ديدگاههمه

سالهاست هفته دولت در داريون هيچ خبري نيست!

يوسف بذرافكن|

با آغاز شهریور ماه هفته دولت آغاز می شود در این هفته که به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی وباهنربنام هفته دولت نام گذاری شده است پروژه های متعدد عمرانی ،صنعتی،کشاورزی،ورزشی که توسط دولت خدمتگزار در سراسر کشور تاسیس شده است به بهرمندی می رسد، این پروژه ها معمولا با اعتبارات دولتی و یا در سفر های استانی مصوب شده اند .

اما گویا سالها است که منطقه داریون از محدوه عمرانی کشور خارج شده و به جزیره ای متروک و تنها تبدیل شده که کمتر کسی از آن یاد می کند . گواه این مدعا آنکه سالها است که هفته دولت می آید و می رود و کمتر پروژه مهمی در این منطقه به بهره برداري می رسد .

به عبارت بهتر نه تنها این اتفاق همگام با سایر مناطق استان به وقوع نمی پیوند بلکه محدود اقدامات عمرانی هم گاهی تا یک دهه به طول می انجامد . البته دولت های خدمتگزار در سی و سه سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اقدامات قابل تحسین چهره برخی از مناطق کشور به کلی دگرگون نموده اند .در این میان مناطقی که مسوولین محلی آن پی گیری بیشتری داشته اند سهم بیشتری از این پیشرفت به خود اختصاص داده اند ومتاسفانه اعتبارات دولتی بر مبنای نیازمندی های مناطق و عدالت توزیع نشده اند. از طرف دیگر در همه سالهای گذشته در سفرهای استانی دولت های متعدد ، منطقه داریون سهمی از بودجه های مصوب دولت را به خود اختصاص نداده است .

امید داریم که هفته دولت فرصتی باشد که مسوولین محترم استان و شهرستان نگاهی وسیع تر به این منطقه محروم داشته باشند و با پی گيری مسوولین محلی و نمایندگان محترم مجلس شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروزه های تاثیر گذار در این منطقه باشیم .

منطقه ای که از خشکسالی های اخیر صدمات متعددی را تحمل کرده است و مستحق توجه بیشتر مسوولین است .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا