اخبارگزارشهمه

مراسم شب سیزدهم محرم در داریون

در سیزدهمین شب از ماه محرم که به روایتی شب شهادت امام سجاد علیه السلام هم هست عزاداران حسینی به سوگواری پرداختند .

یوسف بذرافکن

اسلامی راد روحانی مسجد امام محمد تقی علیه السلام گفت : یکی از ویژگی های مشترک شهدای کربلا ارتباط آنها با کلام الله مجید است به گونه ای که یاران با وفای حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در شب عاشورا به تلاوت قرآن پرداختند . اصحاب سید الشهدا هم قرآن صامت را تلاوت می کردند و هم قرآن ناطق و امام زمان خویش را تا پای جان یاری کردند.

پس از سخنرانی امام جماعت مسجد آقای علی عسکر شهبازی یکی از مداحان نوجوان به روضه خوانی پرداخت و سپس مداحان اهلبیت علیهم السلام نوحه خوانی کردند .

امشب در شب سیزدهم محرم محل استقرار هیئت ها حال و هوای دیگری داشت گویا کسی نمی خواست مراسم سوگواری سید الشهدا پایان یابد .

مداحان هیئت های عزاداری مراسم عزاداری را گرم و پر شور نگه داشته بودند . مراسم که با دعا و یاد از پیرغلامان امام حسین علیه السلام پایان یافت اما آنها می گفتند عشق و ارادت ما به امام حسین علیه و حضرت عباس علیه السلام و شهدای کربلا هیچگاه پایان نمی پذیرید و ما همگی در دنیا به زیارت آنها و در آخرت به شفاعت آنها امید داریم . عزاداران حسینی ضمن تشکر از خادمان عزای حضرت ابا عبدالله الحسین باهمدیگر عکس دسته جمعی گرفتند و برای همدیگر سلامت و سعادت در زیر پرچم امام حسین علیه السلام آرزو کردند .

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا