منهاي داريون

ماجرای جنجالی خلیج فارسِ شیراز چیست؟

معادله سختی نیست. با چرتکه هم می شود حسابش کرد.نیازی به سیستم های پیشرفته بازرسی و نظارت هم نیست با چشم غیر مسلح هم می شود عیانش کرد!

مهدی بذرافکن

از حدود 10 سال پیش که هتل خلیج فارس شیراز با آن تبلیغات عجیب و غریب تلویزیونی، رسانه ای و بیلبوردی-تنها هتل 7 ستاره بین المللی ایران!- کار ساختش آغاز شد تا همین امروز؛ یک دهه گذشته و هتل، اسکلت وار تک و تنها گوشه ای در شبه بیابانی نزدیک مجتمع بزرگ خلیج فارس ایستاده و تنها به نشانه ای برای رسیدن به شهر صدرای شیراز-محل هتل-تبدیل شده است.

حالا اما پس از 10 سال محمد فرخ زاده معاون گردشگری استاندار فارس از تعیین تکلیف این هتل خبر می دهد و می گوید:مجتمع خلیج فارس شامل بخش های مختلفی است؛ یکی از بخش های پیش بینی شده شهربازی و هتل بود که در توافقات اولیه با شهرداری هم عنوان شده و مالک قرار بوده ابتدا شهربازی را بسازد و سپس مجتمع تجاری اما به این وعده عمل نمی شود و ابتدا مجتمع تجاری ساخته می شود و هتل در مرحله اسکلت می‌ماند.

نکته مهم اما همین جاست. بر اساس گفته این مقام مسوول در استان فارس، مالک طبق توافق با شهرداری شیراز ابتدا قرار بوده شهربازی و هتل را بسازد و بعدن سراغ ساخت مجتمع تجاری برود اما به این وعده اش عمل نمی کند و ابتدا مجتمع تجاری را می سازد،بعدش هتل را نیمه کاره رها می کند و کلا بی خیال ساخت شهربازی هم می شود.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کل مکان فعلی مجتمع خلیج فارس-هتل،زمین شهربازی و مجتمع تجاری-قبلا شهربازی بوده است.

حالا این معرفی و اطلاعات از این مکان را هم بخوانید جالب است:«مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس شیراز با 500 هزار مترمربع مساحت، دوازدهمین مرکز خرید بزرگ دنیا، هفتمین مرکز تجاری تفریحی بزرگ خاورمیانه و دومین مال بزرگ در ایران است. این مرکز تجاری که در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال غربی شیراز بنا شده، عنوان پرجاذبه‌ترین مرکز خرید لوکس شیراز را به خود اختصاص داده است.»

بازگردیم به سخن معاون استاندار فارس آنجا که می گوید مالک طبق توافق با شهرداری قرار بوده ابتدا شهربازی را بسازد و سپس مجتمع تجاری را اما به این وعده اش عمل نمی کند و ابتدا مجتمع تجاری ساخته می شود.

ماجرا کاملا واضح است. دوازدهمین مرکز خرید بزرگ دنیا،هفتمین مرکز تجاری خاورمیانه و دومین مال بزرگ ایران، کوچک نبوده،جای پرتی نبوده، حتما ناظر شهرداری هم بوده،حالا چطور مالک توانسته زیر قول و قرار و قراردادش بزند؟! چطور توانسته اول شهربازی را نسازد؟! چطور توانسته اول مجتمع تجاری بزرگ و پرسود را بسازد اما هیچ کس خبردار نشود؟! شهرداری خبردار نشود تا جلویش را بگیرد و یادآوری کند اول باید شهربازی و هتل را بسازی، بعد مجتمع تجاری را؟! چطور؟!

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا