گزارشهمه

گلایه امام جمعه داریون از مهاجرت معلمین بومی منطقه به شیراز

خبرنگار:احمدرضا ارج زاده|

نماز عبادی سیاسی جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین عزیزی نماینده ولی فقیه در منطقه داریون و با حضور پرشکوه مردم مؤمن و ولایتمدار منطقه در مصلای اقامه نماز جمعه شهر داریون اقامه شد.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته، خود و همه مؤمنین را به تقوای الهی و دوری از محرمات دعوت کرد.
وی ادامه داد : از ویژگی های خوب وخاص انسانهای باتقوا این است که دنبال علم هستند .
نماینده ولی فقیه در منتطقه داریون در ارتباط با روز معلم و نقش آنها در فرهنگ سازی جامعه گفت : معلمان فرهنگ ساز جامعه هستند و امسال هم سال اقتصاد و فرهنگ است لذا معلمان فرهنگ ساز نقش بسزایی در جامعه دارند .
عزیزی با بیان اینکه اولین معلم خداوند متعال است اظهار داشت : خداوند متعال در نخستین آیات قرآنی که بر قلب پیامبر نازل شد (اقرأ باسم ربک الذی خلق … ) خود را معلم می خواند و هنرمعلم بودن خود را بعد از آفرینش انسان که بهترین شاهکار خلقت است می آورد .
وی در این باره افزود : همانطور که در سوره جمعه (هو الذی بعث فی الامین … ) اشاره شده است معلمی شغل انبیاست .
امام جمعه منطقه داریون از پر خطر بودن شغل معلمی و امانت دار بودن معلمان سخن گفت و تأکید کرد : هرچه مقام بالاتر باشد به تبع آن مسئولیت بالاتر است .
عزیزی ادامه داد : مسئولیت تربیت جوانان مسئولیت کمی نیست و معلم امانتداری است که انسان امانت اوست .

امام جمعه داریون
امام جمعه داریون

وی در این ارتباط افزود : وقتی یک انسان ، یک طفل قابل تربیت باشد و خدایی ناخواسته معلم در تربیت آن طفل کوتاهی کند ، در اینجا خیانت به یک ملت ، جامعه و در نهایت اسلام است ، پس در عین حال که شغل معلمی بسیار شریف و ارزنده است شغل پر خطری نیز از بابت صحیح تربیت کردن فرزندان جامعه است .
نماینده ولی فقیه در منطقه داریون مسئول نبودن معلمان در قبال شغل خود و احساس مسئولیت نکردن در قبال تربیت انسانها را از خطرهای دیگر شغل معلمی دانست و اذعان داشت : معلمین مسئول تمام انسان هایی که باید انسان بشوند و جوان هایی که زیر دست آنها باید تربیت بشوند هستند ، معلم است که انسانها را متعهد یا انگل بار می آورد .
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ادامه داد : پدران و مادران بدانید که هم سعادت و هم شقاوت انگیزه اش از مدرسه هاست و کلیدش در دست معلمین است .
وی به یکی دیگر از جنبه های خطیر بودن شغل معلمی اشاره کرد و اظهار داشت : مقررات کشور ، امروز در دست معلمان است این معلمین هستند که می توانند مملکت را حفظ کنند.
عزیزی ادامه داد : استقلال مملکت ما را جوان های ما ، آنهایی که مقررات مملکت به دست آنها خواهد بود زیر دست معلمین باید تربیت شوند ، اگر تربیت صالح شوند مملکت صالح به دست ما می افتد و اگر خدایی ناخواسته تربیت غیر الهی شد مملکت از دست می رود .
نماینده ولی فقیه در داریون اشاره ای به ماه مبارک رجب و فضیلت های آن کرد و اذعان داشت : اهمیت ماه رجب بر کسی پوشیده نیست ، ماه رجب ماه خداست .
وی در ارتباط با کارهایی که بهتر است دراین ماه انجام دهیم گفت : در ماه مبارک رجب به روزه گرفتن ، ذکر گفتن ، صدقه دادن و اعتکاف توصیه شده است و همگی این اعمال از ثواب بالایی برخوردار است .
امام جمعه منطقه داریون با بیان اینکه در ماه مبارک رجب مناسبت های مذهبی زیادی است اظهار داشت : شب اول شب لیلة الرغائب (شب آرزوها ) است که ان شا الله خداوند متعال آرزوها و حوائج همه حاجتمندان را برآورده به خیر کند .
عزیزی در این ارتباط ادامه داد : روز اول ماه رجب میلاد امام محمد باقر است و همچنین سوم و ششم ماه رجب به ترتیب شهادت امام هادی ( ع ) و شهادت امام موسی کاظم ( ع ) است که شهادت این دو امام بزرگوار را به پیشگاه مقدس ولی الله مطلق امام زمان ( عج ) ، مقام معظم رهبری و تمام شیعیان تسلیت عرض می نمایم .
نماینده ولی فقیه در منطقه داریون با اشاره به شهادت استاد علامه مطهری در روز 12 اردیبهشت ماه توسط منافقین کور دل در سال 58 گفت : از جمله مردان خدایی که احادیث معصومین را بیان می کرد و عاشق اهل بیت و فیلسوف و دانشمند بود مرحوم استاد علامه شهید مطهری بود که در تقویم جمهوری اسلامی ایران این روز ( 12 اردیبهشت ) را روز معلم نامگذاری کرده اند.
وی در این باره ادامه داد : در شأن استاد مطهری همین را بس که امام امت (ره) به مناسبت شهادت این استاد بزرگوار فرمودند : من فرزند بسیار عزیزی را که پاره تنم بود را از دست دادم و در سوگ او نشستم، استاد شهید مطهری از شخصیت هایی بود که حاصل عمرم محسوب می شد، مطهری بر طهارت روح، قدرت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود.
عزیزی اضافه کرد : روز شهادت استاد مطهری را که روز معلم نامگذاری کرده اند را به تمامی معلمین و همچنین معلمین زحمتکش منطقه تبریک عرض می نمایم.
امام جمعه منطقه داریون از مهاجرت معلمین بومی منطقه به شهر شیراز سخن گفت و تاکید کرد : تعدادی از معلمین بومی منطقه به شیراز مهاجرت کرده یا قصد مهاجرت دارند که حقیر از این معلمان گلایه دارم.
وی اضافه کرد : از معلمین بومی منطقه انتظار می رود نسبت به این موضوع تأمل بیشتری داشته باشند و بدانند که خدمت کردن و تدریس فرزندان و دانش آموزان این شهر و روستاهای همجوار محل خویش مخصوصا اگر محروم باشند پاداش و اجر مضاعفی دارد و والدین قدر معلمین بومی را بیشتر بدانند و قطعا والدین خدمات این معلمین را فراموش نخواهند کرد.
عزیزی در این باره تاکید کرد از مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز خواستاریم که به معلمین منطقه توجه ویژه ای داشته باشند تا اشتیاق بیشتری به حضور در این منطقه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در منطقه داریون با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و همچنین نارضایتی مردم و رهبری از مفاسد اقتصادی اظهار داشت : یکی از معضلات و مشکلات که در کشور مطرح است و لازم دانستم امروز عرض کنم مبارزه با مفاسد اقتصادی است که با نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی همخوانی دارد.
عزیزی در این باره ادامه داد : در دیدارهای مختلفی که رهبری با مسئولین قوا داشت از بی توجهی به این مسئله انتقاد کردند.
وی افزود : اخبار مختلفی که از مفاسد اقتصادی طی سال های گذشته با پرونده های کلان منتشر می شود حکایت از نادیده گرفتن هشدارهای رهبری نسبت به گسترش مفاسد اقتصادی است و مفاسد به گونه ای است که نرخ تصاعدی به خود گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی تاکید کرد : ما از تریبون نماز جمعه به هر سه قوه اعلام می کنیم که هشدارهای رهبری در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی و مالی را جدی بگیرید و به آن عمل کنید.
نماینده ولی فقیه در منطقه داریون در پایان از کسانی که در کنار قبور شهدای گمنام منطقه دعای ندبه برگزار کرده اند تقدیر و تشکر کرد.

3 دیدگاه

  1. با سلام چه خوب که خبر نماز جمعه در سایت منعکس شد ولی خوب چرا اینقدر دور حداقل شنبه باید رو سایت بیاید

  2. با سلام جسارت بنده را بپذيريد: زماني كه برخي از مردم منطقه چشم ديدن همشهريانشان را در كسوت معلمي يا مشاغل ديگر را ندارند؛ مگر چاره اي جز رفتن به جايي كه قدر دان باشند ميماند.!؟

  3. سلام بر معلمین عزیز منطقه ی داریون اعم از ساکن و غیر ساکن…

    این که برخی از معلمین به هر علت در خارج از منطقه مشغول خدمت هستند یک موضوعی است و این که چه طور این عزیزان می توانند به طرق مختلفی دستی بر آتش خدمت رسانی به دانش آموزان زادگاهشان داشته باشند، موضوع دیگری.

    من فعلا قصد پرداختن به موضوع اول را ندارم که این رشته سر دراز دارد و در حوصله ی یک دیدگاه نمی گنجد و علل مختلفی دارد که باشد به وقتش، شاید کنکاشی در آن داشتیم.

    اما موضوع دوم : برای دانش آموزان عزیز زادگاهمان خیلی کارها می شود کرد که زیاد هم ربطی به حضور فیزیکی ندارد. برای مثال می توانیم کتب و جزوات آموزشی و سنجشی خاصی برای گروه های مختلف ( ضعیف، متوسط و قوی ) پس از یک آسیب شناسی جامع و مانع، برایشان منتشر و توزیع کنیم. می توانیم حتا شده هر کداممان سالی یک بار، در زمان هایی خاص، جلسات مشاوره و رفع اشکالی برایشان داشته باشیم. و خیلی کارهای دیگر که باید زمینه اش فراهم شود و بیش تر در موردش صحبت شود و چاره اندیشی گردد.

    در حال حاضر می توانیم در قالب موسسه ی علمی و آموزشی رزمندگان به این مهم دست یابیم. کافی است در یک گردهمایی، به این آسیب شناسی جامه ی عمل پوشیم.

    فعلا فرهنگیان عزیزی که داوطلب ادای دین هستند اعلام آمادگی کنند، به وقتش اگر عمری باقی باشد، ترتیب گردهمایی را هم خواهیم داد.

    البته هر چه خدا بخواهد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا