گفت و گوهمه

گفت وگوی داریون نما با ورزشکار و مربی پر افتخار داریونی/چاووش زاده:دريغ از يك خسته نباشيد مسوولين!

گفت و گو:مجتبي ظهرابي|

 سيد حسن چاووش زاده در جامعه قهرمانی کشور در رشته های کاراته و ووشو کاملا شناخته شده است ولی ما داریونی ها کمتر از او شنیده ایم یا شاید اصلا او را نمی شناسیم .او اهل محله ديندارلوست.

سید حسن چاووش زاده فرزند سید حسین متولد 1357 از ورزشکاران و قهرمانان رشته ووشو وکاراته ومربی سالهای اخیر تیم داریون است که افتخارات زیادی را در سایه تلاش و همت خود و شاگردان با استعداد ولی کم امکاناتش به د ست آورده است.
وی در گفتگو يي با سایت داریون نما  از خودش،فعاليتهايش و دغدغه هايش گفته است.

او درباره زندگی ورزشی خود چنین می گوید: از سال 1367 با علاقه شخصی خودم ورزش کاراته سبک شیتوریو را زیر نظر استاد سید علا حسینی و سید هاشم حسینی در محل حسینیه دیندارلو شروع کردم اما بنا به دلایلی ادامه تمرینات در حسینه امکان پذیر نشد.

چندین سال به علت مشکلات وعدم توانایی مراجعه به شیراز خودم با کتابهای مختلف و سی دی های آموزشی به ادامه تمرینات پرداختم که در همان سالهای نخستین توانستم در لیگ نوجوانان مقام اول استان را کسب کنم.

در سال 1377با توجه به علاقه زیادی که به این رشته ورزشی داشتم تصمیم به عضويت در باشگاههای شیراز را گرفتم .گفتنی است در بدو ورودم به علت روستایی بودن واعتماد بنفس پایین با ترس ولرز خودم را معرفی کردم ولی استاد جمشید محمودآبادی مربی سالهای اخیر واستاد همیشگی من درباشگاهی که هنوز هم واقع در شاهزاده قاسم است این چنین به من قوت قلب داد:شما روستاییان توانایی رقم زدن بزرگترین افتخارات را خواهید داشت.
عناوینی که با عنایت خداوند در دوران ورزشی خود بدست آوردم: قهرمانی کشور در سال 81 در تیم منتخب استان 2دوره نایب قهرمان کشوردر سال 88 مقام سوم کشور در سال89 ودعوت به اردوی تیم ملی در رشته فایتینگ دارای مدرک مربی گری و داوری درجه 2 آسیا هستم.
از سال 1382مربی گری را در روستاه های تربر لابیشه ،کوشک مولا،بند امیر ، محمودآباد، شول دیندارلو و….شروع کردم که شاگردانی مثل موسی بذرافشان،فرشید هوشیار و حسین کشاورز در همان اوایل مربی گری من به مقام قهرمانی کشور دست یافتند.
افتخاراتی که شاگردانم بدست آورده اند: قهرمانی استان با تیم تربر لابیشه از سال 82 تا 85 در رده نونهالان و نوجوانان قهرمانی استان با تیم داریون از سال 86 تا 88 در سبک کنگ فو فایتینگ در رده نونهالان و نوجوانان قهرمانی استان با تیم داریون در سال 88 در چهار رده تیمی(نو نهالان،نوجوانان،جوانان وبزرگسالان) قهرمانی استان با تیم داریون در سال 89 در چهار رده تیمی کسب مقام اول کشوری توسط محمد زارع(که خود سه دوره قهرمانی کشور را در کارنامه دارد)ومقام سوم کشوری توسط اسماعیل کشاورز در رشته ووشو کسب مقام اول نونهالان استانی در سال 90 با تیم داریون شرکت تیم داریون در مسابقات کشوری و کسب نایب قهرمانی کشور توسط محمود مرادی ودعوت وی به اردوی تیم ملی کسب مقام سوم کشوری توسط محمود مرادی در اواخر سال 90 ذکر این نکته حایز اهمیت است که تیم داریون را در رشته های فایتینگ و نیوکونگ فو و. ووشو(فاینگ من چوان)ابر قدرت استان می شناسند.


در استاژبین المللی به عنوان یکی از مدرسین نمونه معرفی شدم. در کنار ووشو مربی دفاع شخصی ذن هیپنوتیزم ومیدیتیشن نیز هستم ودر استاژ بین المللی دفاع شخصی در سال 90 که در اصفهان با حضور کشورهای آسیایی و اروپایی وایران برگزار شدبه عنوان یکی از مدرسان نمونه این کلاسها معرفی شدم.

شایان ذکراست خانم بنده نیز 4دوره قهرمانی کشوری در کارنامه دارد و همچنین دارای سه دوره قهرمانی کشور با تیم داریون است.
و اما صحبت اين قهرمان داريوني با مسوولين:مسوولین باید حمایت بیشتری از این ورزشکاران داشته باشند همیشه دوست داشته ام نام داریون و ورزشکاران با استعدادش در سطح کشور بدرخشد که به حمدالله تاحد زیادی میسر شده است و جامعه رزمی کاراته و ووشو استان وحتی کشور، نام داریون را به عنوان یک تیم قدرتمند ودارای ورزشکاران قوی می شناسند ولی متاسفانه دریغ از یک خسته نباشید.

از مسوولین شهر داريون توقع می رود با این همه زحمت وافتخارات  حمایت بیشتری از این ورزشکاران زحمتکش داشته باشند .حمایت و حتی یک تشویق ساده (در حد بردن نام این ورزشکاران)از جانب مسوولین انگیزه آنان را دو چندان می کند .

انشااله که همه مسوولین توجه بیشتری به این ورزشکاران داشته باشند.

در پایان از سایت داریون نما،آقای بهرام کرمدار(از مسوولين هيات فوتبال استان فارس)،حجت الاسلام عزيزي (امام جمعه محترم داریون) وعلی بذرافکن مسوول تربیت بدنی داریون و همه کسانی که دغدغه داریون و ورزشکاران این منطقه پر استعداد اما کم امکانات را دارند تشکر می کنم.به امید روزهای روشن و پر افتخار در همه عرصه ها برای شهرمان.

6 دیدگاه

  1. عرض سلام و احترام دارم خدمت استاد بزرگوارم سید حسن چاووش زاده، بنده 3 سال افتخار شاگردی شما را در سال های 80 تا 83 داشتم که متاسفانه به دلیل ادامه تحصیل و عدم حضور در منطقه از این افتخار محروم شدم. قابل ذکر می باشد از برکات حضور شما دو حکم نایب قهرمانی استان را در کارنامه ورزشی خود دارم. براتون آرزوی روزهای روشن تری را دارم…شما شایسته بهترین ها هستید..

  2. چرا از ایشان در محافل و رسانه های ورزشی و مطبوعات رسمی کشور نامی ذکر نشده است ؟

  3. واقعا باید به چنین ورزشکارانی اهمیت داد وگرنه بقیه جوانان هم بی انگیزه میشوند. اقای چاوشی زاذه زحمات زیادی کشیده اند .

  4. باسلام لطفا در قسمت منهای داریون نکاتی جالب از المپیک لندن را منعکس فرمائید

  5. افرین به بروسلی !!!!
    ببخشیدا تعریف و تمجید از خود ادم هم حدی داره ماشاالله به این همه اعتماد به نفس !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا