ديدگاههمه

حضور کاندیداهای محلی حق است یا مزاحمت ؟

یوسف بذرافکن|

از دوره چهارم مجلس شورای اسلامی به بعد ، تقریبا در همه دوره ها کاندیدهایی از منطقه داریون نامزد ورود به مجلس شورای اسلامی بوده اند .

در حالی که منطقه داریون جزء بخش مرکزی شهرستان شیراز است و حوزه ای مستقل محسوب نمی شود،کاندیدها باید با چهره های سرشناس طیف های مختلف سیاسی رقابت کنند.

مثلا در این دوره در شهرستان شیراز به ازاء هرکرسی مجلس بیش از ۳۰نفر وارد صحنه رقابت انتخاباتی شده اند .این موضوع نشان دهنده جایگاه مجلس شورای اسلامی در تصمیم گیری های مهم ملی و منطقه ای است .

از طرف دیگر عده ای از کاندیداهای غیر بومی ورود کاندیدهای بومی را مزاحم انتخابات و شکسته شدن آراء می دانند . عده ای دیگر هم ورود کاندیدهای بومی را به دلیل پائین بودن شانس انتخاب شدن و موفقیت در این رقابت سخت و پر هزینه کاری سنجیده نمی دانند .

entekhabat2

اما در مقابل این دو دید گاه ، دیدگاه دیگری وجود دارد که معتقد است شرکت کاندیدهای بومی حق مردم منطقه داریون است و چهره های محبوب باید علی رغم دشوار بودن رقابت انتخاباتی برای دفاع از حق مردم وارد صحنه رقابت شوند . هر چند وظیفه اصلی و جایگاه قانونی نمایندگان مجلس قانون گذاری و ریل گذاری حرکت قوه مجریه است اما نمی توان نقش نمایندگان را درپیشرفت منطقه ای نادیده گرفت .

ما به وضوح مشاهده می کنیم که مناطق دارای نمایندگان فعال در مقایسه با سایر مناطق از پیشرفت بسیاری برخودار هستند .

قدر مسلم حضور کاندیداهای بومی صرف نظر از نتیجه انتخابات نشان دهنده رشد سیاسی و اجتماعی مردم داریون و بلوغ فرهنگی آنها است .

شاید زمانی برسد که مناطقی مانند داریون بتوانند با تبلیغات گسترده و جلب آراء سایر مردم در مجلس صاحب نماینده بومی شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا