نوشته هاي شبانه يك داريوني

نوشته های شبانه یک داریونی؛اندراحوالات درمانگاه شبانه روزی داریون|ماجرای ماراتن دکتر رفتن ما

نوشته سی و هشتم:جمعه بود و تعطیل. هوا هم که البته در سردترین روزهای زمستان حسابی سرد بود. برادر کوچک دچاز ظاهرا آنفولانزا شده بود و نیاز به پزشک داشت.
ما خوشحال از اینکه داریون درمانگاه شبانه روزی دارد و در روز تعطیل هم سرویس می دهد با خیالی آسوده عزم درمانگاه کردیم.
ابتدا تماس تلفنی گرفتیم تا نوبتی بگیریم و سر وقت برویم. چون بیمارمان نمی توانست زیاد بنشیند و باید دراز می کشید. در نتیجه زنگ زدیم و تقاضای وقت کردیم. . تا یادم نرفته عرض کنم که تماس ما با درمانگاه داریون حدود ساعت 11 قبل از ظهر بود.

خانم منشی اما در کمال تعجب اعلام کرد وقت نداریم! و اعلام کرد که برای ساعت 15 احتمالا وقت هست. ساعت 15 یعنی حدود 4 ساعت زمان و این برای بیمار ما کمی سخت بود.
در نتیجه بیمار را آماده کردیم که به درمانگاه برویم. گفتیم می رویم آنجا به هر حال آنها حال بیمار ما را می بینند و نوبتی می دهند.
به درمانگاه رسیدیم. حال بیمار را به خانم منشی که وقت می داد شرح دادیم و گفتیم که اگر بشود یک وقتی به ما بدهید. راستش تا یک ساعت هم قانع بودیم. در این میان اما نوبتی که بر روی قبض ما زده شد برای ساعت 14 و 55 دقیقه بود. ما ساعت حدود 11و30 درمانگاه بودیم و نوبت ما برای ساعت حدود 15 بود، یعنی بیشتر از سه ساعت طول می کشید. با این حال خانم منشی گفت که می توانید بمانید اگر شد شما را بفرستم خدمت جناب دکتر.
ما اما امیدوار منتظر ایستادیم. از شانس ما دکتر…. فرد حوصله داری بود و در زمان 45 دقیقه تنها 3 بیمار دید و بعد از اتاقش خارج شد و به اتاق مجاور رفت.
با خود گفتیم حتما کار کوچکی داشته رفته و زود می آید اما هرچه منتظر ایستادیم نیامد که نیامد؛ 5 دقیقه، 10 دقیقه،20 دقیقه،30 دقیقه،صبرمان به سرآمد و سراغ همان خانم منشی رفتیم و احوال جناب دکتر را پرسیدیم. منشی اما در کمال آرامش به گفت که :دکتر می آید.
به او گفتیم می دانیم می آید اما کی می آید؟ و باز هم جواب شنیدیم که:” می آید”.
در حالی که بیماران زیادی منتظر بودند و ما هم ظاهرا جزو نفرات آخر بودیم به خانم منشی گفتیم که اگر دکتر دیرتر می آید به ما بگویید تا برویم و بعدا بیاییم. خانم منشی هم از این طرح استقبال کرد و گفت بروید یک ساعت دیگر بازگردید. ما هم که به خاطر وضعیت بیمارمان چاره ای نداشتیم رفتیم و حدود 1ساعت و 30 دقیقه بعد مجددا به درمانگاه شبانه روزی داریون مراجعه کردیم. با این حال هنور سه نفر جلو ما بودند. به هر حال نوبتمان شد و نسخه جناب دکتر به دستمان رسید آن وقت بود که متوجه شدیم داروخانه تعطیل کرده و تا ساعت 16 کار خود را آغاز نخواهد کرد.
تنیجه اینکه دوباره به خانه مراجعه کرده و راس ساعت 16 به داروخانه رفتیم تا بالاخره ماراتن ما به نتیجه برسد و کارمان با دکتر و داروخانه تمام شود.

****
به نظر می رسد در روزهای تعطیل وجود تنها یک پزشک در درمانگاه شبانه روزی داریون کافی نباشد آن هم با این اوصافی که برایتان تعریف کردیم.
دفعه بعد اگر خدایی ناکرده دچارچنین مشکلی در روز تعطیل شدیم حتما به جای مراجعه به درمانگاه شبانه روزی داریون به درمانگاه شبانه روزی سعدی مراجعه می کنیم. چون نهایت وقتی که از ما می گیرد یک و نیم تا دو ساعت خواهد بود.

به نظر شما این راه حل بدی است؟!

6 دیدگاه

  1. سلام
    جانا سخن از زبان ما ميگويي
    از اين بدتر شما اگر مريضي باشي كه درطرح پزشك خانواد از دكترهاي درمانگاه شبانه روزي استفاده كني وضع از اين هم بدتر ميشود
    به عنوان نمونه برادرزاده من صبح اول وقت رفته بود درمانگاه كه به حساب خودش نفر اول باشد كه شيفت عصر كه ميخواهد برود مدرسه مشكلي برايش پيش نيايدگفته بودند
    اول :دكتر ساعت 9مي آيد براي ويزيت بيماران
    دوم:چون پزشك خانواده است ساعت 10ونيم به شما نوبت ميدهيم
    سوم :از همكاري در طرح پزشك خانواده و دريافت …..ميليون تومان ماهانه احساس نارضايتي كرده بودند كه براي ما مرقوم به صرفه نيست.
    چهارم:بعد از آن درمانگاهي با اين تعداد مراجعه كننده يك سرويس بهداشتي مناسب ندارد

  2. اگه ادم سالم بره توی این درمانگاه مریض بیرون میاد پس از همه بیماران عزیز تقاضا میشود از اوردن همراه جدا خودداری کنند حتی همراه اول

  3. از آقای کرمدار چه خبر ؟ کرم فرماید و عنایتی کند و به داریون نما سری بزند . از آقای محمد امین زارع ، محمود مهری، جهانبخش شیروانی ، وحید خیر اندیش ، حمید شعبانی ، ابراهیم شعبانی ، حبیب و سعید بیگی ،هاشم و عباس کاشفی ، غلامرضا بذرافکن ، علیرضا کشاورز ، ابوذر نامجو، شهرام کشاورز ، مسلم حقیقت جو ، مسعود بذرافکن ، قاسم بذرافکن ، و دیگر دوستان ساکن در آمریکا و آن طرف جهان هم بخواهید که حد اقل یک ایمیل بزنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا