اخبارهمه

جشنهای نیمه شعبان در داریون+گزارش تصویری

خبرنگار:یوسف بذرافکن|عکسها:روح الله قربانی|

باردیگر مردم داریون ثابت کردند که داریون شهر عاشقان امام زمان(عج) است .شهر داریون در ایام شعبان غرق در شادی و نور بود،همه حال و هوای دیگری داشتند ،

عشق به معصومین علیهم السلام در همه جا موج می زد ،همه در جوش خروش بودند ،حتی کودکان و پیرمردان هم با عشق به اهلبیت در تلاش بودند .

کوچه ها ، خیابان ها ، محل های کسب و حتی منازل هم رنگ دیگری به خود گرفته بود ، پرچم هاو لامپ های رنگی بر فراز منازل و اماکن برافراشته شده بود ، شهر به عشق امام زمان (عج) آزین بندی شده بود .

گروهی شربت و شیرینی توزیع می کردند ،عده ای دیگر غرفه و چادر برپا کرده بودند ،اماکن مذهبی و فرهنگی مملو از مردم و به ویژه کودکان و نو جوانان شده بود ،همه جا برنامه بود، در مجتمع فرهنگی گلهای باغ نبوت کودکان با مادرانشان آمده بودند تا با صفای کودکانه خود عشق امام زمان (عج) را به نقاشی بکشند ،کانون فرهنگی و هنری مسجد امام محمد تقی (ع) و کانون فرهنگی و تربیتی وحدت برای کودکان و نوجوانان غرفه اجرای شعر و سرود راه انداخته بودند.

بساط شربت و شیرینی گسترده شده بود، از عابران و رانندگان عبوری پذیرایی می شد ، بسته های آبنبات و شکلات بین مردم پخش می شد ،مصلی نماز جمعه از کودکان و نونهالان پر شده بود ،هر بچه ای که مشاهده می شد یک بسته جایزه در دست داشت.

دیگ های برنج نذری در کنار بلوار کشاورز دل رهگزران را می ربود ،نوای دلنشین سرود یا مهدی یا مهدی از غرفه محصولات فرهنگی کانون فاطمیون طنین انداز شده بود.

جوانان مجمع منتظران حضرت قا ئم (عج ) با شور و هیجان فراوان در حال آماده کردن جشن بزرگ نیمه شعبان بودند ، رزمی کاران با اجرای برنامه های جذاب بر شور و هیجان مجلس جشن افزوده بوند ، بسیجان در تکاپو و تلاش بودند،خواهران با انرژی بیشتری در برنامه ها مشارکت داشتند ، اعضای ستاد نماز جمعه آستین ها را بالا زده بودند،کسی بیکار نبود ،در گوشه ای از شهر ساز و نقاره می زدند و عده ای ترکه بازی می کردند ،جشن های نیمه شعبان امسال زودتر شروع شده بود،مثل اینکه امسال برای آمدن امام زمان (عج ) بیشتر عجله داشتند ،عده ای گمنام و بی نشان کار می کردند ، پول می دادند ،کمک می کردند ،شیرینی فروشی ها و گل فروشی ها بازارشان گرم بود ،آنها هم گل و شیرینی نذر کرده بودن.

بعضی از خا نواده ها حلوا و برنج نذر کرده و بین همسایگان پخش می کردند،خلاصه همه مردم به خاطر امام زمان (عج) خوشحال بودند، ذکر دلنشین صلوات دعای فرج در مساجد و حسینه ها شنیده می شد،کسانی هم بودند که بچه داریون نبودند اما به داریون آمده بودند و با اخلاص و بی ریا برای امام زمان (عج) کار می کردند ،اما در این روزها نه تنها شهر داریون که همه منطقه داریون غرق در نور و شادی بود ،مجالس جشن و سرور در همه ی روستا ها بر پا شده بود ،داریون شکل یک شهر شلوغ به خود گرفته بود. به امید آنکه در جمعه ای خیلی زود مردم داریون به استقبال امام زمان (عج) بیایند .

 

10 دیدگاه

  1. چرا عکس جمعیت حاضر در جشن مشترک کانون فرهنگی مسجد ، کانون وحدت ،سایت داریون نما و ستاد نماز جمعه موجود نیست ؟این نوجوان قاری کیست ؟ در جشن چه برنامه های اجرا شد ؟

  2. آقای داریون نما بیشتر نظریات مرا حذف می کند و به همین خاطر برنده نمی شوم . آقای داریون نما روستائیان و شهری ها را بر ما دهاتی ها ترجیع می دهد .

  3. با عرض سلام
    جای تقدیر و تشکر دارد از تمامی کسانی که جشن های مختلفی که در شهر داریون برگزار کرده اند از جمله:
    آقایان:محسن شکوهی، جعفربذرافشان،حاج محمدحسین بذرافشان،غلامرضا بذرافشان، اصغر بذرافکن، روح اله قربانی، داود مهری، عبداله بذرافشان علیرضا بذرافکن، مصطفی کاظمی، عبداله کاظمی، یوسف بذرافکن، روح اله برزگر، غلامرضا زارعی، رضا رستمی، مصطفی قبادی، سجاد آتش روز، ایمان آتش روز، نصراله حیدری، و دیگران عزیزانی که نامشان از یادم رفته و از قلم افتاده
    البته جا دارد از جناب آقای امانی که هر سال از شیراز به داریون می آیند و در برپایی جشن امام زمان کمک می کنند تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشم
    در ضمن امسال دوستانی همچون فرشاد و مصطفی افشاری و باقر حقیقت جو نیز به هیات مجمع منتظران در برپایی جشن کمک کردند.

  4. خدایا نیمه شعبان امسال نیز گذشت. جمعه به جمعه تا ظهورت آقا به انتظار می مانیم و سعی خواهیم کرد یادت را همیشه در دلهایمان زنده نگه داریم و هر روز دست به روی سینه خود بگذاریم و بگوییم :سَلامٌ عَلي آلِ ياسين اَلسَّلامُ عَلَيکَ يا داعيَ اللهِ وَ ربّانيَّ آياتِه اَلسَّلامُ عَلَيکَ يا بابَ اللهِ وَ ديّانَ دينِه اَلسَّلامُ عَليکَ يا خَليفةَ اللهِ وَ ناصِرَ حَقِّه اَلسَّلامُ عَليکَ يا حُجَّةَ اللهِ وَ دليلَ إرادَتِه اَلسَّلامُ عَلَيکَ . . .

  5. وبگرد سلام
    متاسفانه هر سال مردم از نمایش ناراضی هستند

    یکی از ویژگی‌های نمایش توجه به فرهنگ و رفتار جامعه است که مضمون و شکل و شیوه اجرایی اثر مطابق آن شکل می‌گیرد. تئاتر هنری فراگیر است که علاوه بر اینکه بر مخاطب تاثیر می‌گذارد می‌تواند موجب تحول و تاثیر و یا تغییر رفتار و اندیشه مخاطب شود.
    1-از کلمات و گفتارهایی استفاده شود که اثر نامطلوب روی نوجوانان و کودکان نگذارد.
    2-در نمایشها به موضوع جشن توجه شود و از نمایشهای بی ربط پرهیز شود
    3- حرمت و شخصیت مردم و تک تک شرکت کنندگان در جشن رعایت شود.
    4-از حیوانات و حرکات جلفی که باعث رنجیده شدن افراد و توهین به شعور بعضی انسانها و قومیتها شود پرهیز کرد.
    5-نمایشنامه باید پر محتوا باشد و نوشتن ان کار هر کس نیست بلکه باید با اساتید مربوطه و مجرب و… مشورت کرد
    6- قبل از اجرای نمایش باید چندین بار تمرین کرد و عیوب کار را برطرف کرد و بعد ان را روی صحنه اورد.
    7-چون از مهمانانی هم دعوت میشود و گزارش ان بالاخره دهان به دهان میچرخد پس نمایشها طوری باشد که فرهنگ و ادب مردم داریون را زبانزد کند و باعث ارتقا آن شود.
    در پایان از تمامی بچه هایی که در برپایی جشن زحمت کشیدند تشکر میکنم.
    نکاتی که ذکر کردم نه اینکه خدای نکرده بچه ها ان را انجام داده و مرتکب شده باشند نه …فقط ویژگیهای کلی را ذکر کردم
    امیدوارم که از دست من ناراحت نشده باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا