اخبار

یارانه این خانوارها قطع شد + دلیل حذف یارانه

اخبار یارانه ای برای داریونی ها

حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

دهک بندی جمعیت کشور مبنایی برای پرداخت یارانه به خانوارها است. در حال حاضر ۹ دهک نخست دارای یارانه بوده و به خانوار دهک دهم که از خانوارهای پردرآمد کشور محسوب می‌شوند یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی تعلق نمی‌گیرد. اما یکی از اعتراض‌هایی که وجود دارد حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده بوده که سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد و این امر سبب شده که چنین خانواری در دهک دهم قرار گیرند.

طیبه حسینی، سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند؛ به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.

وی اظهار کرد: خانوارهایی که دارای چنین وضعیتی هستند، می‌توانند به پنجره ملی دولت مراجعه و در قسمت یارانه وارد شوند.

حسینی افزود: فردی که درآمد بالایی دارد خود باید به سامانه وارد شود. این ورود باید با شماره موبایل به نام فرد بوده باشد. آنجا اعلام می‌شود که شما در دهک دهم قرار دارید. اطلاعات هویتی اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی، کد پستی و سایر مشخصاتی که مربوط به شخص است دیده می‌شود. گزینه‌ای وجود دارد به نام اعتراض، گزینه اعتراض را زده و وارد پنجره اصلی می‌شوند. در پنجره اصلی دلیل اعتراض از فرد پرسیده می‌شود. در خصوص دلیل اعتراض، گزینه‌های مختلفی وجود دارد، از عدم سازش، استقلال مالی و….

سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: فرزندی که بالای ۱۸ سال بوده و استقلال مالی دارد و… مثلاً گزینه استقلال مالی را انتخاب می‌کند. شماره شبا خودش را وارد و ثبت می‌کند. وقتی این اطلاعات در سیستم خانوار در سیستم سامانه هدفمندسازی یارانه‌ها به‌روزرسانی می‌شود این فرد طبق درخواست شخصی خود از خانوار اصلی خود جدا می‌شود. به این ترتیب پدر و مادر یا هر کس دیگری که زیرمجموعه است و نخواسته که جدا شود جداگانه دهک بندی می‌شوند. بنابراین اگر فرد مورد نظر سبب قرار گرفتن خانواده در دهک دهم شده باشد با جدا شدن، مشکل خانوار حل شده و خانوار مجدد به جمع یارانه بگیران اضافه می‌شود. در ادامه فقط این فرد است که به عنوان دهک دهم یارانه وی حذف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا