گزارشهمه

گزارشی تامل برانگیز از تنها دکه مطبوعاتی داریون

یوسف بذرافکن|

منطقه داریون تنها دارای یک دکه مطبوعاتی است که در بلوار اصلی شهر داریون واقع شده است .

از روی علاقه و کنجکاوی به سراغ آقای فیروز قنبری فروشنده جوان و خوش برخورد این دکه مطبوعاتی رفتم . بعد از سلام و احوالپرسی با کمال تعجب مشاهده کردم که در این کیوسک مطبوعاتی تمام نشریات پرفروش کشور وجود دارد . با آقای قنبری وارد گفتگو شدم از اوضاع و احوال مطالعه و استقبال مردم سوال کردم . آقای قنبری گفت : مدتی است به دلیل جابجایی دکه مطبوعاتی خودم واقع در شیراز ، تمام نشریات خود را به داریون منتقل کرده ام ولی متاسفانه اوضاع مطالعه در داریون در حد صفر است .

SOAL

وضعیت آنقدر تاسف انگیز است که گاهی روزنامه هایی مانند خبر جنوب که در همان ساعات اولیه در شیراز نایاب می شود تا پایان شب روی دستم می ماند در حالی که من فقط به خاطر علاقه به توسعه فرهنگ مطالعه در بین همشهریانم این روز نامه را با هزینه شخصی از شیراز به داریون می آورم .

وی در ادامه گفت : متاسفانه حتی نسل تحصیل کرده از قبیل دانشجویان و دانش آموزان هم سراغی از روز نامه ها و مجلات نمی گیرند و تنها روزنامه ای که تعداد محدودی از آن به فروش می رسد روزنامه خبر جنوب است .

من گاهی برخی از روزنامه ها را حاضر هستم رایگان هم به مشتریانم بدهم ولی کسی قبول نمی کند . این دکه در زمینه فروش مطبوعات هیچ صرف مادی ندارد باید به وضعیت تامل انگیز مطالعه فکری کرد .مسئولین شهر و دلسوزان فرهنگی باید کاری بکنند تا فرهنگ مطالعه در داریون گسترش یابد . او گفت مدتی است که اداره آبفا پیاده رو را کنده  ولی شهرداری آن را درست نکرده است .گویا در داریون کسی پاسخگو نیست !

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا