گزارش

عملکرد شورای اسلامی شهر داریون دوره سوم از زبان رییس شورا

گزارش:علی زارع|
بعد از ارائه ی گزارشهای عملکرد و فعالیتهای شورای دور اول و دوم در داریون نما برای رعایت عدالت و مساوات این فرصت را در اختیار ناصر شرفی رییس شورای سوم شهر داریون نیز قرار دادیم تا عملکرد شورای شهر سوم را از طریق داریون نما به مردم این شهر ارایه دهد.
ضمن این که از تمامی مخاطبان عزیز که سوال، ٰپیشنهاد و یا انتقادی دارند درخواست دارم که در قسمت نظراتهمین مطلب بنویسند تا ناصر شرفی پاسخگوی آنها باشد.
گفتنی است شرفی یک فایل صوتی که در آن مسایل مختلفی از قبیل پی گیری سند دار شدن زمین های داریون و… نیز در اختیار داریون نما قرار داد که هم به علت مساوات و برابری با گزارش عملکرد دوره های اول و دوم شورا و هم به علت حجم زیاد آن از انتشارش خودداری می کنیم.
آنچه در ادامه مشاهده می کنید گزارش مکتوب ناصر شرفی است که داریون نما جهت حفظ امانت بدون ویرایش آن را منتشر می کند.
نکته:انتشار چنین گزارش مشروحی در این برهه زمانی(بلافاصله پس از پایان فعالیت شورای شهر سوم) بر طبق عرف مطبوعان شامل رپرتاژ آگهی و هزینه می شود اما به دلیل احترام به اعضای شورای سوم و مخصوصا ناصر شرفی این گزارش مشروح بدون دریافت هزینه ای در داریون نما منتشر می شود.

  مقدمه

با عرض سلام خدمت شهروندان عزیز و همه ی بزرگوارانی که از طریق سایت داریون نما مسائل و اخبار این منطقه را دنبال می نمایند بطور قطع همه ی شما می دانید که وظیفه شورای اسلامی تصویب قوانین مناسب شهر و نیز انتخاب شهردار و نظارت بر امور شهرداری می باشد و در محور دیگر نیز ضمن هماهنگی با ادارات شهر نیازها و کمبودهای مردم را پیگیری و از طریق ادارات فرا دست مطالبه می نماید.

در این گزارش من سعی می نمایم عملکرد شورای دوره سوم را تا جایی که حافظه یاری نماید به استحضار خوانندگان عزیز برسانم البته به دلیل اینکه ممکن است گزارش مجموع فعالیتها طولانی باشد بهتر است فعالیتهای شورا را با عملکرد شهرداری تفکیک نماییم هرچند عملکرد شهرداري كه عبارتند از احداث پارك ها؛ فلكه؛ زير سازي كوچه ها و خيابان هاي متعدد وجدول كشي ويا كانيوا و آسفالت ؛ خريد تجهيزات و ماشين آلات مختلف ؛تكميل ساختمان اداري شهرداري وبسياري ديگر ازاين فعاليتها ( در گزارش جداگانه به اطلاع علاقه مندان خواهد رسيد )  نیز با هماهنگی شورا و پیگیری و برنامه ریزی هر دو نهاد بوده است . لازم به ذکر است هرکدام از این دستاوردها وقت زیادی صرف آن شده و عمدتا نتیجه بخش بوده و اندک فعالیتهایی که به نتیجه نرسیده و یا نیمه کاره مانده است یا تحت شرایط خاص کشور در سال گذشته قرار گرفته و یا در توان شورا نبوده و نهادهای فرادست نیز به دلایلی دخالت ننموده اند . با وجود اين فعاليت ها نقاط ضعف بسياري نيز وجود داشته كه اين جانب از طرف ساير همكاران عذر خواهي مي نمايم . در پايان قضاوت با مردم شريف وقدر شناس داريون است . انشا اله كه حلال بفرماييد.

فعالیتهای شاخص :

1-      تهیه طرح توجیهی ارتقاء دهستان داریون به بخش در یکصد صفحه که خوشبختانه این مهم در شرف ابلاغ می باشد که بر خود لازم می دانم یکبار دیگر از برادران (1-حاج روشن بذرافکن  2- رسول شرفی  3- امین اله شیروانی 4- عبدالرحمان جوکار         5- علیمراد شیروانی 6- شهاب روئین تن 7- پرویز امیدواری  8- غلامرضا زارع  ) كه در تهيه اين طرح همكاري نمودند ؛ تقدیر و تشکر نمایم.

2-      ادامه پیگیری گازرسانی به شهر داریون که خوشبختانه این طرح بسیار مهم با دعوت مسئولین استانی ( استاندار؛ فرماندار ؛ مديرعامل شركت گاز استان و ساير همراهان ) و درخواست از آنها این پروژه عظمیم در سال 1386 اجرایی شد.

3-      اسناد املاک داریون : پیگیریهای بسیاری در این زمینه انجام شده و مستندات خوبی به دست آمده ولی متأسفانه به دلیل عدم حمایت مسئولين و حاضر نشدن اوقاف در جلسات به نتیجه نرسیده که چنانچه برنامه ریزی صورت گیرد از طریق مراجع قضایی تعیین تکلیف خواهد شد.

4-      مجمتمع فرهنگی گلهای باغ نبوت

شهر داریون مدتها بود در حسرت یک مکان فرهنگی بود که با پیگیریهای مستمر موفق شدیم این مجتمع را که در دو فاز 1-ساختمان با1200 متر زیربنا 2- سالن آمفی تئاتر با گنجایش تقریبی 200 نفر از سال 1387 کلنگ ساخت آن زده شد که خوشبختانه در حال حاضر مورد استفاده شهروندان عزیز است در این جا لازم می دانم از امام جمعه محترم که در ساخت فاز دوم پشتیبانی همه جانبه ای داشتند تشکر نمایم.(هزینه مجتمع بالغ بر 600 میلیون تومان بوده است).

5-      اورژانس 115 (هرماه 24 حادثه یا تصادف).

به دلیل حوادث زیاد جاده ای در این منطقه در سال 1388 تقاضای اورژانس جاده ای نمودیم که مدت 2 سال توسط شهرداری منزلی اجاره شد و در اختیار اورژانس قرار گرفت و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است و خدمات زیادی به مردم نموده و در حال حاضر نیز ساختمان اورژانس توسط خیر محلی جناب آقای حاج جعفر نامجو در حال ساخت است که به زودی افتتاح می شود.

6-      ورزش

الف : کلنگ سالن شماره 2 ورزشی در جنوب داریون که مرحله فنداسیون آن انجام شده است که این سالن ملی می باشد و با جایگاه تماشاگر پیش بینی شده است.

ب : پیگیری انتقال زمین فوتبال از سازمان بهزیستی به تربیت بدنی که برای این امر 4 مرتبه به سازمان بهزیستی کشور(تهران) مراجعه نمودیم و خوشبختانه اکنون تحت تملک تربیت بدنی می باشد و مرحله زیرسازی و زه کشی انجام شده و در ردیف بودجه ای سالیانه قرار گرفته که بدلیل شر ایط خاص بودجه ای کشور چمن این زمین با تأخیر دوساله مواجه شده ان شاء اله که به زودی این پروژه اجرایی شود.

ج : نهادینه کردن نمایندگی افتخاری تربیت بدنی و نیز کمک های مالی به تیم های ورزشی اعم از فوتبال ، والیبال ، رزمی ، بسکتبال ؛ در مسافرت هاي برون استاني و …

د : لبه گذاری زمین فوتبال دیندارلو

ه : برگزاری مراسم پیاده روی خانوادگی با جوایز ارزنده.

7-      مرکز بهداشت و درمانی 10 تختخوابی

با توجه به قدمت 50 ساله بهداری داریون این منطقه و شهر نیاز به بیمارستان داشت که با پیگیری و حمایت بی شائبه دکتر لطفی و واگذاری زمینی به متراژ 5000 متر توسط حاجیه خانم گلی گل آور این آرزوی دیرینه مردم که به نام بیمارستان حضرت صاحب الزمان مزین می باشد به حقیقت پیوست که انصافا کاری بس طاقت فرسا و سخت بود واز زحمات دکتر لطفی و حاجیه خانم گل آور و نیز حمایت امام جمعه محترم بی نهایت سپاسگزارم.

8-      پیگیری جهت نصب فرستنده رادیو و تلویزیون جهت کیفیت بخشی تصویر تلویزیون و نیز استفاده از شبکه خبر و آموزش در سمت جنوب داریون بوده که انجام شده است.

9-      احداث بلوار 3 کیلومتری بین داریون و دیندارلو با آسفالت و سایر تجهیزات که بالغ بر یک میلیارد هزینه داشته كه با پیگیری مستمرو به کمک مدیر کل وقت راه و ترابری انجام شد که این پروژه حدود هفتصد میلیون فقط هزینه آسفالت شد.

10-  – پيگيري وجذب بودجه با همكاري شهردار وقت جهت احداث ساختمان آتش نشاني با هزينه اي بالغ بر ( 400ميليون تومان )

11-  واگذاری زمین جهت مصلای نماز جمعه ، دفتر امام جمعه و مسجد و نیز همکاری مستمر با ستاد نماز جمعه در بازسازی مصلای فعلی نماز جمعه . لازم به ذكر است كه بودجه ساخت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با1600مترزير بنا در سه طبقه از محل خيرين بومي و غير بومي  قول مساعد داده شده كه به زودي ساخت آن شروع مي گردد .

12-  نهادینه کردن جشن های باشکوه نیمه شعبان از سال 1386 با همکاری مجمع منتظران چون قبل از آن بسیار محدود و کمرنگ برگزار می گردید و نیز برپایی یادواره شهدا.

13-  تهیه طرح چشم انداز بیست ساله شهر داریون که بر این اساس داریون به عنوان یک شهر دانش بنیان شناخته شده.

14-  تملک زمین جهت دانشگاه آزاد به کمک هیئت موسس و همکاری در شروع ساخت آن و راه اندازی دانشگاه.

15-  پیگیری در تهران جهت انجام دو مرحله نقشه برداری هوایی از منطقه جهت تهیه نقشه.

16-  همکاری در تهیه طرح جامع شهری تا مرحله تایید و تصویب آن در وزارت کشور ، شرکت در جلسات در این خصوص.

17-  همکاری در تهیه طرح تفصیلی شهر و جلوگیری از عدم ساماندهی ساختمانها،خیابانها و…

18-  ساماندهی سیستم بایگانی شورا و شهرداری و استفاده از اتوماسیون اداری.

19-  پیگیری تا حصول نتیجه واگذاری تلفن ثابت به شهروندان.

20-  تلاش و پیگیری و طرح در جلسات در ارتباط با پوشش نقاط کور جاده شیراز-داریون مبنی بر آنتن دهی موبایل تا حصول نتیجه.

21-  همکاری با اداره آبفا در تخصیص بودجه و زمین جهت ساخت مخزن ده هزار مترمکعبی آب و نیز واگذاری زمین جهت ساختمان اداره.

22-  واگذاری پمپ بنزین به بخش خصوصی و پیگیری جهت بهره برداری و استفاده شهروندان محترم.

23-  برگزاری جلسه شورای شهرستان با حضور فرماندار و معاونین بخشدار و مسئولین ادارات شهرستان در هر سال حداقل یکبار.

24-  برگزاری جلسات شورای اداری منطقه جهت مناسبات مختلف.

25-  همکاری و هماهنگی و همگام بودن با ستاد نمازجمعه جهت برگزاری مراسمات و پیگیری مسائل و مشکلات فرهنگی و سعی در رفع آنها.

26-  بهسازی جاده های بین مزارع با هماهنگی جهاد کشاورزی از طریق تجمیع و جذب بودجه خشکسالی.

27-  ارائه طرح بازار موقت جهت فروشندگان دوره گرد و آماده کردن جایگاه که متأسفانه به دلیل کار شکنی ها هنوز با استقبال مواجه نشده.

28-  خرید و اختصاص مکانی جهت دارالقرآن محله دیندارلو.

                                                                                                                                       با تشكر،ناصر شرفي 

3 دیدگاه

  1. حیف شد این شورای فعال رفتند.کافی شما داریون نما را کمی به عقب تر ورق بزنید و گزارش های آقای ظهرابی را بخوانید تا بیشتر قدر آنها رابدانید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا