اخبارهمه

به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها/الگوی مومنین…

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سیده نساء العالمین است .

یوسف بذرافکن

آن حضرت نه تنها الگوی زنان عالم که الگوی تمام مومنین است . رفتار ، کردار ، گفتار دختر گرامی رسول الله سرمشق همه مومنان است .

زنی که در زندگی کوتاه خود و در خانه ای ساده فرزندانی بزرگ را تربیت کرد که در تاریخ می درخشند . بانویی فداکار که در سخت ترین شرایط همسرش مولای متقیان علی علیه السلام، لحظه ای آن حضرت را تنها نگذاشت .

تمام ابعاد زندگی حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها باید الگوی زنان مسلمان قرار گیرد . حضرت زهرا سلام الله علیها را باید شهید حریم امامت و ولایت نامید .

خطبه ی مشهور فدکیه آن حضرت نشان دهنده شجاعت ، فصاحت و بلاغت و دفاع جانانه آن حضرت از حریم ولایت و امامت است .خطبه ای که با حمد و ثنای خداوند متعال و ستایش رسول اکرم (ص) آغاز می شود و بعثت پیامبر (ص) را یاد آور می شود و سپس به فداکاری های حضرت علی علیه السلام و شجاعت های بی مانند آن حضرت در دفاع از رسول خدا و دین خدا اشاره می کند و در آن برخی از اصحاب که پیرو شیطان شده و راه نفاق در پیش گرفته اند را به شدت سرزنش می کند و سخن ابوبکر را تکذیب می‌کند که طبق چه قانونی او را از ارث پدر محروم کرده است؟! آیا آیه‌ای از قرآن چنین گفته است؟! و سپس او را به دادگاه خداوند در روز رستاخیز واگذار می‌کند و یاران پیامبر را به پرسش می‌گیرد که چرا در مقابل این ستم‌ها ساکت نشسته‌اند. آن حضرت آشکارا می‌گوید که آنچه آنها (ابوبکر و اطرافیانش) کرده‌اند، شکستن سوگند ( نکثوا ایمانهم) است و در فراز پایانی خطبه، ننگ کار آنان را جاودانی و سرانجام آن را دوزخ می‌داند. خطبه فدکیه سرشار از معارف ناب دین مبین اسلام و فلسفه احکام وفرایض الهی است که باید مورد مطالعه و دقت همگان وبویژه قرار گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا