اخبارهمه

تقدیر امام جمعه داریون از برپاکنندگان جشن های نیمه شعبان در این منطقه

خبرنگار:موسی بذرافشان|

نماز جمعه این هفته منطقه داریون به امامت حجت الاسلام والمسلمین «محمدامین عزیزی» امام جمعه منطقه داریون برگزار شد.

وی در خطبه اول ضمن توصیه خود و دیگران به تقوای الهی و دوری از محرمات، در مورد اهمیت توجه و یاد مرگ، که یکی از ویژگی های انسانهای باتقوا است، احادیث و روایاتی را بیان کرد و افزود: خداوند برای هر انسان اجل معینی قرارداده است و هنگامی که زمان آن فرا برسد لحظه ای جلو وعقب نخواهد افتاد فلذا انسان همیشه به یاد مرگ باشد و یکی از مستحباتی که در این زمینه بسیار تاکید شده است تهیه وصیت نامه نیکو و عدالت محور (چه برای جوانان و  چه برای افراد مسن) است.

امام جمعه داریون
امام جمعه داریون

عزیزی در خطبه دوم ضمن دعوت به تقوای الهی و دوری از محرمات، به ایام باقیمانده ماه شعبان و استفاده از آن به خصوص برای روزه داری اشاره داشته و از برگزار کنندگان جشن های اعیاد شعبان، تقدیر و تشکر نمود.

خطیب نماز جمعه منطقه داریون، مجلس خبرگان رهبری را پدیده ای عظیم و دارای وجاهتی بزرگ در چشم مردم برشمرده و گزیده هایی از بیانات مقام معظم رهبری در بین اعضای مجلس خبرگان، از جمله اینکه: “هدف ومسیر مجلس، همان مسیر انقلاب است “و همچنین ” راه بقا و پیشرفت نظام و تحقق اهداف آن، اقتدار حقیقی کشور و جهاد کبیر است”  را  بیان کرد.

امام جمعه داریون همچنین از قول مقام معظم رهبری گفت: حفظ انقلاب دشوارتر از ایجاد آن است و دشمنان از راههای مختلفی از جمله 1-تهاجم سخت(جنگ تحمیلی، ترور دانشمندان و فضلا و …) 2-تهاجم نرم (تحریم، حملات سیاسی و …) در صدد صدمه زدن به انقلاب اسلامی بوده است ولی به خواست خداوند و رهبری امام گونه مقام معظم رهبری و استقامت ملت، به نتیجه مورد نظرشان دست نیافتد.و اکنون با”مرحله نفوذ” که بسیار خطرناک تر و درواقع ادامه دهنده تهاجم نرم میباشد قصد تخریب نظام رادارد و 3 هدف کلی زیر را  در نظر دارد الف)تاثیرگذاری در مراکز تصمیم گیری و مهم کشور ب) تغییر باورهای مردم ج) تغییر محاسبات و مواضع مسئولان.

حجت الاسلام والمسلمین محمدامین عزیزی، اشاره ای به شروع کار مجلس دهم داشته و گفت: انتظار مردم از این افراد این است که کلمه به کلمه فرمایشات رهبری را اجرا نمایند و مصوبات مجلس در جهت اقتدار حقیقی و جهاد کبیر باشد.وی در پایان نیز اشاره ای به هفته نکوداشت و بهداشت مساجد داشتند.

1 دیدگاه

  1. سلام . طرح خوبیه که یکی دو هفته است به بیان اهم خطبه های نماز جمعه شهر داریون میپردازید. این پیشرفت است برای داریون نما و افتخار است برای ما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا