ديدگاههمه

آیا شهردای داریون وظایفش را به درستی انجام می دهد؟

یوسف بذرافکن|

قانون گذار برای شهر داری ها وظایف متعددی را بیان کرده است .

در ماده ۵۵ قانون گذار بیست و هشت وظیفه برای شهر داری ها مشخص شده است که به برخی از مواردی که قانون مشخص نموده است و شهر داری داریون در مورد اجرای آن اقدام مهمی انجام نداده است اشاره می کنیم و بدون هیچ قضاوتی ، داوری آن را به عهده شهروندان عزیز می گذاریم .

البته این نکته را متذکر می شویم که این موارد فقط مربوط به شهر دار فعلی نیست و از سال تاسیس شهرداری داریون به قوت خود باقی است . بند ۲ : تنظیف و نگاهداری و تسطیح معابرو انهار عمومی و مجاری آب ها و فاضلاب و تنقیه قنوات مربوط به شهر تبصره ۴ : شهرداری مکلف است محل های مخصوصی برای تخلیه زباله و نخاله و فضولات ساختمانی و مواد رسوبی فاضلاب ها و نظایر آن تعیین و ضمن انتشار آگهی به اطلاع عموم برساند . ماده ۱۴ : …….پرکردن و پوشاندن چاه ها و چاله های واقع در معابر .

daryontape2

ماده ۱۸ : تهیه و تعیین میدان ها ی عمومی برای خرید و فروش ارزاق و توقف وسائط نقلیه و غیره ماده ۲۱ : احداث بنا هاو ساختمان های مورد نیاز از قبیل مستراح و حمام عمومی و کشتارگاه و باغ کودکان و ورزشگاه مطابق اصول صحی و فنی واتخاذ تدابیر لازم برای ساخت خانه های ارزان قیمت برای اشخاص بی بضاعت شهر ماده ۲۵ : ساختن خیابان ها و آسفالت کردن سواره روها و پیاده روها ی معابر و کوچه های عمومی و انهار و جدول های طرفین از سنگ و آسفالت و امثال آن به هزینه شهر داری هر محل . وظیفه شورای شهر : طبق قانون شوراها ، نظارت برامور شهرداری برعهده شورای شهر می باشد . طبق ماده ۷۶ ، سی و چهار وظیفه برعهده شورای شهر گذاشته شده است .در بند دوم همین ماده چنین آمده است : بررسی و شناخت کمبودها ،نیازها و نارسایی های اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ،بهداشتی ، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل های کاربردی در این زمینه .قانون گذار برای شهر داری ها وظایف متعددی را بیان کرده است . در ماده ۵۵ قانون گذار بیست و هشت وظیفه برای شهر داری ها مشخص شده است که به برخی از مواردی که قانون مشخص نموده است و شهر داری داریون در مورد اجرای آن اقدام مهمی انجام نداده است اشاره می کنیم و بدون هیچ قضاوتی ، داوری آن را به عهده شهروندان عزیز می گذاریم .البته این نکته را متذکر می شویم که این موارد فقط مربوط به شهر دار فعلی نیست و از سال تاسیس شهرداری داریون به قوت خود باقی است . بند ۲ : تنظیف و نگاهداری و تسطیح معابرو انهار عمومی و مجاری آب ها و فاضلاب و تنقیه قنوات مربوط به شهر تبصره ۴ : شهرداری مکلف است محل های مخصوصی برای تخلیه زباله و نخاله و فضولات ساختمانی و مواد رسوبی فاضلاب ها و نظایر آن تعیین و ضمن انتشار آگهی به اطلاع عموم برساند .

ماده ۱۴ : …….پرکردن و پوشاندن چاه ها و چاله های واقع در معابر . ماده ۱۸ : تهیه و تعیین میدان ها ی عمومی برای خرید و فروش ارزاق و توقف وسائط نقلیه و غیره ماده ۲۱ : احداث بنا هاو ساختمان های مورد نیاز از قبیل مستراح و حمام عمومی و کشتارگاه و باغ کودکان و ورزشگاه مطابق اصول صحی و فنی واتخاذ تدابیر لازم برای ساخت خانه های ارزان قیمت برای اشخاص بی بضاعت شهر ماده ۲۵ : ساختن خیابان ها و آسفالت کردن سواره روها و پیاده روها ی معابر و کوچه های عمومی و انهار و جدول های طرفین از سنگ و آسفالت و امثال آن به هزینه شهر داری هر محل . وظیفه شورای شهر : طبق قانون شوراها ، نظارت برامور شهرداری برعهده شورای شهر می باشد . طبق ماده ۷۶ ، سی و چهار وظیفه برعهده شورای شهر گذاشته شده است .در بند دوم همین ماده چنین آمده است : بررسی و شناخت کمبودها ،نیازها و نارسایی های اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ،بهداشتی ، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل های کاربردی در این زمینه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا