ديدگاههمه

داريون به كلانتري نياز شديد دارد

يوسف بذرافكن|

بشر از بدو تولد با نیازمندی هاي مختلف پا به عرصه وجود می نهد و برای ادامه حیات به آنها نیازمند است نیاز به خوراک ،پوشاک و مسکن از نیازهای ابتدایی انسان است ولی نیازهای انسان فقط به نیازهای مادی محدود نمی شود نیاز به خداوند ،نیاز به دین و مذهب ،نیاز به محبت ،ارتباط با دیگران از جمله نیازهای غیر مادی بشر است.

یکی از نیازهای غیر مادی بشر که بدون آن امکان استفاده از نعمت های الهی امکان پذیر نیست و شاید بتوان آن را در شمار مهمترین نیازهای انسان دانست نیاز به امنیت و آرامش است .

در جوامع شهری نیاز به امنیت و آرامش اجتماعی از حساسیت بالا تری برخوردار است با رشد جمعیت برخی از مشکلات اجتماعی و بزه کاری های اجتماعی امکان ظهور و بروز بیشتری پیدا می کنند .

منطقه داریون با داشتن بیش از 30 هزار نفر جمعیت و با توجه به پراکندگی جمعیت و گستردگی زمین های کشاورزی ،باغ ها و دامداری های مختلف فقط از یک پاسگاه انتظامی در روستای دودج بر خودار است.

گستردگی وظایف پاسگاه انتظامی ،تنوع تخلفات ،کمبود امکانات و نیروی انسانی در پاسگاه انتظامی دودج با وجود تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذبر نیروی انتظامی خدوم نمی تواند پاسخگوی همه ی نیازمندی های امنیتی مردم باشد.

تبدیل شدن داریون از سال ۱۳۷۶ با الحاق محله دیندارلو به شهر نیازهای امنیتی را افزایش داده است و این موضوع را آشکار کرده است که علاوه بر پاسگاه انتظامی دودج که در پنج کیلومتری داریون واقع شده است این شهر به یک کلانتری نیاز شدید دارد.

گاهی در این شهر مشکلات و درگیري هایي بوجود می آید که اگر کلانتری در این شهر مستقر باشد می تواند با اقدام به موقع از ادامه آن و سلب آسایش مردم جلو گیری نماید.

استقرار مدارس پر جمعیت ،بانک ،سالن ورزشی ،مصلی نماز جمعه و از این قبیل ضرورت استقرار کلانتری را در این شهر بیشتر آشکار می کند ،نیاز مهمی که 14سال پس از تبدیل داریون به شهر با وجود پی گيری های متعدد بویژه از ناحیه امام جمعه محترم منطقه داریون هنوز به نتیجه نرسیده است .

باز هم این سوال را مطرح می شود که چرا پروژه ها در داریون یا به نتیجه نمی رسد و یا بسیار طولانی می شود؟

5 دیدگاه

    1. سلام دوست عزيز مطلب مرتبط با اين موضوع زياد به دستمان رسيده اما به خاطر اينكه چهره نازيبايي نمايان نشود از انتشار آنها خودداري مي كنيم.

  1. مومن یکبار از دو سوراخ گزیده نمی شود.نخبگان و دلسوزان باید ازدل این حوادث زشت و ناپسند نتایج و اقدامات خوب و زیبا حاصل کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا