اخبار

جشنواره معرفی ونمایش تولیدات ،محصولات وصنایع دستی وهنری داریون برگزار شد

خبرنگار:مجتبي ظهرابي|

جشنواره معرفی ونمایش تولید ات ،محصولات وصنایع دستی وهنری داریون صبح روز ۱۴آذرماه در شهرداری داریون برگزار شد
این مراسم که با حضور جمعیت نسبتا زیادی از اهالی شهر داریون ،امام جمعه داریون و همچنین گروهی از صدا وسیما که با دعوت و همت شهردار و شورای شهر داریون بمنظور شناساندن ونمایش فرهنگ سنتی ،محصولات وتولیدات دستی وهنری منطقه داریون در بوستان حضرت قایم (عج)شهرداری داریون برگزار شد.
به گزارش داريون نما در این مراسم که با شرکت و رقابت جمعی از بانوان داریون در تهیه انواع خوراکیها وپخت انواع غذاهای سنتی در همان محل شهرداری(بوستان قائم)انجام شد گروه اعزامی از صدا وسیما به تهیه وضبط انواع گزارشات ، مصاحبه های متنوعی از اهالی ومسوولین داریون وطرز تهیه این غذاها ی سنتی و صنایع دستی و هنری پرداختند و قرار بر این شد که پس از تدوین این برنامه که حدود دو هفته طول میکشد در برنامه عصر خانواده شبکه دو سیما از ساعت ۱۶ و۱۵ دقیقه تا ۱۷ روزهای شنبه تا سه شنبه هفته آینده پخش شود.

حجت الاسلام عزیزی امام جمعه داریون طی این مراسم به مفید خواندن این گونه مراسمات و تلاشها اشاره کرد وافزود :با وجود پیشرفت تکنولوژی و مکانیزه شدن جامعه همچنان مردم داریون بخوبی از روشهای سنتی در تهیه غذاها و خوراکیها و همچنین صنایع دستی وهنری استفاده می کنند و در کنار این پیشرفتها و تکنولوژیها این فرهنگهای سنتی را نیز فراموش نکرده اند .
عزیزی اظهار داشت:خیلی از مراسمات مذهبی ،آداب و سنن فرهنگی ،صنایع دستی وهنری وتهیه بسیاری از غذاها و خوراکیها در داریون وجود دارد که بصورت سنتی و قابل قبولی انجام می شود.
همچنین وی به ظرفیتها و استعدادهای داریون اشاره کرد و گفت:بحمد اله در منطقه داریون افراد مخترع،شاعر ،مبتکر،مداح وهنرمند واستعدادها وظرفیتهای زیادی وجود دارد که باید در مسیر ی صحیح قرار گیرد و جهت خدمت به مردم به شکوفایی برسد.
شهردار داریون نیز ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و حضار از همکاری شهروندان داریونی تشکر وقدر دانی کرد و گفت:این مراسم با هدف شناساندن محصولات و تولیدات دستی و هنری و فرهنگ اصیل و سنتی منطقه داریون به کل کشور اسلامی ایران برگزار شده است.
در این مراسم چند شعر و سرود نیز توسط گروهی از خواهران دانش آموز داریونی اجراشد.
در پایان این مراسم از غرفه های تهیه وپخت غذا و صنایع دستی و هنری توسط امام جمعه شهر داریون وجمعی از مسوولین شهر بازدید وآش رشته تهیه شده نیز بین حضار توزیع شد وبرای افراد شرکت کننده وبرگزیده نیز جوایزی در نظر گرفته شد.

3 دیدگاه

  1. من نمی دونم آش رشته پختن هم شد کار ؟هم پارسال و هم امسال؟ چرا سعی نمی کنن یه کار بهتر بکنن ؟آخه این همه وقت وانرژی رو واسه چی هدر میدن؟چرا از این موقعیت ها استفاده نمی کنند تا داریون رو یه جور شایسته معرفی کنند ودر کنارش خواسته های مردم رو طرح کنند؟
    حالا بازم هر کی اومد دستش رو بگیرید ببریید براش آش بپذید نه که آش های داریون با بقیه ی جاها فرق داره ببینم با این کارها داریون به جایی می رسه

  2. متاسفانه من موفق نشدم دیروز معرفی داریون در شبکه دو رو ببینم اگه داریون نما لطف کنه و کلیپش رو روی سایت بذاره ممنون میشم.

  3. با سلام
    امروز داشتم شبکه های تلویزیون رو عوض میکردم به عبارتی شبکه گردی، که با شنیدن اسم داریون از شبکه دو متوقفش کردم ببینم درست شنیدم یا نه بله درست شنیده بودم اما راستش تعجب کردم قبلا شنیده بودم چند تا برنامه تولیدی از شبکه فارس پخش شده که البته من موفق به دیدن نشده بودم اما دیدن داریون از شبکه دو و در برنامه عصر خانواده غافلگیرم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا