اخبارديدگاههمه

افزایش سطح استاندارد ایمنی جاده شیراز-داریون یک مطالبه مردمی است

محور مواصلاتی شیراز-داریون- خرامه که در شمال شرقی شهرستان شیراز واقع شده در مسیر خود دارای جاذبه های طبیعی زیادی است.

نوشته:روانبخش شیروانی

کوه بمو که حدود ۲۰کیلومتر شما را در این جاده همراهی می کند در تمام فصول سال به شما رهگذران نشاط و شادابی می دهد مخصوصا اوایل بهار حتما اتومبیل شما را متوقف می کند که ساعتی در دامنه کوه بمو بنشینید و شما نظاره گر این طبیعت بکر باشید و همچنین دشت سرسبز سه تلان یا علی آباد نیز گویای طبیعتی سبز و قشنگ به این جاده چشم هر راننده ای را بخود جلب می کند و در مسیر خود به شهر داریون می رسید که اینجا نیز از فروشگاههای گوشت و یا به زبان محلی قصابی فراوان که باز شما را وادار می کند که حتما از گوشت تازه گوسفندی چند کیلویی خرید کنید و همچنین بارگاه ملکوتی امامزاده ابراهیم از جاذبه های سیاحتی منطقه که زائران زیادی را دارا است.

از جاذبه های اطراف جاده گفتم با توجه به اینکه در این محور باغات تفریحی و شخصی و به صورت مجتمع باغی زیادی وجود دارد قطعا تردد در این جاده به صورت شبانه روزی با ترافیک بالایی انجام می شود اما این جاده از نظر عرض جاده کم عرض و در طول جاده از حاشیه امنی برخوردار نیست. تابلو های کنار جاده کافی نیست. جاده کاملا فاقد روشنایی است. چراغ های چشمک زن اکثر مواقع خاموش هستند یا اینکه فقط کمی سو سو می زنند.

تقاطع های جاده دو راهی بردج و خالد آباد و امامزاده ابراهیم فاقد روشنایی هستند و هر چند روز یک بار هم شاهد حوادث ناگوار جاده هستیم حدود ۲۰کیلومتر جاده از شیراز به طرف داریون اتوبان است و بقیه راه جاده دو طرفه با ترافیک سنگین مخصوصا شب که خیلی رانندگی در این جاده برای هر راننده‌ای سخت و دشوار است به وضوح آشکار است که این جاده احتیاج به مرمت و امتداد اتوبان تا شهرستان خرامه را دارد.
حال از مسولین امر اداره راه و مسکن شهرسازی و هر ارگان و نهادی که در این مورد مهم مسولیت دارند به فوریت تقاضای رسیدگی جهت رفاه حال شهروندان منطقه داریون را داریم.


گفت و گوی سایت فارس امروز با مدیر داریون نما به بهانه دوازدهمین زادروز این رسانه

امتیاز کاربران: 4.52 ( 3 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا