اخبارپربیننده ترین مطالبهمه

در این هیئت عزاداری، کودکان و نوجوانان همه کاره هستند/عکس

امسال سومین سالی است که هیئت نوگلان حسینی(ع) در شهر داریون برای عزاداری دهه اول ماه محرم تشکیل می شود. برپایی این هیئت طی این ۳ سال به همت قرارگاه فرهنگی تربیتی مسیر تکامل و مهد ستارگان آسمان ولایت است.

برنامه های این هیئت که سالهای گذشته توانسته بود بخش مهمی از کودکان و نوجوانان دختر و پسر و حتی والدین آن ها را هم جذب کند، همچنان ادامه دارد و البته با تغییراتی همراه بوده است. در کنار شعر خوانی، دکلمه خوانی، قصه گویی، نمایشگاه واقعیت مجازی، نوحه خوانی و اهدای جوایز به فعالین؛ امسال اجرای تعزیه و نمایش آئینی هم به برنامه های هیئت نوگلان حسینی(ع) شهر داریون اضافه شده است.

برنامه تعزیه این هیئت توسط خود کودکان و نوجوانان اجرا می شود. نویسندگی متن، کارگردانی و روایتگری قصه های این نمایش آئینی را حاج آقا اسلامی راد بر عهده دارد و بازیگران آن عبارتند از کودکان و نوجوانان آقایان: رضا حیدری، حسین کاظمی، آرمین زارعی، علی و مهدی زکی‌پور، سید محمدمهدی حسینی، پوریا نعمتی، امیرعباس آتش‌روز، محمدرضا پرده‌نشین ، حسین زارعی، محمدطاها قلیچ‌خانی و…

تا کنون دو نمایش به مرحله اجرا رسیده که یکی بازگو کننده زندگی حضرت مسلم بن عقیل سفیر امام حسین(ع) در شهر کوفه بوده و دیگری روایتی از زندگی حُر بن یزید ریاحی را به نمایش گذاشته است. نمایش آئینی در این هیئت بصورت یک روز در میان برگزار می گردد اما همه روزه در دهه اول ماه محرم، از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در محل استقرار این هیئت واقع در مهد کودک ستارگان آسمان ولایت (کوچه روبروی بانک کشاورزی داریون) مراسم عزاداری و سایر برنامه ها برپاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا