوه ومحقق نشدن قول وقرارهای شهردار وقت شیراز در بحث آرامستان واقع در جاده داریون از دیگر دغدغه های مردم داریون است که باید مورد توجه قرار گیرد.
زارع رییس ناحیه آموزش و پرورش داریون نیز با بیان برخی مشکلات آموزشی گفت: بعد مسافت شیراز -داریون و نامناسب بودن وضعیت جاده ها و نبودن سرویس ایاب وذهاب وهمچنین نبود هیچ گونه مزایا وپاداشی باعث شده است که همکاران و معلمان ماهر ومجرب تمایلی به حضور در منطقه داریون جهت تدریس نداشته باشند که این خود مشکل بزرگی است.
کشاورز عضو شورای بخش مرکزی نیز مسایل ذیل را از مشکلات اساسی روستاهای اطراف داریون برشمرد :کمبود امکانات ورزشی ،آب آشامیدنی نا مناسب،مساعد نبودن گلزار شهدا،وضعیت جاده های روستایی،دفترچه بیمه،عدم توانایی در پرداخت وا م های اکثر کشاورزان به علت خشکسالی،مشکل وسایل نقلیه جهت انتقال به شیراز.


به گزارش داريون نما زرین کلاه فرماندار شیراز با ارایه توضیحاتی در مورد مسایل مطرح شده در خصوص بحث اسناد واوقاف گفت:هفته گذشته جلسه ای با حضور مهندس ذوالانوارنماينده مردم شيراز در مجلس برگزار شد که حتی برخی از نقاط شهر شیراز نیز با این مشکل مواجه بودند ومقرر شد با تشکیل کمیته ویژه ای با دستگاههای مرتبط این مشکلات را در دستور کار قرار دهند وتکلیف آنها به زودی مشخص خواهد شد .
در ادامه فرماندار شیراز از نمایندگان و مسوولین هر بخش در مورد مسایل مطرح شده خواست تا به ارایه توضیحات و راه حل بپردازند.
هخامنش در بحث مخابرات ،شقاقیان از مسوولین اداره گاز،زارع مهذبیه در مورد مسایل ورزشی ،حسامی مدیر راه وشهرسازی ونماینده اداره آبفا در چارچوب مسوولیتی خود توضیحاتی دادند وبه سوالات حاضرین پاسخ گفتند.

گفتنی است در این جلسه فقط ناصر شرفی و روح اله افتخار از اعضاء شورا حضور داشتند. این جلسه با چند مرتبه تاخیر سرانجام ساعت 17 آغاز ودر ساعت 18و45 دقیقه پایان یافت.

6 دیدگاه

  1. واقعا حضور دو نفر از اعضای شورا جاب بسی تعجب دارد.خوب از حق و حقوق مردم دفاع میکنند .پس کجاست انهمه تبلیغ رای و فلان کار را کردن.کاش در جلسه به این مهمی حضور داشتند.شاید هم دعوت نشده بودند وگرنه تشریف می اوردند

  2. از سایت داریون نما که مردم را در جریان مسا ئل شهر و منطقه قرار می دهد متشکریم اینگونه جلسات تا کنون برای داریون بازدهی چندانی نداشته است ،از امام جمعه محترم که پیگر مشکلات منطقه و مردم هستند متشکریم ،گفتیم که شورای داریون با همه جا فرق دارد داریون نما آن را سانسور کرد ،تنها شورای دو نفری کشور،شورایس داریون است کسی باور نکرد، اعضاء می گویند ما در همه ی جلسات مهم حضور داریم،جلسه ای از شورای اداری شهرستان مهم تر مگر وجود دارد؟ اعضاءکجا بودند ؟ ای کاش داریون نما از حاشیه این جلسه گزارش تهیه کند و از شهروندان که بیرون سالن حضور داشتند مصاحبه تهیه می کرد .

  3. با تشکر از داریون نما ،تا وقتی داریون به بخش تبدیل نشود این مشکلات ادامه دارد . باید جلسه ای با حضور هر چهار نماینده مردم شیراز و حومه تشکیل شود و ضمن تصمیم گیری برای مشکلات مردم منطقه ،پیگری تبدیل داریون به بخش با جدیت دنبال شود ،خداوند می فرماید ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهیم مگر آنکه خود قوم تغییر کنند .

  4. قابل توجه جناب آقای بذرافکن وکلیه شهروندان بزرگوار : طرح ارتقاء دهستان داریون به بخش نزدیک به یکسال است که نوشته شده و تحویل دفتر تقسیمات کشوری استانداری گردیده است . این طرح حدود سه ماه در بیست جلسه چهار ساعته وقت صرف آن شده تا تنظیم گردیده است واین منهای مراجعات مکرر به استانداری ؛ نمایندگان محترم مجلس ؛ وزارت کشور ونیزروزهایی است که متخصصین نقشه برداری و دوستانی که دراین طرح کمک می کرده اند مشغول برداشت مختصات نقاط مختلف و جمع آوری اطلاعات لازم بوده اند . دراین جا لازم است از آقایان حاج روشن بذرافکن – رسول شرفی -امین اله شیروانی – شهاب روئین تن -علی مراد شیروانی – پرویز امیدواری که با حضور مستمر خود در جلسات نسبت به تدوین طرح فوق همکاری فراوانی داشته اندونیزمهندس رحمان جوکار وغلامرضا زارع و دهیاران وشورا های روستا ها که نسبت به جمع آوری اطلا عات ما را یاری نمودند بی نهایت تشکر وقدر دانی می نمایم .در صورت مجوز ازاستانداری؛ به زودی مجموعه طرح بر روی سایت داریون نما خواهید دید.

  5. افراد غایب :خیلی جالب است این همه آدم که در جلسه هستند از جلسه شورای اد اری خبر دار شده اند و به اصطلاح منتخبان مردم در عصر ارتباطات خبر نشده اند ،راستی این آقایانی که همه بزرگوار اند از کجا برای طرح جامع خبر دار شدند ولی بقیه مردم خبر دار نشدند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا