گفت و گوهمه

کارلوس کروش: در اروپا برای سفر به شیراز تبلیغ می کنم

دیدن بازی تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و استقلال تهران بهانه ای بود تا کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان برای اولین بار به شیراز و استان فارس سفر کند.
سرمربی پرتغالی تیم ملی یک روز قبل از این بازی وارد شیراز شد. اواز این فرصت نهایت استفاده را برد و از نقاط دیدنی استان فارس و شیراز دیدن کرد.
حافظیه،سعدیه،تخت جمشید،نقش رستم، پاسارگاد ، بازار مشیرو… همه باعث شدند تا کروش و همسرش مسحور شیراز شوند و با خاطره ای خوش این شهر را ترک کنند.
در این گفت و گو که با همراهی هوشنگ مقدس انجام شد کروش از زیبایی های شیراز، فوتبال این شهر، مسایل مختلف تیم ملی فوتبال، محرومیتش در بازی با قطر و… سخن گفت.
آنچه در ادامه می خوانید حاصل گفت و گوی نیم ساعته ما با سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان است.


سفر به شیراز را همه باید تجربه کنند
شیراز واقعا شهر زیبا و قشنگی است. مکان های تاریخی آن هر بازدیدکننده ای را مسحور خود می کند.
آرامگاه حافظ و سعدی، تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد و سایر نفاط دیدنی شیراز واقعا برایم جالب و جذاب بود. به تمام کسانی که تاکنون به شیراز سفر نکرده اند توصیه می کنم حتما سری به این شهر بزنند و از حضور در آن لذت ببرند.
تخت جمشید متعلق به همه دنیاست
دو منطقه تاریخی در دنیاست که نمی شود کسی اسم آن را نشنیده یا درباره اش اطلاعاتی نداشته باشد؛ یکی آتن و دیگری تخت جمشید است.
مردم دنیا باید به تخت جمشید سفر کنند. اینجا را ببینند. تجربه کنند. اینجا نماد یک فرهنگ قدیمی و متمدن است. اینجا اصالت موج می زند.
با تمام احترامی که برای فارسی های عزیز قایل هستم اعتقاد دارم آنطور که باید از این مکان ارزشمند تاریخی محافظت نشده و این بنای تاریخی جای اهمیت بیشتری دارد.
تخت جمشید تنها متعلق به شیراز و ایران نیست. این مجموعه تاریخی متعلق به کل مردم دنیاست و به همین دلیل است که این مکان تاریخی نیاز به محافظت بیشتری دارد.
در آرزوی حافظیه و سعدیه
قبل از حضور در ایران نام حافظ و سعدی را شنیده بودم. خیلی دوست داشتم در آرامگاه های این دو شاعر حضور می یافتم. این مهم طی این سفرم انجام شد.
سعدیه و حافظیه جذابیت های خاص خود را دارند.
همه اروپایی ها شیراز را می شناسند
اغلب شهروندان کشورهای اروپایی با شهر شیراز آشنایی دارند. این شهر به واسطه برخورداری از شاعران مطرح و زیبایی های بی حد و حصر زبانزد مردمان کشورهای اروپایی است.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که یک نوع پرتقال به نام “کاستا” اصلا از شیراز به اروپا انتقال یافته و به نوعی پیوند درختان شیراز است که در میان کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد.
در اروپا برای شیراز تبلیغ می کنم
راستش آن قدر شیراز را پسندیده ام که حتما تعریف این شهر را برای دوستان اروپایی ام خواهم کرد. اصلا خودم مردم اروپا را برای سفر به این شهر تشویق می کنم.
درهای تیم ملی بر روی همه بازیکنان ایرانی باز است
بارها اعلام کرده ام که درهای تیم ملی بر روی تمام بازیکنان ایران باز است. من بازیکنانی می خواهم که از جان و دل در خدمت تیم ملی باشند و بتوانند به تیم ملی کشورشان کمک کنند.
بازیکنانی که شجاع نیستند. بازیکنانی که نمی توانند تفکرات فردی خود را عوض کنند و در خدمت تیم ملی باشند قطعا در تیم من جایی نخواهند داشت، درهای تیم ملی بر روی چنین بازیکنانی بسته است.
در غیاب من تیم ملی ضربه نمی خورد
در بازی با قطر مرا بی دلیل محروم کردند. این موضوع اما دلیلی نمی شود که تیم ملی ضربه بخورد. من به کادر فنی تیم ملی اعتماد کامل دارم. فرقی نمی کند روی نیمکت باشم یا نه. قطعا ما برای پیروزی بر قطر وارد میدان خواهیم شد. چون هدف ما صعود به جام جهانی است.
خدا به من رسانده که چرا محرومم کردند
من از همه اهالی رسانه می خواهم تحقیق کنند که چرا مرا محروم کردند. شک نکنید دست هایی پشت پرده وجود دارد تا به تیم ملی ایران خیانت کنند و ضربه بزنند. خدا به من رسانده که چرا مرا محروم کرده اند. مجددا از ارباب جراید و رسانه ها می خواهم این مساله را ریشه یابی کنند در این صورت به نتایج جالبی خواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا