گفت و گو

در گفت و گویی صریح با “داریون نما” مطرح شد/هشدار شدیداللحن امام جمعه داریون به برخی از مسوولان ادارات این شهر

سرویس گفت و گو پایگاه خبری-تحلیلی” داریون نما”/

عقربه های ساعت حدود 11 و 45 دقیقه شب را نشان می دهد که مکالمه و در اصل مصاحبه تلفنی ما با حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه منطقه داریون آغاز می شود.

او پس از یک جلسه طولانی همچنان  در دفتر امام جمعه  حضور دارد و پاسخگوی ما می شود. مانند همیشه با برخوردی شایسته یک روحانی که نماینده ولی فقیه است.

انگاراول صبح است که “حاج آقا”اینقدر سر حال است! می گویم :”حاج آقا خسته نیستید؟” در جواب با تاکید می گوید:”کار برای خدا خستگی و شکست ندارد”.

بی تعارف  بگویم  در حرفهایش اغراق ندیدم. او جوان است و اعتقاد دارد باید از نیروی جوانی اش بهره گیرد.امام جمعه داریون برای داریون هم بخشدار است هم فرماندار! او بعضی وقتها نقش قاضی را هم ایفا می کند وقتی که برای پادرمیانی بین دعوای  دو خانواده یا… وارد عمل می شود.

امام جمعه  داریون فقط امام جمعه نیست.مراجعه کنندگان به دفتر امام جمعه همه نمونه مشکلی دارند. کشاورزی که به علت خشکسالی توان بازپرداخت وام هایش را ندارد برای رفع این مشکل به دفتر امام جمعه مراجعه می کند.

پیرزنی که فرزندش به هر دلیلی گرفتار زندان شده تنها کسی که می شناسد امام جمعه است تا شاید برایش کاری کند.

بیماری که هزینه عمل قلبش را ندارد،مردی که با شهرداری به مشکل برخورده و توان پرداخت عوارض را ندارد و… اینها همه و همه مراجعه کنندگان به دفتر امام جمعه منطقه ای مانند داریون هستند.

حال حساب کنید امام جمعه باید از چه توانی برخوردار باشد تا پاسخگوی همه این نیازها باشد.

مقدمه طولانی نشود حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه داریون در گفت و گویی نیم ساعته پاسخگوی خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی “داریون نما” بود.

در ادامه حرفهای او را می خوانید حرف هایی که بوی صراحت از آن به مشام می رسد.

*مردم داریون نسبت به بعضی ادارات این شهر شکایت دارند و از آنان راضی نیستند.این نارضایتی ها بارها به بنده اعلام شده است.

*باید نظارت بیشتری بر رفت و آمد بعضی از مسوولین ادارات داریونی انجام شود.

*به عنوان امام جمعه این منطقه باید بگویم بنده حتی نام بعضی از مسوولین ادارات داریون را هم نمی دانم. در این دو سالی که افتخار خدمت در داریون را یافته ام برخی از مسوولین ادارات داریونی حتی یک بار هم در نماز جمعه حضور نیافته اند. آنها باید بدانند که اگر مسوولیتی دارند همه از برکت خون شهدا و از ولایت فقیه است اما نمی دانم چرا بعضی هایشان حتی به خود زحمت نمی دهند برای یک بار هم که شده در نماز جمعه شرکت کنند.

*یکی از ایرادهایی که به مسوولان ادارات داریونی وارد است بومی نبودن آنان است.چون بومی نیستند می گویند جمعه روز تعطیلی ماست و ما وظیفه نداریم از روز تعطیلی خود بزنیم و به نماز جمعه بیاییم.

*چرا ادارات داریون جلسات پرسش و پاسخ برگزار نمی کنند تا به صورت رودرو با مردم به گفت و گو بنشینند و به مشکلاتشان گوش دهند. مجددا تاکید می کنم که مردم زحمت کش و مومن داریون از مسوولین برخی ادارات داریون بسیار ناراضی هستند.

*به آن دسته از مسوولینی که به خواسته های به حق مردم داریون توجه نمی کنند هشدار می دهم که در صورت ادامه این روند خود نامشان را در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد. ما باید بدانیم خادم ملتیم و خدمت به چنین مردمی برای ما افتخار است.

* روسای ادارات داریون باید بدانند مردم منطقه داریون بسیار فهمیده ،آگاه و مطلع هستند. مردم داریون به دقت رفتار و عملکرد مسوولین ادارات داریون را رصد می کنند. بعضی ادارات در ایام مذهبی مختلف هیچ اقدامی انجام نمی دهند و انگار نه انگار که آنها اداره ای از جمهوری اسلامی ایران هستند.

*داریون شده حیات خلوت شیراز….

*روی صحبت من با همه مسوولین ادارات داریون نیست زیرا بعضی از آنها تا آنجا که در توان دارند کمک می کنند. به طور مثال پاسگاه انتظامی دودج داریون  حضور فعالی در نماز جمعه و سایر مسایل مربوط به حوزه کاری خود دارد.

* به اداره اوقاف شیرازو به چند نفر از نمایندگان مجلس نامه داده ایم که آی مسوولین استان! شهر داریون سه قطعه زمین برای ایجاد و ساخت مسجد دارد. داریون به این بزرگی تنها یک مسجد دارد بیایید بودجه ای برای این کار در نظر بگیرید اینجا فعالیتهای فرهنگی باید با قدرت انجام شود. بارها گفته ام آقای مسوول این منطقه حساس است نیاز به کار  فرهنگی بسيار دارد اما انگار گوش هیچ کس بدهکار این حرفها نیست که نیست.

*این یک فاجعه است که از اول امسال تا کنون که هفت ماه می گذرد حتی یک ریال کمک فرهنگی در اختیار ما قرار داده نشده است.

* داریون حتی از نام “محروم” نیز محروم است و این خود محرومیتی بس بزرگ است.

توجه: آن دسته از بینندگان سایت “داریون نما” که می خواهند در قسمت نظرات-پایان مطلب- نظرات و حرفهای خود را برای ما ارسال کنند اما آدرس “ایمیل” ندارند می توانند در قسمت آدرس ایمیل از این آدرس استفاده کنند: daryonnama@yahoo.com

5 دیدگاه

  1. خدا پدر و مادرتون رو بيامرزه ! گل گفتين !
    آقاي امام جمعه لطفا فكري هم به حال جوون هاي تحصيلكرده بيكار باشين تا مبادا به راه خلاف روند. تا از اين ديرتر نشده!

  2. واقعا دست حاج آقا درد نكنه فقط پاداش زحماتت رو از خدا بخواه خدا عمر طولاني وبا عزت به شما برادر عزيز عنايت فرمايد آمين يارب العالمين

  3. با سلام خدمت امام جمعه محترم ، محبوب ، فعال و دلسوز
    حاج آقا عزیزی آيا از مشکلاتی که شورای شهر برای شهروندان بوجود می آورند خبر داريد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا