اخبارپربیننده ترین مطالبدفترچه خاطراتهمه

خاطره بازی با حمام کل آقاجان کشوری و حمام حاجی عوض بذرافکن

در زمان های نه چندان دور داریون چیزهایی داشته که الان ندارد!

نوشته:یوسف بذرافکن

حمام کل آقاجان و حمام حاجی عوض :
در دوران کودکی و نوجوانی ما داریون دو حمام عمومی داشت .یکی حمام مرحوم کل آقاجان کشوری بود که سرکوچه و پشت منزل حاجی ایرج عسکری بود . حمام تمیز و خوبی بود .دیگ بزرگی داشت که آن را با مشعل های بزرگ گرم می کردند و الان به پارک محله ای تبدیل شده است.
حمام دوم حمامی بود که متعلق به چند نفر بود ولی چون مرحوم حاجی عوض بذرافکن آن را اداره می کرد به حمام «حاجی عوض» مشهور بود . من از این حمام خاطرات بیشتری دارم . در کنار حمام یک خمره بزرگ آب خنک بود که یک لیون بزرگی به آن آویزان بود و در فصل گرم تابستان و بعد از استحمام آب خنک آن حسابی می چسبید!
از آن جالب تر حلواهای مغازه مرحوم سید فر ج فرهادی بود . باور کنید ما بیشتر وقت ها به هوای حلواهای کنجدی و سنگی مرحوم سید فرج به حمام می رفتیم!
از حمام که بیرون می آمدیم بقیه پول «آب گرمی» را برای خرید حلوا خرج می کردیم . این حمام که در کوچه حسینه حضرت ولی عصر (عج) واقع شده بود سال ها است که تخریب شده و الان شهر داریون دیگر «حمام عمومی» ندارد !

1 دیدگاه

  1. این حمامها نباید تخریب می شدندو بعنوان مراکز فرهنگی و گردشگری برای مردم یا موزه استفاده می گردید با همان معماری و بدون دخل و تصرف.
    اکنون باید مسیولین محترم داریون حمام قدیمی داریون که در قسمت قدیم داریون واقع شده و در اثر ریختن زباله و خاکروبه و نخاله های ساختمانی پر شده مجددا احیا کنند و بعنوان یک موزه برای داریون استفاده شود.باهمان معماری و سبک و سیاقی که داشته قسمت های تخریب شده بازسازی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا