اخبارديدگاههمه

هفده مردادی دیگر و…

نوشته:جلیل زارع

فعال فرهنگی و اجتماعی/مدرس/عضو افتخاری تحریریه داریون نما

شاید بشود بیرون گود، دور از مردم نشست، داستان و رمان و شعر نوشت ولی خبر نه!

خبرنگار، میان مردم است تا واقعیت‌های پیرامون شان را همان گونه که هست، قلم زند، ثبت و ضبط کند و به تصویر بکشاند و اطلاع رسانی کند.
وقتی سخن از آگاهی است، این خبرنگار است که چشم و گوش مردم می شود برای آگاهی بخشی. و این یعنی پذیرش خطر و مسئولیت پذیری.

نه تهدید بر او کارگر است نه تطمیع. گاه محل کسب و گزارش خبر، کمینگاه خطر است و جان شیرین را می طلبد، با این حال، پا پس نمی گذارد و خبر را از کمینگاه خطر بیرون می کشد و نشر می دهد.

این طور هم نیست که بشود هر کسی را که سر پرشور و ذهن ماجراجویی دارد، خبرنگار نامید! هر چند این ویژگی لازم است ولی کافی نیست.
خبرنگار در کنار این ویژگی به دانش و مهارت‌های مختلفی نیز نیاز دارد. حتا برخی از خبرنگاران به زبان‌های مختلف مسلط اند.
توانایی تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات از ویژگی های بارز یک خبرنگار موفقی است که می خواهد به‌طور واضح و مختصر مطالب را بیان کند.
حس مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی برای یک خبرنگار موفق و متعهد وقتی حاصل می شود که در عین شجاعت از ویژگی قدرت تحمل فشار در شرایط سخت نیز برخوردار باشد.

هیچ آدم منصفی نمی تواند منکر نقش مهم یک خبرنگار موفق و متعهد در اطلاع‌رسانی به مردم شود به گونه ای که در نهایت، به شکل‌گیری افکار عمومی منجر گردد.

این خبرنگاران هستند که به وقتش زبان گویای مردم اند برای پرسش‌گری از مسؤلین و به گاه دیگر، با افشای فساد و نابرابری‌ها، باعث ایجاد تغییر در جامعه می شوند.

دنیای امروز، عصر انتشار سریع و بی سابقه ارتباطات، اخبار و اطلاعات است. در چنین شرایطی، این خبرنگار موفق و متعهد است که اخبار را به‌طور دقیق و سریع به مردم می رساند. تازه، همه اش هم که سرعت انتقال نیست! یک خبرنگار موفق و متعهد باید بتواند اخبار را به‌گونه‌ای تحلیل کنند که مردم بتوانند از آن‌ها برای تصمیم‌گیری‌های خود استفاده کنند.

با این توصیف، خبرنگار، سرباز خط مقدم اطلاع‌رسانی است. او فداکاری و ایثار را چاشنی وظیفه شناسی خود می کند، برای شکل‌گیری جامعه ی عدالت محور و پویا و پایا.

داریون نما، تنها رسانه ی مردمی است که، اخبار دست اول منطقه داریون را سریع و مطمئن، بدون چشم داشت به هر گونه کمک و حمایت نهادها و ارگان های منطقه ای و فرامنطقه ای و اشخاص حقیقی و حقوقی، صرفا با تکیه بر توان خود و خبرنگاران و هیات تحریریه موفق و متعهدش، به اطلاع مردم فهیم و آگاه منطقه داریون می رساند و به لطف خدا توانسته است رسالت اطلاع و خبررسانی خود را با تمام ویژگی های یک خبرنگار موفق و متعهد، بیش از یک دهه دنبال کند و امروز 17 مرداد 1403، تولد سیزده سالگی اش را در خیل مخاطبین فراوانش جشن بگیرد.

روز خبرنگار بر همه ی خبرنگاران موفق و متعهد به ویژه مدیر توان مند و خستگی ناپذیر و سایر خبرنگاران و هیات تحریریه مخلص و بی ریای داریون نما فرخنده و مبارک باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا