ديدگاه

اگر مساجد داریون با زسازی شوند شاهد یک جهش فرهنگی و مذهبی در اين منطقه خواهیم بود

يوسف بذرافكن|
مسجد از زمان صدر اسلام به ویزه در زمان نبی اکرم حضرت محمد ( ص) محل حل و فصل مشکلات مردم بود . آن پیامبررحمت و امامان شیعه علیهم السلام همواره در این مکان مقدس برای پیشبرد امور جامعه اسلامی استفاده می نمودند.

مردم بدون هیچ تشریفاتی به خدمت آن بزرگواران شرفیاب می شدند. در همین مساجد بود که معارف اسلامی مطرح می شد. علو م مختلف تدریس می شد ودانشمندان بزرگ تربیت می شدند.

مسجد فقط محل عبادت نبود بلکه محل تصمیم گیری های بزرگ و اقدامات مهم بود. روزی پیامبر اکرم (ص) وارد مسجد شد دو گروه را مشاهده فرمود یک گروه به عبادت خداوند و گروه دیگر به علم و بحث مشغول بودند پیامبر اسلام ( ٌٌص) کار هر دو گروه را تائید فرمود ولی خودشان در گروهی که مشغول علم آموزی بودند قرار گرفتند و فرمودند من برای گسترش علم و دانش مبعوث شده ام .

در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز مساجد نقش بزرگی در شکل گیری مبارزات مردم داشت کار کردی که در دوران دفاع مقدس هم حفظ شد اما پس از آن این روند کاهش یافت .

الان آقای کرمدار در مسجد امام محمد تقی علیه السلام داریون در حال بررسی مشکلات ورزشی است؛کار بسیار خوب و پسندیده ای که دیگران هم بایدآن را انجام دهند.

مسوولین با ید بی واسطه و بدون تشریفات به گفتگو با مردم و بررسی و حل مشکلات مردم بپردازند. در حال حاضر فقط در مواقع تبلیغات انتخاباتی افراد مختلف در مساجد حضور یافته و به مصافحه بامردم و تبلیغ می پردازند و تا انتخابات بعدی با مساجد و مردم کاری ندارند . اگر مساجد داریون با زسازی شوند شاهد یک جهش فرهنگی و مذهبی در داریون خواهیم بود .

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا