اخبارهمه

اخبار سهام عدالت برای داریونی ها/زمان پرداخت سود سهام عدالت اعلام شد

اختصاص سهام عدالت به ۶ میلیون مشمول جدید

رئیس سازمان بورس از پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت در آذرماه خبر داد و گفت: هدف این است که در ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی مجامع برگزار شود.

به گزارش داریون نما مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: تخصیص سهم عدالت دچار عدم تصمیم گیری و توقف شد و این وظیفه به شورای عالی بورس سپرده شد. هدف این است که در ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی مجامع برگزار شود، اکنون بعد ۳ از سال مجامع می‌خواهد برگزار شود، گام‌های اولیه برای برگزاری مجامع برداشته خواهد شد. باید حضور حداکثری را برای مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت داشته باشیم. این مجامع ۵۵ میلیون نفر را درگیر خواهد کرد و کار بسیار سختی است.

رئیس سازمان بورس افزود: با توجه به این که شرکت‌های استانی نهاد مالی هستند باید مقررات شرکت‌های مالی رعایت شود. سهامداران می‌توانند به صورت مستقیم در مجامع حضور داشته باشند، مجامع هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی است، اما رأی گیری بر اساس روند الکترونیکی است. در سال‌های گذشته مجامع تعاونی استانی با حضور تعداد کمی برگزار شده بود مثلاً برای شرکت سهامدار ۱۰۰ هزار نفری ،۱۰ نفر تصمیم گیری می‌کردند، اما اکنون باید ظرفیت به ۲۰ درصد برسد با این کار به این شرکت‌ها اجازه دادیم امین دارایی مردم در سهام عدالت باشند

به گفته رئیس سازمان بورس، کانون سهام عدالت باید از اعضای هیئت مدیره شرکت‌های استانی انتخاب شوند، هدف این است که اداره پرتفوی سهام عدالت به دست شرکت‌ها و کانون سهام عدالت باشد.

رییس سازمان بورس افزود: مرحله اول سود سهام عدالت آذر ماه پرداخت خواهد شد؛ برخی شرکت‌ها هنوز سود را واریز نکردند که موظف هستند در روزهای آتی این کار را انجام دهند؛ در غیر این صورت اسامی آنان منتشر می‌شود.

وی گفت: این سود در دو بخش واریز خواهد شد؛ بخش اول آذر ماه و بخش دوم پایان سال.

رئیس سازمان بورس همچنین با اعلام اینکه تخصیص سهام عدالت جدید به مشمولین به دولت و سازمان خصوصی سازی و مجلس مربوط می‌شود گفت: اقدامات اختصاص این سهام به مشمولین جدید که شامل ۶ میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و ایثارگران هستند، در حال انجام است. اطلاعات دقیق‌تر را باید از سازمان خصوصی‌سازی باید پیگیری کرد.

خبرآنلاین

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا